0 0.00

Cart

No products in the cart.

Google Analytics: Πως μπορεί να βοηθήσει τη Digital Marketing Στρατηγική σας

Η νέα εποχή ψηφιοποίησης που διανύουμε, σε συνδυασμό με την συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας, μεταβάλουν διαρκώς τα δεδομένα σε όλους τους κλάδους. Οι σύγχρονες επιχειρήσεις, από τις πιο μεγάλες, στις πιο μικρές, βιώνουν μεγάλες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν. Πιο παραδοσιακές προσεγγίσεις, αρχίζουν και εξασθενούν και τη θέση τους παίρνουν πιο σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές. Έτσι και στον κλάδο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ γενικότερα, παρατηρούμε ότι πιο παραδοσιακές εφαρμογές μεταφέρονται σταδιακά στο χώρο του digital και η online διαφήμιση γίνεται μέρα με τη μέρα πιο αναγκαία για τις επιχειρήσεις.

Βέβαια, η διαφήμιση στα social media και γενικότερα στο διαδίκτυο, δεν θα την χαρακτηρίζαμε μια τόσο απλή διαδικασία. Απαιτεί δομημένη σκέψη και μια ολοκληρωμένη στρατηγική, όπως επίσης ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, είναι να επιλεχθεί το σωστό είδος διαφήμισης ανάλογα με τον εκάστοτε κλάδο. Ίσως, το πιο σημαντικό κομμάτι στις online διαφημίσεις και στον χώρο του Digital γενικότερα, είναι η δυνατότητα να παρακολουθήσει κανείς κατά πόσο συνολικά οι ενέργειές τους ήταν επιτυχημένες, ή αν πρέπει να βελτιώσει κάτι μελλοντικά. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, μέσα από συγκεκριμένα εργαλεία, που μετρούν και παραθέτουν αναλυτικά τα στοιχεία και τις αποδόσεις μιας καμπάνιας.

Στο άρθρο αυτό, θα επικεντρωθούμε συγκεκριμένα, σε ένα από τα πιο χρήσιμα και πολυχρησιμοποιημένα εργαλεία αξιολόγησης, το Google Analytics και πως αυτό μπορεί να βοηθήσει στη καλύτερη σχεδίαση μιας digital marketing στρατηγικής.

Ποιος είναι ο βασικός σκοπός του Google Analytics;

Το Google Analytics, συγκεκριμένα, είναι ένα ισχυρό εργαλείο που βοηθάει τους χρήστες τους να μετρήσουν και να αξιολογήσουν την αποδοτικότητα διαφόρων ενεργειών του. Το Google Analytics, βοηθά σημαντικά τους κατόχους ιστοσελίδων να μετρούν την απόδοση των ιστότοπών τους και να παρακολουθούν τα στατιστικά τους. Επίσης, παρέχει αναλυτικές πληροφορίες, για το πώς οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τον συγκεκριμένο ιστότοπο, τι ενέργειες πραγματοποίησαν σε αυτόν, καθώς και τι πληροφορίες συγκεκριμένα αναζήτησαν.

Διάβασε Επίσης:
Πως να βελτιώσεις τις διαφημίσεις σου στην Google

Είναι σημαντικό να αναφερθεί εδώ, ότι το εργαλείο αυτό της Google, διατίθεται δωρεάν, από τους χρήστες που διαθέτουν ενεργό διαφημιστικό λογαριασμό στη Google και παρέχει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση απόδοσης, όχι μόνο μιας συγκεκριμένης ιστοσελίδας, αλλά και αναλυτικά στοιχεία για διάφορες καμπάνιες. Το Google Analytics  γίνεται ακόμα πιο χρήσιμο για τις σύγχρονες επιχειρήσεις, καθώς μπορεί ακόμα και να παρακολουθεί επισκέπτες που προέρχονται από διαφορετικές πηγές, όπως διαφημίσεις και πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, για να κατανοήσει τη συμπεριφορά των χρηστών στη σελίδα. Βάσει αυτού λοιπόν, οι επιχειρήσεις μπορεί να βγάλουν πολύ σημαντικά συμπεράσματα για τις μελλοντικές του κινήσεις ή ακόμα και άμεσες διορθωτικές κινήσεις.

Η δυνατότητα του, να προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά των χρηστών τόσο μέσα σε μια ιστοσελίδα όσο και σχετικές πληροφορίες για τις προθέσεις των χρηστών με βάση τα ερωτήματα αναζήτησης τους. Αυτό, μπορεί να δώσει πολύτιμες πληροφορίες σχετικές  με το ποιες διαφημίσεις λειτουργούν καλύτερα,  ποιες σελίδες προορισμού είναι πιο αποτελεσματικές για μετατροπές αλλά και ποιοι ιστότοποι δημιουργούν στη κάθε επιχείρηση μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Είναι κατανοητό λοιπόν, ότι αυτές οι πληροφορίες είναι ζωτικής σημασίας για να χαράξει μια επιχείρηση τη στρατηγική της όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά και να πετύχει τους οικονομικούς στόχους που έχει θέσει.

Τα google analytics είναι το σημαντικότερο εργαλείο της σημερινής εποχής επειδη μπορεί να μας δίνει real time δεδομένα για την ιστοσελίδα μας. Επίσης μέσα από τα google analytics μπορείτε να παρακολουθείτε την πορεία και τα στατιστικά στοιχεία των marketing ενεργειών σας από άλλα κανάλια όπως τα google ads και τα facebook ads.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Γιατί είναι το Google Analytics απαραίτητο για μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ

Κάθε επιχείρηση, παραμένει διαρκώς σε αναζήτηση νέων δεδομένων, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην αναγνώριση του σωστού κοινού στόχευσης, αλλά και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Κάθε στρατηγική μάρκετινγκ ξεκινάει με αυτό το ερώτημα: ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνομαι; Ποιες ανάγκες αυτού το κοινού εξυπηρετεί η επιχείρηση μου ή οι παροχές μου;

Διάβασε Επίσης:
Τι είναι το Marketing Funnel

Οποιαδήποτε επιπλέον γνώση σχετική με το κοινό – στόχο και τα χαρακτηριστικά του, είναι όχι μόνο απαραίτητη αλλά και ιδιαίτερα πολύτιμη. Μέσα από το Google Analytics λοιπόν, μια επιχείρηση έρχεται κατά ένα τρόπο πιο κοντά στο κοινό της, αντιλαμβάνεται τις διαφορετικές του συμπεριφορές και προσπαθεί να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Για παράδειγμα, παρακολουθώντας μεμονωμένες ενέργειες χρηστών, την επισκεψιμότητα του ιστού αλλά και μετατροπές, μπορεί κάθε εταιρεία, να δημιουργεί διαφορετικές στρατηγικές βάσει αυτών. Επιπλέον, κάτι ακόμα που μπορεί να επιτευχθεί μέσα από το Google Analytics, είναι ο προσδιορισμός του περιεχομένου, ποιο ακριβώς κομμάτι περιεχομένου επιθυμεί μια εταιρεία να αναλύσει και να κρίνει την αποτελεσματικότητα του.

Ένα ακόμα σημείο, στο οποίο η χρήση αυτού του εργαλείου, είναι εξαιρετικά σημαντική για μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ, σχετίζεται με τον ανταγωνισμό κάθε επιχείρησης. Μέσα από το Google Analytics, δίνεται η δυνατότητα σε μια εταιρεία να έχει μια εικόνα για τους ανταγωνιστές της. Αναλύοντας στοιχεία ανταγωνισμού, κάθε επιχείρηση είναι σε θέση να αντανακλά τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των αντιπάλων της και να ρυθμίζει τις μελλοντικές κινήσεις αναλόγως. Ακόμη, μπορεί δει ποια κανάλια ή προσεγγίσεις μάρκετινγκ λειτουργούν καλά για τους άλλους και ποια όχι. Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία δεδομένων, που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό μιας επιχείρησης, είναι τα δεδομένα επισκεψιμότητας στον ιστότοπο τους. Έχωντας μια εικόνα για το πως αποδίδουν εκείνοι και τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερα, είναι μια σίγουρα μια πληροφορία που μπορεί να δώσει σε μια εταιρεία τη δυνατότητα να ξεφύγει μπροστά και να αφύσει τους άλλους πίσω.

Ένα πολύ κρίσιμο σημείο, στο οποίο μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο το εργαλείο του Google Analytics, σχετίζεται με την αποδοτικότητα μιας ιστοσελίδας. Πιο συγκεκριμένα, παραθέτει κάποια στοιχεία σχετικά και με τη δραστηριότητα αλλά και με το χρόνο ενός χρήστη σε μια σελίδα. Αν μια εταιρεία, για παράδειγμα, παρατηρήσει ότι οι χρήστες μπαίνουν μέσα στην ιστοσελίδα αλλά την εγκαταλείπουν πολύ γρήγορα, αυτό σημαινει πιθανότητα ότι η σελίδα δεν είναι πολύ φιλική προς τον χρήστη. Είτε μπορεί να μην έχει τη απαιτούμενη ταχύτητα, είτε να μην διαθέτει τις απαραίτητες πληροφορίες. Αυτή λοιπόν η πληροφορία, είναι εξαιρετικά σημαντική για να αντιληφθεί πιθανόν, μια εταιρεία ότι η σελίδα της είναι κατά μια έννοια προβληματική και πρέπει να βελτιστοποιηθεί.

Διάβασε Επίσης:
Τι είναι το Digital Marketing; | Web-Net

Πώς να εγκαταστήσετε το Google Analytics στην ιστοσελίδα

Όπως έχει ήδη γίνει αντιληπτό, για να μπορεί μια στρατηγική μάρκετινγκ να αποδώσει όσο το δυνατόν καλύτερα, είναι πολύ κρίσιμο να μπορεί κανείς να μελετά και να αναλύει τα στατιστικά και τα νούμερα επίδοσης, μιας ενέργειας. Το Google Analytics, λοιπόν είναι από τα πιο χρήσιμα εργαλεία, επομένως η εγκατάσταση του είναι αναγκαία. Η διαδικασία εγκατάστασης είναι αρκετά εύκολή και δεν απαιτεί πολύ χρόνο.

Για να εγκαταστήσετε το Google Analytics, θα χρειαστείτε έναν δωρεάν λογαριασμό στη Google. Στη συνέχεια θα πρέπει να ενσωματώσετε τον κώδικα παρακολούθησης στην ιστοσελίδα που σας ενδιαφέρει, ή ακόμα να ενσωματώσετε πολλές ιστοσελίδες που σας αφορούν προκειμένου να παίρνετε τα δεδομένα που θέλετε να βλέπετε. Για να ξεκινήσετε, κάντε κλικ στην καρτέλα “Ρυθμίσεις” στη γραμμή πλοήγησης και μετακινηθείτε προς τα κάτω μέχρι να δείτε ένα κουμπί που λέει “Εγκατάσταση κώδικα παρακολούθησης”.  Η εγκατάσταση του εργαλείου αξιολόγησης, είναι απλή και πρέπει να γίνει άμεσα από κάθε επιχείρηση, με ενεργή ψηφιακή διαφημιστική δραστηριότητα.

Συμπέρασμα

Είναι αντιληπτό λοιπόν, ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά και ο κόσμος γενικότερα έχει αλλάξει την τελευταία δεκαετία. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ, διαθέτουν πλέον πολύ σημαντικά εργαλεία, με τα οποία μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τις αποδόσεις τους και να σχεδιάσουν πιο σωστά τη στρατηγική τους, κάτι που παλαιότερα δεν ήταν εφικτό. Ο κόσμος του ηλεκτρονικού εμπορίου δίνει συνέχεια νέα δεδομένα στις επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει από την πλευρά τους να είναι σε θέση να γνωρίζουν πως μπορούν να τα εκμεταλλευτούν στο έπακρο.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω