0 0.00

Cart

No products in the cart.

Βασικός οδηγός για το Google Ads

Βασικός οδηγός για το Google Ads
Βασικός οδηγός για το Google Ads. Αναφέρεται σε όλους όσους ξεκινούν το μαγικό ταξίδι στο Online Marketing τώρα.

Βασικός οδηγός για το Google Ads

Τo Google Ads είναι το διαφημιστικό σύστημα της Google στο οποίο οι marketers, στοχεύουν σε  συγκεκριμένα keywords, (λέξεις-κλειδιά) προκειμένου οι διαφημίσεις τους να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Αυτές οι διαφημίσεις ανήκουν σε ένα μοντέλο Online Marketing που ονομάζεται PPC (Pay Per Click), στο οποίο οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν ένα ποσό κάθε φορά που γίνεται κλικ σε μία από τις διαφημίσεις τους.

Επιλογή Συντάκτη: Τα τι και τα πως του Digital Marketing

βασικός οδηγός για το google adsΠως λειτουργεί όμως το Google Ads; Είναι αποτελεσματικό; Ποιες είναι οι βασικές διεργασίες που εκτελούνται στο σύστημα και ποιοι είναι οι κανόνες λειτουργίες του;

Όλες οι απαντήσεις που χρειάζεσαι παρουσιάζονται στον παρακάτω οδηγό για την πλατφόρμα του Google Ads!

Πόσο αποτελεσματικό είναι;

To Google Ads είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό για όλα τα είδη των επιχειρήσεων.  Αρκεί να γίνει  η σωστή επιλογή ανταγωνιστικών keywords τα οποία θα έχουν άμεση συνάφεια με πραγματικές μετατροπές (πωλήσεις, εγγραφές κ.ο.κ.).

Μη σπαταλάς τα χρήματα σου σε keywords που έχουν χαμηλή συνάφεια και ανταγωνιστικότητα, στον τομέα που ανήκει η επιχείρηση σου!

Συνέχισε όμως την ανάγνωση γιατί ο βασικός οδηγός για το Google Ads θα σου μάθει πολλά.

Πώς λειτουργεί η υποβολή προσφορών;

Η πραγματική θέση που λαμβάνει η διαφήμιση σου στις σελίδες αναζητήσεων καθορίζεται από την κατάταξη της (Rank) σύμφωνα με ένα Δείκτη Ποιότητας (Quality Score). Η διαφήμιση με την υψηλότερη κατάταξη λαμβάνει την πρώτη θέση στο πεδίο που ορίζεται για τις διαφημίσεις, σε μια σελίδα αποτελεσμάτων.

Το πραγματικό κόστος ανά κλικ (CPC), της διαφήμισης σου καθορίζεται από την κατάταξη που έχει η αμέσως επόμενη διαφήμιση κάτω από τη δική σου διαιρούμενη με τον Δείκτη Ποιότητας της δικής σου (διαφήμισης).

Πόσες φορές εκτελείται μια δημοπρασία στο Google Αds;

Η δημοπρασία (bidding) εκτελείται δισεκατομμύρια φορές κάθε μήνα. Τα αποτελέσματα είναι τέτοια που οι χρήστες βρίσκουν διαφημίσεις σχετικές με αυτό που αναζητούν. Ενώ οι marketers συνδέονται με πιθανούς πελάτες με το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

Πώς λειτουργεί η δημοπρασία;

Μόλις υποβληθεί ένα αίτημα, η Google το επεξεργάζεται και ακολούθως εκτελεί τη δημοπρασία, που καθορίζει την κατάταξη και το κόστος κάθε διαφήμισης.

Πώς συμμετέχεις σε μια δημοπρασία;

Οι διαφημίσεις σου πληρούν  τις προϋποθέσεις για συμμετοχή σε μια δημοπρασία όταν υποβάλλεις προσφορές για keywords που σχετίζονται με τα ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Οι προσφορές, ο Δείκτης Ποιότητας και ο βαθμός συνάφειάς σας, θα υπολογιστούν έτσι ώστε να  καθοριστεί εάν η διαφήμισή σου πληροί τα κριτήρια για να προβληθεί στις σελίδες αναζήτησης αποτελεσμάτων.

Διάβασε Επίσης:
ROAS: Τι είναι και πως να το υπολογίζεις;

Τι περιλαμβάνεται σε μια δημοπρασία;

Μετά την υποβολή των keywords από τους διαφημιζόμενους η Google εισάγει στην δημοπρασία το keyword που θεωρεί πιο σχετικό, τη μέγιστη προσφορά που έχει οριστεί καθώς και την διαφήμιση καθαυτή.

Τι είναι το CPC;

Το CPC ή κόστος ανά κλικ, είναι το ποσό που πληρώνει ένας διαφημιζόμενος κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ σε μια διαφήμισή του, που έχει δημιουργηθεί μέσω Google Ads.

Τι είναι ο Δείκτης Ποιότητας;

O Δείκτης Ποιότητας (Quality Score) είναι μια αναλυτική κατηγορία που χρησιμοποιεί η Google για να προσδιορίσει πόσο συναφής και χρήσιμη είναι η διαφήμισή σας για τον χρήστη.

Αυτός ο δείκτης διαμορφώνεται κυρίως με βάση την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων/Click Through Rate (CTR) της διαφήμισής σου, τη συνάφεια των keywords και την ποιότητα  της ιστοσελίδας σου. Όσο υψηλότερος είναι ο Δείκτης Ποιότητάς σου, τόσο περισσότερο θα ανεβαίνεις στην κατάταξη και θα γίνονται αποδοτικότερες οι διαφημίσεις σου.

Πώς καθορίζεται το κόστος;

Το κόστος καθορίζεται από τη μέγιστη προσφορά, τον Δείκτη Ποιότητας και την ανταγωνιστικότητα του keyword που έχετε επιλέξει.

Πως ορίζεται η “κατάταξη διαφήμισης”;

Η κατάταξη διαφήμισης (Rank) στο Google Ads είναι η θέση που λαμβάνουν οι διαφημίσεις σου στη σελίδα της μηχανής αναζήτησης βάσει του συνολικού Δείκτη Ποιότητας και των μέγιστων προσφορών της επιχείρησης σου.

Πως ορίζεται η “θέση διαφήμισης”;

Η θέση διαφήμισης, είναι η θέση που εμφανίζεται η διαφήμιση σου στη σελίδα των αποτελεσμάτων συγκριτικά με τις άλλες διαφημίσεις.

Πως ορίζονται τα keywords;

Τα Keywords (λέξεις-κλειδιά) στο Google Ads είναι οι λέξεις ή/και φράσεις για τις οποίες υποβάλλουν προσφορές οι διαφημιζόμενοι με την προσδοκία ότι οι διαφημίσεις τους θα εμφανίζονται στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης, όταν οι χρήστες αναζητήσουν αυτά τα προϊόντα ή υπηρεσίες.

Η έρευνα εύρεσης των keywords αφορά τη διαδικασία χρήσης εργαλείων και δεδομένων σχετικά με τον προσδιορισμό των keywords που είναι πιο πιθανό να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου και την αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων(CTR) των διαφημίσεων σου.

Πως ορίζεται η “συνάφεια διαφημίσεων”;

Η “συνάφεια διαφημίσεων” είναι ένα δείκτης που εκφράζει το βαθμό συνάφειας των keywords για τα οποία έχεις υποβάλλει προσφορές.

Επίσης αφορά και το βαθμό συνάφειας ανάμεσα στα keywords που επιλέγεις και του μηνύματος/περιεχομένου των διαφημίσεων/ιστοσελίδων σου.

Μην ξεχάσεις να διαβάσεις το: Επιχείρηση: Digital Marketing εν μέσω κορονοιού 2020 

Πόσο αποδοτικό είναι το Google Ads Remarketing; Ποιες είναι οι επιλογές που έχεις σχετικά με το Remarketing στην πλατφόρμα του Google Ads; Πως θα βελτιστοποιήσεις τις διαφημιστικές σου καμπάνιες; Αυτό που κάνει το Remarketing στο Google Ads διαφορετικό από τις τυπικές διαφημίσεις (Display, Search Ads) είναι η στόχευση του κοινού. Το Remarketing αξιοποιεί έναν ειδικού κώδικα “παρακολούθησης”. Αυτός ο κώδικας τοποθετεί ένα “cookie” στα προγράμματα περιήγησης (browsers) των ατόμων που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου. Στη συνέχεια, επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων σε όσους χρήστες διαθέτουν αυτό το “cookie”. Δηλαδή στο δίκτυο προβολής/αναζήτησης της Google (Display/Search Network). Το δίκτυο προβολής, αφορά μια ομάδα με πάνω από δύο εκατομμύρια ιστοσελίδες, βίντεο και εφαρμογές όπου μπορούν να εμφανίζονται οι διαφημίσεις στο διαδίκτυο.
Διάβασε Επίσης:
Πως να βελτιώσεις τις διαφημίσεις σου στην Google
Το δίκτυο αναζήτησης αφορά τις σελίδες αποτελεσμάτων της Google και όποια ιστοσελίδα/εφαρμογή σχετίζεται με την εταιρεία (Χάρτες, Εικόνες κ.ο.κ.). Το Remarketing επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων σε άτομα που έχουν δείξει αρκετό ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα σου. Αυτοί οι χρήστες είναι πιθανότερο να εκτελέσουν οποιαδήποτε επιθυμητή ενέργεια (πχ. αγορά) σε σύγκριση με άτομα που δεν έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου. Γι’ αυτό το λόγο η εφαρμογή αυτής της στρατηγικής είναι ένας σημαντικός παράγοντας κάθε διαφημιστικής καμπάνιας στα Google Ads, o οποίος μπορεί να σε βοηθήσει να… απογειώσεις τις πωλήσεις σου! Συνέχισε την ανάγνωση για να μάθεις πως θα την αξιοποιήσεις με τον κατάλληλο τρόπο!
google ads

Eπιλογές Remarketing στην πλατφόρμα Google Ads

Οι επιλογές που μπορείς να αξιοποιήσεις σχετικά με τις καμπάνιες Google Ads Remarketing στην διαφημιστική πλατφόρμα της Google είναι οι εξής: Standard Remarketing. Αυτή η λειτουργία του Google Ads επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων επισκέπτες που έχουν επισκεφθεί προηγουμένως την ιστοσελίδα σου, καθώς περιηγούνται σε ιστοσελίδες και εφαρμογές στο δίκτυο προβολής (Display Network) της Google. Dynamic Remarketing. Μια λειτουργία του Google Ads που επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων συγκεκριμένων προϊόντων ή υπηρεσιών που είδαν οι χρήστες σε προηγούμενη επίσκεψη τους στην ιστοσελίδα σου. Mobile Apps Remarketing. Εάν κάποιος χρησιμοποίησε την εφαρμογή/ιστοσελίδα σου για κινητές συσκευές, το Google Ads θα επιτρέψει την προβολή διαφημίσεων όταν αυτός ο χρήστης “ανοίξει” άλλες εφαρμογές/ιστοσελίδες για κινητές συσκευές. Search Ads Remarketing. Αυτή η λειτουργία του Google Ads σου επιτρέπει να στοχεύσεις χρήστες που έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα σου στο παρελθόν στο δίκτυο αναζήτησης της Google. Μπορείτε να προσαρμόσεις τις διαφημίσεις αναζήτησης για αυτούς τους επισκέπτες ενώ πραγματοποιούν αναζήτηση στο Google και στις σελίδες συνεργατών αναζήτησης της Google.
 Google Ads Remarketing
Video Remarketing. Το Google Ads επιτρέπει την προβολή διαφημίσεων σε άτομα που έχουν αλληλεπιδράσει με το κανάλι σου στο YouTube. Εmail List Remarketing. Εάν έχεις μια λίστα με email από τους πελάτες σου, μπορείς να την “ανεβάσεις” στο Google Ads. Αυτή η λειτουργία σου δίνει τη δυνατότητα να προβάλλεις διαφημίσεις σε αυτούς τους χρήστες, εάν είναι συνδεδεμένοι στην Αναζήτηση Google, στο Gmail ή στο YouTube.

Επιλογή και στόχευση του κοινού

Το πρώτο βήμα για το Google Ads Remarketing, όπως στις περισσότερες τεχνικές Digital Marketing, είναι να αναλύσεις τα δεδομένα και να αναπτύξεις μια στρατηγική. Θα πρέπει να αποφασίσεις ποιους χρήστες που επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σου θέλεις να προσεγγίσεις εκ νέου με διαφημίσεις. Οι βασικοί τρόποι για να στοχεύσεις αυτά τα είδη κοινού είναι:
  • Με βάση τη σελίδα προϊόντος
  • Με βάση την επίσκεψη σε μια συγκεκριμένη σελίδα κατά τη διαδικασίας πληρωμής/αγοράς
  • Με βάση τη μη επίσκεψη σε μια συγκεκριμένη σελίδα (όπως τη σελίδα “επιβεβαίωσης πληρωμής”)
  • Βάσει του χρόνου που πέρασε στην ιστοσελίδα ο χρήστης
  • Βάσει των αριθμό σελίδων που επισκέφτηκε ο χρήστης
  • Δημογραφική στόχευση
  • Γεωγραφική στόχευση
Google Ads Remarketing
Υπάρχουν επίσης προσαρμοσμένοι συνδυασμοί, οι οποίοι σου επιτρέπουν να στοχεύσεις άτομα που επισκέφτηκαν μια συγκεκριμένη σελίδα του website σου. (χωρίς να επισκεφτούν κάποια άλλη) Η στρατηγική εδώ θα ήταν, να στοχεύσεις άτομα που επισκέφτηκαν την πρώτη σελίδα κατά τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς (checkout) χωρίς όμως να φτάσουν μέχρι τη σελίδα που επιβεβαιώνει την πληρωμή για την αγορά (“thank you page”). Αυτό συνεπάγεται τη στόχευση χρηστών που ενδιαφέρθηκαν αρκετά για το προϊόν σας για να το προσθέσουν στο καλάθι αγορών τους, αλλά για οποιονδήποτε λόγο δεν ολοκλήρωσαν τη διαδικασία.
Διάβασε Επίσης:
5 Λογοι για να κανεις Google Ads

Στόχευση βάσει διεύθυνσης URL

Μπορείς να στοχεύσεις οποιαδήποτε ομάδα κοινού βάσει των διευθύνσεων URL της ιστοσελίδας σου. Εάν έχεις μια thank you page, στην οποία παραπέμπονται οι χρήστες αφού υποβάλουν τη διεύθυνση email τους για εγγραφή ή υποβάλλουν τα στοιχεία τους σε μια φόρμα επικοινωνίας, μπορείς να την αξιοποιήσεις για τις ανάγκες του Google Ads Remarketing. Πιο συγκεκριμένα μπορείς να:
  • Σκεφτείς όλες τις διευθύνσεις URL που θέλεις να στοχεύσετε στην ιστοσελίδα σου και δημιουργήσεις μια λίστα στο Excel.
  • Συμπεριλάβεις όλες τις ιδέες που έχεις δημιουργήσει για προσαρμοσμένους συνδυασμούς κοινού
  • Εάν έχεις ρυθμίσει την επίτευξη στόχων του Google Analytics, χρησιμοποίησε τα δεδομένα που συλλέχθηκαν για να αναλύσεις και να βρεις το κατάλληλο πεδίο για να εφαρμόσεις το Remarketing.
marketing data

Πώς να βελτιστοποιήσεις τις καμπάνιες Google Ads Remarketing

Η βελτιστοποίηση στο Remarketing μπορεί να λάβει τις εξής μορφές:

Δοκιμές διαφημίσεων

Ένα ισχυρό branding μπορεί να λειτουργήσει θετικά στις διαφημίσεις σου. Θα πρέπει να αντιμετωπίσεις τις διαφημίσεις Remarketing με τον ίδιο τρόπο που αξιοποιείς τις “συμβατικές” PPC διαφημίσεις στο Google Ads. Aπλώς θα πρέπει να δώσεις ακόμα μεγαλύτερη εστίαση στο κοινό που στοχεύεις. Οι χρήστες που προσεγγίζεις στο Google Ads Remarketing είναι ήδη εξοικειωμένοι με το brand σου. Επομένως ίσως χρειαστεί να προσφέρεις κάτι περισσότερο για να τους κερδίσεις ξανά στην ιστοσελίδα σου. Πειραματίσου με διαφορετικές προσφορές, Call to Action, εικόνες, video και όποιο δημιουργικό στοιχείο μπορείς να σκεφτείς!

Προσαρμοσμένες Δοκιμές (Custom)

Eνδέχεται να δεις διαφορετικά αποτελέσματα όταν συνδυάζεις τις επιμέρους κατηγορίες Remarketing αλλά στοχεύεις σε παρόμοιο κοινό. Συνέχισε τις δοκιμές και βρες τι λειτουργεί καλύτερα για την επιχείρηση σου. Πειραματίσου με διαφορετικούς συνδυασμούς για το χρονικό διάστημα που οι χρήστες επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σου. Τα μηνύματα των διαφημίσεων για επισκέπτες που επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σου πριν από 7-30 ημέρες ενδέχεται να μην είναι αποδοτικά για χρήστες που την επισκέφτηκαν πριν από 30 -60 ημέρες.
marketing strategy

Δοκιμή συχνότητας προβολής διαφημίσεων

Σίγουρα δεν θέλεις να γίνεις πολύ ενοχλητικός… Αλλά παράλληλα πρέπει να μεγιστοποιήσεις τον αριθμό των ενδιαφερόμενων χρηστών που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου. Παρακολούθησε το μέγεθος του κοινού σου σε συνδυασμό με τον αριθμό των εμφανίσεων (impressions) που λαμβάνουν οι διαφημίσεις Google Ads Remarketing . Ίσως το όριο σχετικά με την προβολή των διαφημίσεων είναι πολύ ψηλό. Δηλαδή δεν περιορίζεις καθόλου την προβολή διαφημίσεων στο κοινό σου. Από την άλλη ίσως ρυθμίζεις το όριο πολύ χαμηλά και περιορίζεις σοβαρά την προβολή των διαφημίσεών σου.

Δοκιμές Landing Page

Ο χρήστης που στοχεύεις να επαναφέρεις στην ιστοσελίδα σου σας έχει ήδη ένα συγκεκριμένο επίπεδο εξοικείωσης με αυτή. Θα πρέπει να πειραματιστείς με την προώθηση των χρηστών (όταν πατήσουν κλικ στη διαφήμιση σου) είτε στην ίδια ή σε μια διαφορετική Landing Page (“σελίδα προορισμού”). Οι ερωτήσεις που θα πρέπει να κάνεις είναι: Τα μηνύματά σου απευθύνονται σε κάποιον χρήστη που ήταν ήδη σε αυτη΄τη σελίδα πριν; Κάνεις ερωτήσεις στη Landing Page για την οποία ο επισκέπτης που έχει επισκεφθεί στο παρελθόν την ιστοσελίδα σου ξέρει ήδη την απάντηση; Δοκίμασε διαφορετικές προσεγγίσεις για να μάθεις ποιος τύπος περιεχομένου συνδέεται πιο έντονα με τους επισκέπτες που έχουν επισκεφθεί ήδη την ιστοσελίδα της επιχείρησης σου!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω