0 0.00

Cart

No products in the cart.

Πως να βελτιώσεις τις διαφημίσεις σου στην Google

Image: Google Analytics and Ads

Πολλοί επαγγελματίες στον ψηφιακό κόσμο κάνουν διαφημίσεις Google Ads, χωρίς όμως τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις να μην θέλουν να κάνουν διαφημίσεις στην Google για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Στην πραγματικότητα, όμως, αυτό που καταφέρνουν οι επιχειρήσεις να κάνουν είναι να χάνουν έσοδα και πωλήσεις.

Όπως έχουμε εξηγήσει στο παρελθόν, ο ψηφιακός κόσμος είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να επιτύχεις. Παράλληλα όμως, χρειάζεται γνώσεις και προσοχή. Χωρίς αυτά, είναι πολύ εύκολο να «πέσεις» σε παγίδες και να έχεις τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Αυτός είναι και ένας λόγος που οι Google διαφημίσεις σου δεν αποδίδουν. Το γεγονός ότι μια καμπάνια σου δεν πήγε καλά ή ότι δεν γνωρίζεις πως να κάνεις αποδοτικές διαφημίσεις, δεν σημαίνει ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο για την επιχείρησή σου. Ο διαδικτυακός ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν είσαι εκεί για έναν πελάτη, θα είναι ο ανταγωνιστής σου. Το αποτέλεσμα πιο είναι; Ο ανταγωνισμός σου ενδυναμώνεται και εσύ μένεις στάσιμος.

Τώρα που καλύψαμε την ανάγκη των επιχειρήσεων για διαφήμιση, το ερώτημα είναι το εξής. Γιατί οι διαφημίσεις σου δεν πετυχαίνουν; Στην πραγματικότητα, δεν είναι αυτό που έχει σημασία. Οι διαφημίσεις σου μπορεί να μην πετυχαίνουν για πολλούς λόγους, όπως είναι η αδυναμία εκτίμησης της αγοράς. Το σημαντικό είναι το τι κάνεις για αυτό.

Είναι φυσικό να μην τα γνωρίζεις όλα ή να μην θέλεις να τα γνωρίζεις όλα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι ανάγκες της επιχείρησής σου λιγοστεύουν. Αυτό σημαίνει ότι για κάθε πρόβλημα, θα πρέπει να βρίσκεται μια λύση. Εάν δεν μπορείς να κάνεις καλές διαφημίσεις, πρέπει να μάθεις. Εάν δεν μπορείς να μάθεις, πρέπει να τις κάνεις outsourcing.

Σε αυτό εδώ το άρθρο, δεν θα μάθεις πως να κάνεις outsourcing. Σίγουρα όμως θα μάθεις να βελτιώσεις τις διαφημίσεις σου στην Google!

Pro tips για να βελτιώσεις τις διαφημίσεις σου στην Google

Image: Didi you know drawn by black marker

Εάν είσαι αρχάριος στις διαφημίσεις, τότε μείνε μαζί μας γιατί εδώ θα μάθεις πολύτιμα πράγματα. Αν είσαι έμπειρος στις διαφημίσεις, τότε γνωρίζεις ότι αυτά που σε ενδιαφέρουν είναι το conversion rate και το cost per conversion. Τι είναι το ένα και τι είναι το άλλο:

Conversion Rate είναι ένας σημαντικός δείκτης που σου δείχνει το ποσοστό των ανθρώπων που έκαναν μια στοχευόμενη ενέργεια (μετατροπή), προς το σύνολο των ανθρώπων που είχαν μια αλληλεπίδραση με την επιχείρησή σου. Conversion είναι ένας στόχος που εσύ ορίζεις για την κάθε ενέργεια σου. Μπορεί να είναι μια επίσκεψη στην ιστοσελίδα σου, η συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας ή στην προκειμένη περίπτωση, η πραγματοποίηση μιας αγοράς. Επομένως, σε μια διαφήμιση το conversion rate συνήθως δηλώνει τον αριθμό των ανθρώπων που αγόρασαν (ενέργεια στόχος), προς το ποσοστό των ανθρώπων που αλληλεπίδρασαν με τη διαφήμιση σου (έκαναν κλικ).

Διάβασε Επίσης:
Τι είναι το Marketing Funnel

Cost per conversion είναι εξίσου ένας σημαντικός δείκτης που σου δηλώνει το κόστος ανά μετατροπή. Δηλαδή, πόσους πόρους κοστίζει στην επιχείρησή σου η κάθε επιθυμητή ενέργεια που θέλεις να κάνει το κοινό σου. Το κόστος μετατροπής ορίζεται από την ενέργεια που έχεις ορίσει ως μετατροπή. Σε μια διαφήμιση, το cost per conversion σου δείχνει πόσο σου κοστίζει η κάθε αγορά που πραγματοποιείτα στην ιστοσελίδα σου (μέσος όρος).

Γιατί είναι σημαντικά αυτά; Γιατί με αυτά τα δεδομένα μπορείς να έχεις μια καλή αντίληψη της αποδοτικότητας των διαφημιστικών σου καμπανιών. Ένα υψηλό conversion rate σημαίνει ότι οι διαφημίσεις σου είναι αποτελεσματικές και ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων αγοράζουν χάρις αυτές.

Αντίστοιχα, ένα υψηλό cost per conversion είναι άσχημα νέα. Σημαίνει ότι οι διαφημίσεις σου δεν είναι καλές. Επομένως, για να έχεις μια αγορά, πρέπει να δαπανήσεις περισσότερα χρήματα από αυτά που πρέπει.

Πως μπορείς να βελτιώσεις αυτούς τους δείκτες και να έχεις καλύτερες διαφημίσεις στην Google;

Quality score

Image: A low-high bar showcasing google ads quality score

Το quality score είναι ένας γενικός δείκτης για την ποιότητα των διαφημίσεων σου, συγκριτικά με άλλους διαφημιστές. Ένας υψηλός δείκτης δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα έχεις πωλήσεις. Ένας καλός δείκτης δηλώνει ότι οι χρήστες σου έχουν θετική εμπειρία από τις διαφημίσεις σου συνολικά. Όλα τα τεχνολογικά μέσα έχουν έναν δείκτη ποιότητας. Αυτός ο δείκτης επηρεάζεται από 3 στοιχεία:

Ad relevancy (σχετικότητα διαφήμισης). Δηλαδή το πόσο καλά ταιριάζει η διαφήμιση σου με την πρόθεση της αναζήτησης του χρήστη.

Landing page experience (εμπειρία σελίδας παραπομπής). Το πόσο καλή είναι η εμπειρία του χρήστη που πατάει στην διαφήμισή σου. Μια αρνητική εμπειρία θα οδηγήσει σε έναν χαμηλό δείκτη ποιότητας.

Expected CTR (αναμενόμενο clickthrough rate). Αυτός ο δείκτης εμφανίζει το αναμενόμενο ποσοστό ανθρώπων που θα δουν τη διαφήμιση σου και θα πατήσουν σε αυτήν.

Και το ερώτημα που τίθεται είναι το εξής. Γιατί σε ενδιαφέρει το Quality Score, δεδομένου ότι ένας υψηλός δείκτης δεν σημαίνει υψηλες πωλήσεις; Και απαντάμε. Ο σκοπός είναι να δώσεις στους καταναλωτές αυτό που ζητάνε. Τα στοιχεία που σου δείχνει ο δείκτης ποιότητας των διαφημίσεων, μπορούν να σου προσφέρουν σημαντικά insights – δηλαδή γνώση – για τα σημεία που υπερτερείς ή χρήζουν βελτίωσης. Λαμβάνοντας υπόψην σοβαρά αυτόν τον δείκτη, μπορείς να γνωρίζεις σε τι κατάσταση βρίσκεται το λεκτικό της διαφήμισης σου, οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείς ή τα landing pages που χρησιμοποιείς. Τι πιο σημαντικό από την ίδια τη γνώση;

Θυμήσου ότι το quality score δεν αποτελεί key performance indicator (δείκτης μέτρησης αποδοτικότητας) για τις διαφημίσεις σου!

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Δεν χρησιμοποιείς Ad Extentions

Τι είναι τα ad extentions; Έτσι, ονομάζονται οι επιπλέον χαρακτηριστικά που μπορείς να προσθέσεις σε μια διαφήμιση Google, ώστε να είναι πιο ολοκληρωμένη. Τα ad extentions σου δίνουν επιπλεόν χώρο για να προσθέσεις περαιτέρω πληροφορία σε μια διαφήμιση.

Διάβασε Επίσης:
CTA: Τι σημαίνει και γιατί κατέχει σημαντική θέση στις στρατηγικές μάρκετινγκ

Γιατί είναι σημαντικά; Αρχικά, τα ad extentions μπορούν να είναι η διαφορά μιας μέτριας από μια καλή διαφήμιση. Προσφέροντας περισσότερες πληροφορίες στο κοινό σου, δίνοντας μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το τι προσφέρεις και τι ανάγκες καλύπτεις. Οι πληροφορίες που μπορείς να συμπεριλάβεις περιλαμβάνου στοιχεία επικοινωνίας, επιπλέον προϊόντα, ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, χαρακτηριστικά των προϊόντων ή της επιχείρησής σου κ.α..

Αυτό θα σε οφελήσει αφενός διότι προσφέρεις περισσότερη αξία στους ανθρώπους που στοχεύεις. Δίνοντας περισσότερες πληροφορίες ή στοιχεία για ένα προϊόν σε έναν ενδιαφερόμενο, έχεις πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να τον κερδίσεις από κάποιον που δεν έχει αυτά τα στοιχεία.

Επίσης, δημιουργείς μια καλύτερη εμπειρία χρήστη. Σκέψου πόσο καλύτερη μπορείς να κάνεις την εμπειρία ενός χρήστη που αναζητά το τηλέφωνο ή τη διεύθυνση της επωνυμίας σου, όταν εσύ του προσφέρεις την πληροφορία έτοιμη. Όχι μόνο ο χρήστης γλυτώνει τη διαδικασία να αναζητήσει αυτή την πληροφορία μέσα από το site σου, αλλά τον προϊδεάζεις θετικά για μια καλή τοποθέτηση. Η επιπλέον αξία που προσφέρεις στους χρήστες που στοχεύεις, προϊδεάζει για μια συνολική θετική εμπειρία από μια σοβαρή επιχείρηση.

Ακόμα, αυτές οι επιπλέον μικρές περιγραφές δίνουν περισσότερο όγκο στην συνολική έκταση της διαφήμισής σου, λαμβάνοντας περισσότερο χώρο στην οθόνη του χρήστη. Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερες πιθανότητες από εσένα να κερδίσεις έναν ακόμα δυνητικό πελάτη.

Αρνητικές λέξεις κλειδιά

Image: A key and the word "words" featuring the word keywords

Το γεγονός ότι χρησιμοποιείς κάποιες στοχευμένες λέξεις κλειδιά, δεν σημαίνει ότι αυτές δεν θα καλύψουν «άκυρες αναζητήσεις». Τι σημαίνει αυτό πρακτικά για την επιχείρησή σου; Επιπλέον κόστος. Άνθρωποι που κάνουν κλικ στη διαφήμιση σου, χωρίς να ενδιαφέρονται για εσένα. Σκέψου να πουλας ποδήλατα με το keyword ποδήλατα, και να εμφανιστείς σε μια αναζήτηση “που θα βρω μεταχειρισμένο ποδήλατο”. Προφανώς, αυτή η αναζήτηση έχει πολύ μικρή πιθανότητα να σου φέρει πώληση. Παρόλα αυτά, ο χρήστης δεν γνωρίζει για τη χρήση των negative keywords που εσύ δεν έκανες, και απλά θα κλικαρει στα αποτελέσματα που θα του εμφανιστούν.

Σκέψου τώρα όλα τα κλικ που έχεις να περιλαμβάνουν αναζητήσεις που θέλεις να «πιάσεις». Οι πιθανότητες να αυξήσεις το conversion rate σου είναι σημαντικά υψηλότερος, καθώς δεν περιλαμβάνονται οι «άκυρες» αναζητήσεις. Για να το πετύχεις αυτό, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις εντατικά τα negative keywords και να παρακολουθείς διαρκώς τις αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες σου. Με αυτό τον τρόπο, θα μειώσεις τα κόστη σου και θα αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Τι άλλο ζητάς;

Εφάρμοσε τακτικές βελτιστοποίησης CTR

Image: Click through rate drawn on piece of paper

Όπως αναφέραμε, ο δείκτης click through rate αναγράφει το ποσοστό των ανθρώπων που είδαν και πάτησαν πάνω στη διαφήμιση σου στη Google. Ένας υψηλός δείκτης CTR σημαίνει ότι έχεις χρησιμοποιήσει ένα καλό κείμενο για τη διαφήμισή σου και τα σωστά keywords. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά pro tips για τη βελτιστοποίηση του CTR, τα οποία θα σου δώσουν περισσότερα επιθυμητά αποτελέσματα. Μερικά από αυτά είναι:

Διάβασε Επίσης:
Digital Marketing Υπηρεσίες: Γιατί τις χρειάζεσαι

Χρησιμοποίησε Κεφαλαία Γράμματα

Χρησιμοποιόντας κεφαλάια γράμματα για την αρχή κάθε λέξης, θα αυξήσεις τον δείκτη ctr σου. Επομένως, αντί για την φράση «Υψηλή ποιότητα σε εξαιρετικές τιμές», δοκίμασε το έτσι «Υψηλή Ποιότητα σε Χαμηλές Τιμές». Μην το παρακάνεις με χρήση μόνο κεφαλαίων γραμμάτων γιατί οι δαιφημίσεις σου θα απορριφθούν!

Marketing Funnel

Ένα ακόμα σημαντικό σημείο για την απόδοση των διαφημίσεων σου είναι το Marketing funnel. Οι καταναλωτές σου δεν βρίσκοντα όλοι στο ίδιο στάδιο της αγοριαστικής διαδικασίας. Κατανοώντας αυτό, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα κατάλληλα keywords για να στοχεύσεις την κάθε ομάδα ατόμων, για το διαφορετικό στάδιο αγοραστικής διαδιασίας που βρίσκεται.

Εάν το κοινό σου γνωρίζει την επωνυμία σου, τότε δεν χρειάζεται να βάλεις γενικού περιεχομένου τίτλους που παρουσιάζουν το προϊόν σου. Χρειάζεσαι τίτλους που θα σου φέρουν πωλήσεις.

Για παράδειγμα, εάν πουλάς φώτα αυτοκινήτου σε ένα κοινό που γνωρίζει από φώτα αυτοκινήτου, θα θέλεις να περιλάβεις περισσότερο περιεχόμενο που να έχει αγοραστική πρόθεση.

Αυτά που επηρεάζουν τον δείκτη CTR είναι άμεσα συνηφασμένα με το λεκτικό περιεχόμενο των διαφημίσεων σου. Αντίστοιχα, ο δείκτης conversion rate επηρεάζεται άμεσα από τα landing pages.

Θέση διαφήμισης

Οι διαφημίσεις δέχονται κλικς ανεξάρτητα το που βρίσκονται στις αναζητήσεις. Οι διαφημίσεις όμως που έχουν την καλύτερη θέση, έχουν φυσικά και τα υψηλότερα αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει ότι θέλεις οι διαφημίσεις σου να βρίσκοντα στην καλύτερη δυνατή θέση. Θα πρέπει να κάνεις δοκιμές για βρεις τη βέλτιστη θέση για τις διαφημίσεις σου.

Τα keywords που έχουν υψηλό διαφημιστικό δείκτη, δέχονται τον μεγαλύτερο αριθμό κλικς από πληρωμένα αποτελέσματα (διαφημίσεις). Αυτό σημαίνει ότι η λέξη “Digital” θα δεχτεί περισσότερα κλικς από διαφημίσεις, παρά απο οργανικά αποτελέσματα.

Επίσης, όσοι αναζητούν ένα προϊόν σου με την επωνυμία σου μαζί, αυτό σημαίνει ότι είναι έτοιμοι να κάνουν μια αγορά. Εαν τα keywords της επωνυμίας σου έχουν διαφημίσεις, τότε θα πρέπει να κάνεις και εκεί νέες καμπάνιες.

Keyword Match Types

Τα match types είναι οι διαφορετικοί τύποι keywords που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για τις διαφημίσεις σου. Τα keyword match types που επιλέγεις σε συνδυασμό με τα negative keywords έχουν πολύ σημαντική επηροή στο CTR σου. Αυτό συμβαίνει καθώς ένα πολύ broad keyword μεν έχει μεγαλύτερο εύρος κοινού αλλά δεν θα έχει την ίδια ποιότητα. Και αυτό διότι δεν θα μπορεί να στοχεύσει ακριβώς την ίδια πρόθεση του χρήστη.

Κλείνοντας

Η επιτυχία στον επιχειρηματικό κόσμο απαιτεί θυσίες και σκληρή δουλειά. Για να έχεις αποτελεσματικές διαφημίσεις στην Google, θα πρέπει να είσαι αφοσιωμένος σε αυτές. Δεν αρκεί να κάνεις διαφημίσεις και να της παρατήσεις. Χρειάζεται συνεχής επίβλεψη και συνεχής βελτιστοποίηση. Διαφοτερικά θα πρέπει να συμβιβαστείς με μέτρια αποτελέσματα. Μην ξεχνάς ότι κάθε στρατηγική έχει διαφορετικούς στόχους και KPIs. Ωστόσο, θα πρέπει πάντα να μετράς τα αποτελέσματα σου και να προσπαθείς για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω