Cart
No products in the cart.
Είμαστε πάντα εδώ! Ας Μιλήσουμε!
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τη σύνταξη ενός business plan. Δεν είναι μια διαδικασία που αφορά αποκλειστικά στους επιχειρηματίες που θέλουν να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για την έναρξη ή την ανάπτυξη της επιχείρησής τους.
Ένα business plan μπορεί να σε βοηθήσει να βελτιστοποιήσεις τη στρατηγική σου, να εντοπίσεις και να παρακάμψεις πιθανά εμπόδια ή να θέσεις νέους στόχους.
Επίσης μπορεί να σε βοηθήσει να αποφασίσεις τι πόρους/χρήματα θα χρειαστείς καθώς και να αξιολογήσεις τη βιωσιμότητα της ιδέας σου ή των αναπτυξιακών σου σχεδίων πριν ξεκινήσεις μια επιχείρηση.
Όποιος κι αν είναι ο λόγος για τον οποίο γράφεις ένα business plan, θα πρέπει να δώσεις μεγάλη προσοχή.
Όταν ξεκινάς μια επιχείρηση, η λίστα υποχρεώσεων που έχεις είναι τεράστια και περιλαμβάνει πιο δημιουργικές εργασίες, όπως λήψη φωτογραφιών προϊόντων, δημιουργία διαφημιστικών καμπανιών και άνοιγμα λογαριασμών στα Social Media.
Δεν ξεκινά κάθε επιχείρηση με ένα επίσημο business plan, αλλά πολλοί επιτυχημένοι επιχειρηματίες έχουν αφιερώσει χρόνο για ερευνήσουν την ιδέα τους, την αγορά που θέλουν να εισέλθουν και να κατανοήσουν το πεδίο και τη στρατηγική πίσω από τις ενέργειες τους.
Σε αυτή τη διαδικασία είναι απαραίτητη η υλοποίηση ενός business plan!
Ουσιαστικά είναι ένα επίσημο έγγραφο που περιγράφει τις βασικές λεπτομέρειες μιας επιχείρησης.
Αυτές οι λεπτομέρειες περιλαμβάνουν συνήθως τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες, τον τρόπο με τον οποίο κερδίζει (ή θα κερδίσει) χρήματα και το μοντέλο λειτουργίας της επιχείρησης.
Άλλα θέματα που αναλύονται σε ένα business plan είναι η ηγεσία και το προσωπικό, η χρηματοδότηση και ένα χρονικό πλαίσιο για την επίτευξη επιχειρηματικών στόχων.
Με άλλα λόγια αυτό το σχέδιο αποτελεί τον… χάρτη για την έναρξη και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Οι τρεις κύριοι στόχοι ενός τέτοιου κειμένου είναι να σε βοηθήσουν να αξιολογήσεις την:
Οι επενδυτές βασίζονται σε επιχειρηματικά σχέδια για να αξιολογήσουν τη σκοπιμότητα μιας επιχείρησης πριν από τη χρηματοδότησή της.
Γι ‘αυτό τα επιχειρηματικά σχέδια συνδέονται συνήθως με τη λήψη δανείων.
Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί άλλοι λόγοι για να σκεφτείς να γράψεις το επιχειρηματικό σχέδιο, ακόμα κι αν δεν χρειάζεσαι άμεσα χρηματοδότηση.
Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου
Σχεδίαση. Η σύνταξη του business plan είναι μια πολύτιμη άσκηση για την αποσαφήνιση των ιδεών σου. Μπορεί να σε βοηθήσει να κατανοήσεις το εύρος της επιχείρησής σου, καθώς και τον χρόνο, τα χρήματα και τους πόρους που θα χρειαστείς για να ξεκινήσεις.
Αξιολόγηση ιδεών. Αν έχεις πολλές ιδέες στο μυαλό σου, ένα τραχύ επιχειρηματικό σχέδιο θα σε βοηθήσει να εστιάσεις το χρόνο και την ενέργειά σουσε αυτές με τις υψηλότερες πιθανότητες επιτυχίας.
Έρευνα. Για να γράψεις ένα business plan, θα πρέπει να διερευνήσεις το προφίλ του ιδανικού σου πελάτη και τους ανταγωνιστές σας/ Αυτές οι πληροφορίες που θα σε βοηθήσουν να λάβεις πιο στρατηγικές αποφάσεις!
Προσλήψεις. Το επιχειρηματικό σου σχέδιο είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μεταδώσεις το όραμά σου σε νέα άτομα. Έτσι είναι πιθανό να οδηγήσει σε νέες προσλήψεις και μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης στο εγχείρημα σου, ειδικά εάν είσαι στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης.
Συνεργασίες. Μπορεί να σκοπεύεις να προσεγγίσεις άλλες εταιρείες/επιχειρήσεις για να συνεργαστείς. Έχοντας μια σαφή επισκόπηση του οράματός , του κοινού και της αναπτυξιακής σου στρατηγικής, θα σε διευκολύνει να προσδιορίσεις εάν η επιχείρησή σου είναι κατάλληλη για τη δική τους και το αντίστροφο.
Εάν αναζητάς έναν δομημένο τρόπο για να παρουσιάσεις τις σκέψεις και τις ιδέες σου και να μοιραστείτε αυτές τις ιδέες με άτομα που μπορούν να έχουν αντίκτυπο στην επιτυχία σου, ένα business plan είναι ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης!
Υπάρχουν μερικά βασικά στοιχεία που θα σε βοηθήσουν να γράψεις ένα αποτελεσματικό επιχειρηματικό σχέδιο.
Μάθε το κοινό σου. Θα πρέπει να γνωρίζεις ποιος θα διαβάσει το σχέδιό σου- ακόμα κι αν το γράφεις μόνος σου, για να οριοθετήσεις τις ιδέες σου. Έτσι μπορείς να προσαρμόσεις τη γλώσσα και το περιεχόμενο στο κοινό σου. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να συμπεριλάβεις μόνο τις πιο σχετικές πληροφορίες ή να παραλείψεις ενότητες που δεν είναι τόσο σημαντικές.
Σαφείς στόχοι. Εάν ο στόχος σου είναι να εξασφαλίσεις χρηματοδότηση για την επιχείρησή σου θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα λεπτομερές σχέδιο. Από την άλλη ένα business plan για τον εαυτό ή την ομάδα σου απαιτεί λιγότερη προετοιμασία.
Επένδυση στην έρευνα. Τα κεφάλαια του επιχειρηματικού σου σχεδίου ενημερώνονται κυρίως από τις ιδέες και το όραμά σου. Ενδέχεται όμως μερικές από τις πιο σημαντικές πληροφορίες που θα χρειαστείς να απαιτούν έρευνα από ανεξάρτητες πηγές. Επένδυσε χρόνο για να κατανοήσεις σε ποιο κοινό πουλάς, αν υπάρχει ζήτηση για τα προϊόντα σου ή αν ποιος άλλος εμπορεύεται παρόμοια προϊόντα ή υπηρεσίες.
Περιεκτικότητα. Το business plan σου θα πρέπει να είναι σύντομο και ευανάγνωστο, γενικά, όχι περισσότερο από 15 20 σελίδες. Εάν έχεις επιπλέον έγγραφα που πιστεύεις ότι μπορεί να είναι πολύτιμα , πρόσθεσε τα ως παραρτήματα.
Ομοιογένεια. Διατηρήστε έναν συνεπή τόνο και στυλ. Αυτό επιτυγχάνεται όταν γράψει το σχέδιο ένα άτομο. Επίσης θα πρέπει να δώσεις χρόνο για την σωστή επεξεργασία του σχεδίου πριν από τη διανομή του.
Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνεις είναι να “σκιαγραφήσεις” το επιχειρηματικό σου σχέδιο με δομημένο περίγραμμα και βασικές λεπτομέρειες σχετικά με το τι θα συμπεριλάβεις σε κάθε ενότητα.
Ακολουθεί ένα δείγμα περίληψης business plan: