Cart
No products in the cart.
Είμαστε πάντα εδώ! Ας Μιλήσουμε!
Τι είναι τo KPI και πως μπορεί να εφαρμοστεί στο Digital Marketing;
Το KPI (Key Performance Indicator) ορίζεται ως ένας Βασικός Δείκτης Απόδοσης.
Ένας Βασικός Δείκτης Απόδοσης είναι μια μετρήσιμη μεταβλητή που δείχνει το βαθμό αποτελεσματικότητας ενός οργανισμού σε σχέση με τους επιχειρηματικούς του στόχους.
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν δείκτες KPI σε πολλά επίπεδα για να αξιολογήσουν την επιτυχία τους στην επίτευξη στόχων.
Τα KPI υψηλού επιπέδου επικεντρώνονται στη συνολική απόδοση της επιχείρησης.
Τα KPI χαμηλού επιπέδου επικεντρώνονται στην αποτελεσματικότητά επιμέρους τομέων όπως οι πωλήσεις, το marketing, το HR, η υποστήριξη κ.α.
Τώρα που γνωρίζεις τι είναι τo KPI θα εξετάσουμε την αποτελεσματικότητα του για την επιχείρηση σου.
Το KPI είναι τόσο αποτελεσματικό και πολύτιμο όσο οι δράσεις που εμπνέει!
Πολύ συχνά, οι οργανισμοί υιοθετούν “τυφλά” KPI αναγνωρισμένους στο πεδίο δράσης τους και μετά αναρωτιούνται γιατί αυτοί οι δείκτες δεν αντικατοπτρίζουν τη δική τους επιχείρηση και δεν φέρνουν θετικές αλλαγές.
Το KPI είναι πρώτα από όλα μια μορφή επικοινωνίας.
Για να είναι αποτελεσματικό θα πρέπει να ακολουθήσεις τους ίδιους κανόνες και τις βέλτιστες πρακτικές μιας αποδοτικής επικοινωνίας.
Σύντομες, σαφείς και σχετικές πληροφορίες είναι πολύ πιο πιθανό να απορροφηθούν και να χρησιμοποιηθούν από τον χρήστη.
Όσον αφορά την ανάπτυξη μιας στρατηγικής για τη διαμόρφωση των KPI, θα πρέπει να ξεκινήσεις από τα βασικά.
Θα πρέπει να ορίσεις ποιοι είναι οι οργανωτικοί σου στόχοι, πώς σκοπεύεις να τους πετύχεις και ποιοι θα δράσουν για να υπάρξει αποδοτικότητα.
Αυτή θα πρέπει να είναι μια συστηματική διαδικασία που περιλαμβάνει ανατροφοδότηση από συνεργάτες, managers και αναλυτές.
Ο καθορισμός ενός Βασικού Δείκτη Απόδοσης είναι δύσκολη υπόθεση.
Κάθε KPI πρέπει να σχετίζεται με το μέτρο απόδοσης ενός συγκεκριμένου επιχειρηματικού αποτελέσματος.
Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου
Τα KPI συχνά συγχέονται με τις επιχειρηματικές αναλύσεις δεδομένων.
Αν και έχουν ίδια φιλοσοφία, τα KPI πρέπει να καθορίζονται μόνο βάσει κρίσιμων/κύριων επιχειρηματικών στόχων.
Ας δούμε τι είναι τo KPI μέσα από τα βασικά βήματα που το καθορίζουν:
Για παράδειγμα, ας πούμε ότι ο στόχος σου είναι να η αύξηση των εσόδων από τις πωλήσεις το 2021.
Αρχικά θα το ονομάσεις KPI αύξησης πωλήσεων. Στη συνέχεια όρισε το KPI ως εξής:
Ένας τρόπος για να αξιολογήσεις την αποτελεσματικότητα ενός δείκτη απόδοσης είναι βάσει των κριτηρίων SMART (Specific, Measurable, Attainable, Relevant, Time-bound).
Τα κριτήρια εκφράζουν δείκτες σχετικά με το πόσο συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί και χρονικά αποδοτικοί είναι οι στόχοι που θέτεις.
Με άλλα λόγια:
Ας δούμε τι είναι τo KPI μέσα από τα βασικά κριτήρια πρέπει να εφαρμόσεις:
Τα KPI είναι τόσο αποδοτικό όσο ο χρόνος και οι δράσεις που επενδύεις σε αυτά.
Οι Βασικοί Δείκτες Απόδοσης απαιτούν χρόνο, προσπάθεια και τη συμμετοχή όλων στην επιχείρηση για να είναι αποδοτικοί και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του οργανισμού σου.
Ο καθορισμός των Βασικών Δεικτών Απόδοσης για έναν οργανισμό συμβαίνει συνήθως κατά τη φάση του στρατηγικού σχεδιασμού.
Είτε το κάνεις αυτό ετησίως, τριμηνιαία ή ακόμα πιο συχνά, ο στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι ολόκληρος ο οργανισμός είναι προσανατολισμένος στους ίδιους στόχους.
Η διασφάλιση μιας κοινής γραμμής πλεύσης και στοχοθεσίας, από τους απλούς υπαλλήλους μέχρι τους managers και τους ιδιοκτήτες είναι ένας σημαντικός παράγοντας βιωσιμότητας μια επιχείρησης.
Αυτή μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ μιας επιχείρησης που κινείται προς το μέλλον σε σχέση με κάποια που μένει στάσιμη!