0 0.00

Cart

No products in the cart.

Τα βασικότερα μυστικά του ecommerce που πρέπει να γνωρίζεις

Featured Image: Ecommerce display

Η επιχειρηματικότητα στις ημέρες μας δεν είναι αυτό που φαίνεται! Πολλές φορές, η δημιουργία μιας επιχείρησης φαίνεται αρκετά δελεαστική. Αυτό οφείλεται κυρίως στην τεχνολογική πρόοδο και τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να προσδώσουν πολλά οφέλη σε έναν οργανισμό. Υπάρχουν όμως πολλά πράγματα που δεν λαμβάνουμε υπόψιν στους γρήγορους υπολογισμούς μας! Υπάρχουν πολλά επιχειρηματικά «μυστικά» στο ecommerce, τα οποία είναι απαραίτητα για την επιτυχία μιας online επιχείρησης! Μείνε μαζί μας και θα καταλάβεις!

Μερικές φορές, βλέπουμε μια επιτυχημένη επιχείρηση και δημιουργούμε αντίστοιχες προσδοκίες, οι οποίες όμως δεν αντανακλούν την πραγματικότητα. Αυτό συμβαίνει διότι αυτό που αντικρίζουμε είναι η επιτυχία μιας επιχείρησης και όχι τι χρειάζεται αυτή για να φτάσει σε αυτό το σημείο που βρίσκεται.

Ο επιχειρηματικός κόσμος κρύβει πολλά «κόλπα» και γνώσεις, που πολλές φορές είναι δυσεύρετα. Έτσι λοιπόν, δημιουργήσαμε αυτό το άρθρο για να σου μάθουμε τα κύρια επιχειρηματικά μυστικά του ecommerce που χρειάζεσαι, ώστε να μπορείς να δημιουργήσεις τους κατάλληλους στόχους και να εστιάσεις σε αυτά που έχουν πραγματική αξία για την επιτυχία της επιχείρησής σου.

Βρες το κοινό σου από πριν

Αυτό είναι ένα πολύ συχνό λάθος που κάνουν πάρα πολλοί επιχειρηματίες, το οποίο μάλιστα μπορεί να αποβεί και μοιραίο για μια νεοσύστατη επιχείρηση. Το λάθος είναι η εφαρμογή των δράσεων marketing μετά την δημιουργία μιας επιχείρησης. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι μια στρατηγική digital marketing δεν θα αποδώσει από την πρώτη ημέρα. Στο μεσοδιάστημα, όμως, είναι ότι η νεοσύστατη επιχείρηση επωμίζεται σημαντικά κόστη, χωρίς έσοδα για να τα αντισταθμίσουν.

Για να αποφευχθεί αυτό το πρόβλημα, θα πρέπει να ξεκινήσεις μια πρόωρη στρατηγική marketing πριν ακόμα υπάρξει κάποια επιχείρηση με «σάρκα και οστά». Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να εντοπίσεις και να μάθεις για το κοινό που πρέπει να στοχεύσεις, να συλλέξεις πληροφορίες για τους ανταγωνιστές σου, ακόμα και να συλλέξεις πόρους μέχρι να έχεις ένα δυνατό ξεκίνημα.

Αυτό το στάδιο είναι απαραίτητο για κάθε νέα επιχειρηματική ιδέα, ακόμα και αν αυτή δεν είναι πρωτοποριακή. Η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν βρίσκεται τόσο στον βαθμό αυθεντικότητας αυτής, αλλά στο πως εσύ τη διαχειρίζεσαι. Το διαδίκτυο σου δίνει τη δυνατότητα να προσχεδιάσεις μια αποτελεσματική στρατηγική marketing και να προαναγγείλεις την άφιξη σου στην αγορά και να έχεις από την πρώτη ημέρα ζήτηση.

Διάβασε Επίσης:
Κέρδισε μέσω της Διαφήμισης!

Εστίασε στη διάρκεια ζωής των πελατών σου

Image: Customer lifetime value

Η απόκτηση πελατών δεν είναι εύκολη, ειδικά για μια νέα επιχείρηση. Πρόκειται για μια διαδικασία που απαιτεί αρκετούς πόρους. Αυτό σημαίνει ότι κάθε πώληση που κάνεις είναι σημαντική. Μην αφήνεις τους πελάτες σου να φεύγουν, χωρίς να αξιοποιήσεις την πλήρη προοπτική τους. Διαφορετικά, η επιχείρησή σου θα βρίσκεται σε κίνδυνο!

Ένα βασικό ecommerce μυστικό για να επιτύχεις είναι να εστιάζεις σωστά, δηλαδή σε ό,τι θα σε αναπτύξει. Και το βασικότερο είναι οι πελάτες σου!

Μια επιχείρηση χρειάζεται σταθερές ροές χρημάτων. Για να το πετύχεις αυτό, θα πρέπει να δώσεις μεγάλη σημασία στη διάρκεια ζωής των πελατών σου (customer lifetime value). Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Αυτό σημαίνει ότι ένας πελάτης σου έχει μεγαλύτερη αξία – δηλαδή διάρκεια ζωής – για την επιχείρησή σου. Αυτό επίσης σημαίνει ότι ο πελάτης σου έχει να δώσει πολλά περισσότερα από την πρωταρχική πώληση. Για να καταφέρεις να έχεις τα μέγιστα αποτελέσματα, θα πρέπει να εστιάσεις τις προσπάθειες σου να κρατήσεις και να επαναστοχεύσεις τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σου.

Αυτό προϋποθέτει μια εξαιρετική πρώτη εμπειρία και καλή επικοινωνία. Το email marketing είναι μια καλή πρακτική. Μια ποιοτική καμπάνια emails θα σε βοηθήσει να κάνεις καλό follow up στους υπάρχοντες πελάτες σου για επαναλαμβανόμενες αγορές.

Πρόσεξε όμως. Οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις δεν είναι κοινές για κάθε πελάτη. Αν έχεις μια εποχιακή καμπάνια δεν σημαίνει ότι όλοι οι πελάτες σου θα αγοράσουν τότε. Σε αυτή τη διαδικασία πρέπει να είσαι υπομονετικός. Υπάρχουν επαναλαμβανόμενες πωλήσεις που έρχονται μετά από μήνες.

Εστιάζοντας στην αύξηση διάρκειας ζωής των πελατών σου θα καταφέρεις να μειώσεις το κόστος απόκτησης πελατών σου και θα αυξήσεις την αποδοτικότητα των πωλήσεων σου στο έπακρο.

Επένδυσε στο remarketing

Ένας πολύ σημαντικός πυλώνας του ecommerce είναι το επαναληπτικό marketing, ή αλλιώς το remarketing. Οι επαγγελματίες του Digital Marketing αποκαλύπτουν το remarketing ως ένα από τα πιο δυνατά μυστικά για το ecommerce, και όχι άδικα. Πολλές επιχειρήσεις επενδύουν μεγάλα ποσοστά budget στην απόκτηση νέων leads. Τι συμβαίνει όμως με τα ήδη υπάρχοντα leads; Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν δεν είναι ένα κομμάτι από το κοινό που στοχεύεις, σίγουρα χάνεις έσοδα!

Διάβασε Επίσης:
10 Λόγοι που οι καταναλωτές εγκαταλείπουν το Εshop σου

Οι ήδη υπάρχοντες πελάτες σου έχουν έως και 70% πιθανότητα να ξανά αγοράσουν από εσένα. Μάλιστα, τείνουν να δαπανούν και περισσότερα χρήματα. Αντίστοιχα, οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου που έχουν δηλώσει ένα ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, έχουν σημαντικά υψηλότερη πιθανότητα να μετατραπούν σε πελάτες.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Αυτό σημαίνει ότι έχεις την ευκαιρία να αυξήσεις τα έσοδα σου σε πολύ σημαντικό βαθμό, απλά εστιάζοντας στις σωστές κινήσεις. Και πάλι, βασική προϋπόθεση είναι να μπορείς να προσφέρεις μια καλή πρώτη εμπειρία.

Βεβαιώσου ότι αφιερώνεις ένα καλό ποσοστό του διαφημιστικού σου budget σε ενέργειες remarketing.Αυτοί είναι άνθρωποι που έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα σου, έχουν δηλώσει ενδιαφέρον σε ένα post σου, έχουν δει μια διαφήμιση σου κ.α.. Έτσι, θα εξασφαλίσεις ένα μεγαλύτερο ποσοστό επιστροφής επένδυσης (ROI).

Άσε τους πελάτες σου να μιλήσουν για εσένα

Image: word of mouth featured on the phone

Ένα από τα πιο δημοφιλή «μυστικά» του ecommerce, είναι το word of mouth. Πως; Με ένα ισχυρό Brand Identity! Το brand identity, ή αλλιώς η προσωπικότητα της επωνυμίας σου, είναι αυτό που θα σου επιτρέψει να δημιουργήσεις έναν ισχυρό συναισθηματικό δεσμό με το κοινό που στοχεύεις. Χτίζοντας δυνατές σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό σου, θα έχεις την ικανότητα να αναζωπυρώσεις τον ενθουσιασμό προς τα προϊόντα-υπηρεσίες σου και να μετατρέψεις τους πελάτες σου σε υποστηριχτές.

Γιατί όμως να το κάνεις αυτό; Απλά τα πράγματα. Η καλύτερη διαφήμιση για εσένα προέρχεται από τους πελάτες σου. Τo word of mouth έχει τη μεγαλύτερη επίδραση από κάθε είδος προωθητικής ενέργειας, καθώς αποτελεί μια κοινωνική απόδειξη και έμπιστη πηγή ότι αυτό που προσφέρεις έχει αξία.

Παρόλα αυτά, το να δημιουργήσεις brand ambassadors δεν είναι εύκολο. Οι πελάτες σου χρειάζονται κίνητρο για να παραμείνουν σταθεροί, πόσο μάλλον για να υποστηρίξουν αφιλοκερδώς έναν οργανισμό. Επομένως, θα πρέπει να προσφέρεις παραπάνω κίνητρα. Αυτά μπορεί να είναι ένα δώρο, μια έκπτωση, μια προσφορά κ.α..

Επιπλέον, η προσωποποιημένη επικοινωνία είναι απαραίτητη για να δημιουργήσει ένα θετικό κλίμα και να αναπτύξεις τις επιθυμητές σχέσεις με τους πελάτες σου. Εκτός από αυτό, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να επικοινωνήσεις την συμβολή αυτών για το όφελος της επιχείρησής σου. Ένα παράδειγμα είναι οι διαγωνισμοί στα κοινωνικά δίκτυα, από τους οποίους μπορείς να δημιουργήσεις το κατάλληλο κλίμα και να επικοινωνήσεις το επιθυμητό μήνυμα.

Διάβασε Επίσης:
Γιατί το LinkedIn είναι χρήσιμο για τις επιχειρήσεις

Όσο περισσότερο καλές σχέσεις χτίζεις με τους πελάτες σου, τόσο περισσότερο θα μιλάνε για εσένα και θα σου προσφέρουν μακροπρόθεσμα οφέλη.

Σεβάσου την εφοδιαστική αλυσίδα

Πολλοί επαγγελματίες επιλέγουν καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα που είναι εφικτά στο ecommerce. Μερικά από αυτά έχουν τη δυνατότητα να παρακάμπτουν μερικά στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας και να απλοποιούν τις διαδικασίες.

Νέα πρωτοποριακά επιχειρηματικά μοντέλα ακολουθούν κάποια ecommerce μυστικά, που εξυπηρετούν αυτή τη νοοτροπία στην εφοδιαστική αλυσίδα. Πιο συγκεκριμένα, τα μοντέλα αυτά υποστηρίζουν να μην προμηθεύεται η επιχείρηση το προϊόν, αλλά ο προμηθευτής αναλαμβάνει την απευθείας παράδοση αυτού στον τελικό πελάτη. Αυτή η στρατηγική φαίνεται να λειτουργεί, καθώς πολλοί επαγγελματίες την έχουν υιοθετήσει. Ωστόσο, κάθε στρατηγική έχει τις ιδιαιτερότητες της.

Τα logistics και η εφοδιαστική αλυσίδα είναι ένα αρκετά «ευαίσθητο» κομμάτι, καθώς οι υπηρεσίες κάθε πτυχής της είναι σημαντικές για έναν οργανισμό. Αυτό σημαίνει ότι μια επιχείρηση δεν μπορεί να «αποφύγει» ή να καταλύσει μια διαδικασία της εφοδιαστικής αλυσίδας χωρίς ρίσκο. Μια επιχείρηση που δεν «σέβεται» την εφοδιαστική αλυσίδα, τις περισσότερες φορές επωμίζεται το ρίσκο και αρνητικό αντίκτυπο.

Τα ρίσκα στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ο κίνδυνος αδυναμίας έγκαιρης παράδοσης προϊόντων, αδυναμία εντοπισμού παραγγελιών και αδυναμία ελέγχου ποιότητας των προϊόντων.

Είναι δύσκολο να πει κανείς ότι κάτι είναι λάθος στον επιχειρηματικό κόσμο. Η τεχνολογία κυριαρχεί και αυτό δίνει τη δυνατότητα να απλοποιούνται οι διαδικασίες στο μέγιστο. Παρόλα αυτά, κάθε απόφαση πρέπει να γίνεται συνετά και να ακολουθεί κάποιες αρχές. Αυτές οι αρχές αναφέρονται στη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του καταναλωτή και της άρτιας εξυπηρέτησης αυτού.

Θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι αυτό που υπόσχεσαι στους πελάτες σου, μπορείς να το προσφέρεις στο έπακρο. Για παράδειγμα, θα πρέπει να βεβαιωθείς για την ποιότητα των προϊόντων σου πριν υποσχεθείς κάτι αντίστοιχο. Επίσης, θα πρέπει να εξασφαλίζεις βασικές λειτουργίες για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του καταναλωτή σου – όπως το order tracking – που είναι απαραίτητες για το ecommerce. Με αυτόν τον τρόπο, θα δημιουργήσεις μια ανταγωνιστική ισχύ.

Συνοψίζοντας

Μια επιτυχής επωνυμία στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι εύκολο αποτέλεσμα. Θα πρέπει να διευρύνεις συνεχώς τις γνώσεις σου και να λειτουργείς έξυπνα. Γνωρίζοντας αυτά τα επιχειρηματικά μυστικά του ecommerce, είσαι ένα βήμα πιο κοντά στην επιτυχία. Σε κάθε περίπτωση, έχεις έναν σύμμαχο για κάθε ανάγκη σου!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω