0 0.00

Cart

No products in the cart.

Τι είναι τo KPI στο Digital Marketing

Τι είναι το KPI

Τι είναι τo KPI και πως μπορεί να εφαρμοστεί στο Digital Marketing;

Το KPI (Key Performance Indicator) ορίζεται ως ένας Βασικός Δείκτης Απόδοσης.

Ένας Βασικός Δείκτης Απόδοσης είναι μια μετρήσιμη μεταβλητή που δείχνει το βαθμό αποτελεσματικότητας ενός οργανισμού σε σχέση με τους επιχειρηματικούς του στόχους.

Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν δείκτες KPI σε πολλά επίπεδα για να αξιολογήσουν την επιτυχία τους στην επίτευξη στόχων.

Τα KPI υψηλού επιπέδου επικεντρώνονται στη συνολική απόδοση της επιχείρησης.

Τα KPI χαμηλού επιπέδου επικεντρώνονται στην αποτελεσματικότητά επιμέρους τομέων όπως οι πωλήσεις, το marketing, το HR, η υποστήριξη κ.α.

Τι κάνει το KPI αποτελεσματικό;

Τώρα που γνωρίζεις τι είναι τo KPI θα εξετάσουμε την αποτελεσματικότητα του για την επιχείρηση σου.

Το KPI είναι τόσο αποτελεσματικό και πολύτιμο όσο οι δράσεις που εμπνέει!

Πολύ συχνά, οι οργανισμοί υιοθετούν “τυφλά” KPI αναγνωρισμένους στο πεδίο δράσης τους και μετά αναρωτιούνται γιατί αυτοί οι δείκτες  δεν αντικατοπτρίζουν τη δική τους επιχείρηση και δεν φέρνουν θετικές αλλαγές.

bussiness productivity

Το KPI είναι πρώτα από όλα μια μορφή επικοινωνίας.

Για να είναι αποτελεσματικό θα πρέπει να ακολουθήσεις τους ίδιους κανόνες και τις βέλτιστες πρακτικές μιας αποδοτικής επικοινωνίας.

Σύντομες, σαφείς και σχετικές πληροφορίες είναι πολύ πιο πιθανό να απορροφηθούν και να χρησιμοποιηθούν από τον χρήστη.

Όσον αφορά την ανάπτυξη μιας στρατηγικής για τη διαμόρφωση των KPI, θα πρέπει να ξεκινήσεις από τα βασικά.

Θα πρέπει να ορίσεις ποιοι είναι οι οργανωτικοί σου στόχοι, πώς σκοπεύεις να τους πετύχεις και ποιοι θα δράσουν για να υπάρξει αποδοτικότητα.

Διάβασε Επίσης:
Τι είναι το growth hacking και πώς μπορεί να εξελίξει την επιχείρησή σου

Αυτή θα πρέπει να είναι μια συστηματική διαδικασία που περιλαμβάνει ανατροφοδότηση από συνεργάτες, managers και αναλυτές.

Πώς να ορίσεις ένα KPI

Ο καθορισμός ενός Βασικού Δείκτη Απόδοσης είναι δύσκολη υπόθεση.

Κάθε KPI πρέπει να σχετίζεται με το μέτρο απόδοσης ενός συγκεκριμένου επιχειρηματικού αποτελέσματος.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Τα KPI συχνά συγχέονται με τις επιχειρηματικές αναλύσεις δεδομένων.

Αν και έχουν ίδια φιλοσοφία, τα KPI πρέπει να καθορίζονται μόνο βάσει κρίσιμων/κύριων επιχειρηματικών στόχων.

Ας δούμε τι είναι τo KPI μέσα από τα βασικά βήματα που το καθορίζουν:

business goals

  • Ποιο είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα;
  • Γιατί έχει σημασία αυτό το αποτέλεσμα;
  • Πώς θα μετρήσεις την πρόοδο;
  • Πώς μπορείς να επηρεάσεις το αποτέλεσμα;
  • Ποιος είναι υπεύθυνος για το επιχειρηματικό αποτέλεσμα;
  • Πώς θα γνωρίζεις ότι έχεις πετύχει το αποτέλεσμα;
  • Πόσο συχνά θα ελέγχεις την πρόοδο των δράσεων;

Παράδειγμα KPI

Για παράδειγμα, ας πούμε ότι ο στόχος σου είναι να η αύξηση των εσόδων από τις πωλήσεις το 2021.

Αρχικά θα το ονομάσεις KPI αύξησης πωλήσεων. Στη συνέχεια όρισε το KPI ως εξής:

  • Να αυξηθούν τα έσοδα από τις πωλήσεις κατά 20% το 2021.
  • Η επίτευξη αυτού του στόχου θα επιτρέψει στην επιχείρηση να γίνει κερδοφόρα
  • Η πρόοδος συναρτάται από την αύξηση των εσόδων σε σχέση με τα χρήματα που δαπανήθηκαν
  • Με την πρόσληψη πρόσθετου προσωπικού πωλήσεων ή/και εφαρμόζοντας στρατηγικές Digital Marketing.
  • Ο Διευθυντής Πωλήσεων είναι υπεύθυνος για αυτές τις μετρήσεις.
  • Τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 20% το 2021
  • Επανεξέταση σε μηνιαία βάση

Τι είναι το SMART KPI

Ένας τρόπος για να αξιολογήσεις την αποτελεσματικότητα ενός δείκτη απόδοσης είναι βάσει των κριτηρίων SMART (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time-bound).

Διάβασε Επίσης:
Τι είναι το Digital Marketing; | Web-Net

Τα κριτήρια εκφράζουν δείκτες σχετικά με το πόσο συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί και χρονικά αποδοτικοί είναι οι στόχοι που θέτεις.

τι είναι το KPI

Με άλλα λόγια:

  • Είναι συγκεκριμένος ο στόχος σου;
  • Μπορείς να μετρήσεις την πρόοδο προς αυτόν τον στόχο;
  • Είναι ο στόχος ρεαλιστικά εφικτός;
  • Πόσο σχετικός είναι ο στόχος με την επιχείρηση σου;
  • Ποιο είναι το χρονικό πλαίσιο για την επίτευξη αυτού του στόχου;

Κριτήρια δημιουργίας KPI

Ας δούμε τι είναι τo KPI μέσα από τα βασικά κριτήρια πρέπει να εφαρμόσεις:

  • Βασίσου σε ποσοτικά δεδομένα που μπορούν να επηρεαστούν ή να ελεγχθούν από εσένα ή σε συνεργασία με άλλους
  • Μην βασίζεσαι σε απόψεις αλλά σε στοιχεία
  • Εστίασε στη βελτίωση/βελτιστοποίηση
  • Θέσε σαφώς καθορισμένους και απλούς στην κατανόηση στόχους
  • Θέσε στόχους σχετικούς με ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα
  • Να είσαι συνεπής σε διαχρονική βάση
  • Να είσαι συγκεκριμένος και να απευθύνεσαι σε στοχευμένο κοινό
  • Να είσαι ακριβής στην μέτρηση των δεδομένων
  • Να παρέχεις έγκαιρα και ακριβή σχόλια
  • Δες τον σχεδιασμό KPI σαν μια «επιχειρηματική διαδικασία».  Θα πρέπει να συμμετέχουν στις “μετρήσεις”, τόσο η επιχείρηση σου όσο και ο πελάτης.

επιχειρηματικοί στόχοι

Τα KPI είναι τόσο αποδοτικό όσο ο χρόνος και οι δράσεις που επενδύεις σε αυτά.

Οι Βασικοί Δείκτες Απόδοσης απαιτούν χρόνο, προσπάθεια και τη συμμετοχή όλων στην επιχείρηση για να είναι αποδοτικοί και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του οργανισμού σου.

Σπουδαιότητα KPI

Ο καθορισμός των Βασικών Δεικτών Απόδοσης για έναν οργανισμό συμβαίνει συνήθως κατά τη φάση του στρατηγικού σχεδιασμού.

Είτε το κάνεις αυτό ετησίως, τριμηνιαία ή ακόμα πιο συχνά, ο στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι ολόκληρος ο οργανισμός είναι προσανατολισμένος στους ίδιους στόχους.

Διάβασε Επίσης:
CTA: Τι σημαίνει και γιατί κατέχει σημαντική θέση στις στρατηγικές μάρκετινγκ

Η διασφάλιση μιας κοινής γραμμής πλεύσης και στοχοθεσίας, από τους απλούς υπαλλήλους μέχρι τους managers και τους ιδιοκτήτες είναι ένας σημαντικός παράγοντας βιωσιμότητας μια επιχείρησης.

Αυτή μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ μιας επιχείρησης που κινείται προς το μέλλον σε σχέση με κάποια που μένει στάσιμη!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω