Cart
No products in the cart.
Είμαστε πάντα εδώ! Ας Μιλήσουμε!
Οι λέξεις-κλειδιά (keywords) είναι το θεμέλιο κάθε στρατηγικής και ενέργειας Search Engine Optimization (SEO).
Σε αυτό το άρθρο θα προσδιορίσουμε ποιες είναι οι λέξεις-κλειδιά που θα πρέπει να στοχεύσεις στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου.
Επικεντρώνοντάς το περιεχόμενο σου στα κατάλληλα keywords θα μπορείς να ικανοποιήσεις και να ανταπεξέλθεις στις απαιτήσεις τόσο των χρηστών όσο και των μηχανών αναζήτησης.
Η δύναμη της έρευνας λέξεων-κλειδιών έγκειται στην καλύτερη κατανόηση της αγοράς που στοχεύεις και στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου.
Η έρευνα keywords σου παρέχει συγκεκριμένα δεδομένα αναζήτησης που μπορούν να σε βοηθήσουν να απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως:
Μόλις διερευνήσεις και καταλάβεις με ποιο τρόπο αναζητά το περιεχόμενό σου το κοινό που στοχεύεις, θα αυξήσεις κατακόρυφα την αποδοτικότητα του SEO, στην επιχείρηση σου.
Για να βοηθήσεις την επιχείρηση σου να αναπτυχθεί μέσω του SEO πρέπει πρώτα να καταλάβεις ποιοι είναι οι πελάτες σου, καθώς και ποιες είναι οι ανάγκες/ στόχοι τους.
Πάρα πολλές επιχειρήσεις παρακάμπτουν αυτό το κρίσιμο βήμα σχεδιασμού, επειδή η έρευνα για λέξεις-κλειδιά απαιτεί χρόνο.
Επίσης θεωρούν ότι δεν χρειάζεται έρευνα αφού γνωρίζουν ήδη για ποια keywords θέλουν να “καταταχθούν” (rank) στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Στην πραγματικότητα, οι λέξεις-κλειδιά που επιθυμείς να προωθηθείς και αυτό που αναζητά το κοινό σου είναι συχνά δύο πολύ διαφορετικά πράγματα.
Η εστίαση στο κοινό σου και στη συνέχεια η χρήση στοχευμένων keywords για τη βελτίωση αυτών των πληροφοριών θα έχει ως αποτέλεσμα πολύ πιο επιτυχημένες καμπάνιες!
Για παράδειγμα, ας πούμε ότι ένα Digital Marketing Agency θέλει να βρεθεί ψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Οι κατάλληλες ερωτήσεις για να κατανοήσει τους πελάτες του θα πρέπει να είναι:
Η υποβολή αυτών των ερωτήσεων είναι ένα κρίσιμο βήμα σχεδιασμού που θα καθοδηγήσει την έρευνα για λέξεις-κλειδιά και θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις ένα καλύτερο περιεχόμενο.
Με ποιο τρόπο αναζητά το κοινό σου το προϊόν, την υπηρεσία ή τις πληροφορίες που παρέχεις; Η απάντηση σε αυτήν την ερώτηση είναι ένα κρίσιμο πρώτο βήμα στη διαδικασία έρευνας keywords.
Πιθανότατα να ξέρεις ήδη μερικές λέξεις-κλειδιά βάσει των οποίων θέλεις να προωθήσεις την ιστοσελίδα σου.
Ξεκίνα από λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται άμεσα με τα προϊόντα/υπηρεσίες σου ή άλλες θεματικές στα οποία απευθύνεται η ιστοσελίδα σου!
Μπορείς να εισάγεις αυτές τις λέξεις-κλειδιά σε ένα εργαλείο έρευνας keywords για να διερευνήσεις τον μηνιαίο όγκο αναζήτησης και παρόμοιες λέξεις-κλειδιά.
Στη διάρκεια της φάσης διερεύνησης, θα σε βοηθήσει ο προσδιορισμός παραλλαγών των δημοφιλών keywords που αναζητούν οι χρήστες.
Μόλις εισάγεις τις βασικές λέξεις-κλειδιά στο SEO Tool, που χρησιμοποίησες θα αρχίσεις να ανακαλύπτεις άλλα keywords, συνήθεις ερωτήσεις και θεματικές για το περιεχόμενό σου που διαφορετικά θα είχες χάσει!
Ας χρησιμοποιήσουμε το παράδειγμα ενός Digital Marketing Agency που ειδικεύεται στο SEO.
Πληκτρολογώντας “Digital Marketing Agency” και “SEO” σε ένα εργαλείο έρευνας keywords, μπορείς να ανακαλύψεις εξαιρετικά συναφείς όρους όπως: SEO υπηρεσίες, Digital Marketing Agency υπηρεσίες, Digital Marketing Agency Αθήνα κ.ο.κ.
Κατά τη διαδικασία της έρευνας, πιθανότατα θα παρατηρήσεις ότι ο όγκος αναζήτησης αυτών των keywords ποικίλλει σημαντικά.
Αν και σίγουρα θέλεις να στοχεύσεις όρους που αναζητά το κοινό σου, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να είναι πιο συμφέρουσα η στόχευση όρων με χαμηλότερο όγκο αναζήτησης, επειδή είναι λιγότερο ανταγωνιστικοί.
Δεδομένου ότι τόσο οι λέξεις-κλειδιά υψηλού όσο και χαμηλού ανταγωνισμού μπορούν να είναι επωφελείς για την ιστοσελίδα σου, η εκμάθηση περισσότερων για τον όγκο (volume) αναζήτησης θα σε βοηθήσει να δώσεις προτεραιότητα σε αυτές που θα σου προσφέρουν το μεγαλύτερο στρατηγικό πλεονέκτημα.
Θα πρέπει να γνωρίζεις ότι “κατατάσσονται” βάσει των keywords οι επιμέρους σελίδες μια ιστοσελίδας κι όχι ολόκληρες οι ιστοσελίδες .
Ορισμένα μεγάλα brands έχουν υψηλή κατάταξη για πολλαπλά keywords στην αρχική σελίδα (homepage). Όμως για τις περισσότερες επιχειρήσεις δεν συμβαίνει αυτό.
Πολλές ιστοσελίδες λαμβάνουν περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα σε σελίδες εκτός της homepage. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό να βελτιστοποιείς κάθε σελίδα ξεχωριστά για πολύτιμες λέξεις-κλειδιά.
Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου
Όσο υψηλότερος είναι ο όγκος αναζήτησης για μια δεδομένη λέξη-κλειδί, τόσο περισσότερη δουλειά απαιτείται συνήθως για την επίτευξη υψηλότερης κατάταξης.
Αυτό συχνά αναφέρεται ως keyword difficulty (βαθμός δυσκολίας λέξης-κλειδιού) και περιστασιακά ενσωματώνει χαρακτηριστικά των σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης (SERP).
Για παράδειγμα, εάν πολλές λειτουργίες των SERP (snippets, γραφήματα, καρουζέλ κ.λπ.) “γεμίζουν” τη σελίδα αποτελεσμάτων μιας λέξης-κλειδιού, η δυσκολία θα αυξηθεί.
Τα μεγάλα brands καταλαμβάνουν συχνά τα κορυφαία 10 αποτελέσματα για λέξεις-κλειδιά μεγάλου volume.
Oπότε αν ξεκινάς τώρα την επιχείρηση σου στο διαδίκτυο και στοχεύεις τις ίδιες λέξεις-κλειδιά, η προσπάθεια για την κατάταξη μπορεί να πάρει πάρα πολύ χρόνο.
Συνήθως, όσο υψηλότερος είναι το volume (όγκος) αναζήτησης, τόσο μεγαλύτερος είναι ο ανταγωνισμός και η προσπάθεια που απαιτείται για την επιτυχία της οργανικής κατάταξης.
Ωστόσο, με τα keywords πολύ χαμηλής ανταγωνιστικότητας κινδυνεύεις να μην προσελκύσεις άτομα που αναζητούν προϊόντα στην ιστοσελίδα σου.
Σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να είναι πιο συμφέρουσα η στόχευση πολύ συγκεκριμένων, όρων αναζήτησης χαμηλότερου ανταγωνισμού .
Στο SEO, ονομάζουμε αυτές τις λέξεις κλειδιά long-tail keywords.
Είναι υπέροχο να στοχεύεις λέξεις-κλειδιά που έχουν 50.000 αναζητήσεις ή ακόμη και 5.000 αναζητήσεις το μήνα.!
Στην πραγματικότητα, αυτοί οι δημοφιλείς όροι αναζήτησης αποτελούν ένα ελάχιστο ποσοστό όλων των αναζητήσεων που πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο.
Στην πραγματικότητα, οι λέξεις-κλειδιά με πολύ υψηλά volume αναζήτησης ενδέχεται να έχουν διφορούμενη πρόθεση.
Με άλλα λόγια στοχεύοντας εκεί μπορεί να προσελκύεται κοινό τα ενδιαφέροντα και οι στόχοι του οποίου δεν ταιριάζουν με το περιεχόμενο που παρέχει η ιστοσελίδα σου.
Μην υποτιμάς τις λιγότερο δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά.
Τα long-tail keywords. με χαμηλότερο όγκο αναζήτησης συχνά οδηγούν σε περισσότερα conversions. Aυτό συμβαίνει γιατί οι χρήστες κάνουν πολύ συγκεκριμένες και σκόπιμες ενέργειες σε αυτές τις αναζητήσεις.
Για παράδειγμα, ένα άτομο που ψάχνει για το “SEO” κατά πάσα πιθανότητα θα κάνει απλώς περιήγηση.
Από την άλλη πλευρά, κάποιος που ψάχνει για υπηρεσίες SEO στην Αθήνα, έχει πολλαπλάσιες πιθανότητες να γίνει πελάτης σου!
Τώρα που έμαθες τα βασικά για τους συναφείς και ανταγωνιστικούς όρους αναζήτησης μπορείς να αναβαθμίσεις τη στρατηγική αναζήτησης σου!
Αυτό μπορεί να γίνει με την έρευνα των ανταγωνιστών σου και την εξέταση διάφορων μεταβλητών (εποχή, τοποθεσία).
Πιθανότατα θα καταγράψεις πολλές λέξεις-κλειδιά. Πώς θα γνωρίζεις σε ποιο να δώσεις προτεραιότητα;
Θα ήταν καλή ιδέα να δώσεις προτεραιότητα σε λέξεις-κλειδιά μεγάλου volume για τις οποίες οι ανταγωνιστές σου δεν έχουν “καταταχθεί” προς το παρόν.
Επίσης, μπορείς να δεις σε ποιες λέξεις-κλειδιά από τη λίστα σου έχουν ήδη “καταταχθεί” οι ανταγωνιστές σου και να δώσεις προτεραιότητα σε αυτές.
Η πρώτη προσέγγιση είναι αποτελεσματική όταν θέλεις να επωφεληθείς από τις χαμένες ευκαιρίες των ανταγωνιστών σου.
Η δεύτερη είναι μια πιο “επιθετική” στρατηγική που σε εντάσσει στον ανταγωνισμό για λέξεις-κλειδιά στις οποίες οι ανταγωνιστές σου έχουν ήδη καλή απόδοση.
Η γνώση για τις εποχιακές τάσεις μπορεί να είναι επωφελής για τον καθορισμό μιας στρατηγικής περιεχομένου.
Για παράδειγμα, εάν γνωρίζετε ότι η ζήτηση για ορισμένες υπηρεσίες αυξάνονται τους καλοκαιρινούς μήνες (πχ. επιχειρήσεις τουρισμού το καλοκαίρι), μπορείς να προετοιμάσεις το περιεχόμενο νωρίτερα και να του δώσεις μεγάλη ώθηση εκείνους τους μήνες.
Μπορείς να στοχεύσετε πιο αποτελεσματικά μια συγκεκριμένη τοποθεσία περιορίζοντας την έρευνα “καταταχθεί” σου σε συγκεκριμένες πόλεις, η περιοχές βάσει του Google Keyword Planner της Google ή στο Google Trends.
Η έρευνα ανά περιοχή μπορεί να βοηθήσει το περιεχόμενό σου να είναι πιο σχετικό με το κοινό που στοχεύεις!