0 0.00

Cart

No products in the cart.

Η καλύτερη στρατηγική Social Media Marketing 2020

Social Media Marketing

Είσαι έτοιμος να διαβάσεις για την καλύτερη στρατηγική Social Media Marketing που πρέπει να ακολουθήσει η επιχείρηση σου ΣΗΜΕΡΑ;

Εάν δεν ξέρεις από που να ξεκινήσεις είναι απόλυτα λογικό. Το marketing στα Social Media δεν είναι τόσο απλό όπως παλιά.

Από την επιλογή των σωστών καναλιών επικοινωνίας έως τον προσδιορισμό της στρατηγικής του περιεχομένου σου, είναι πολλά αυτά που πρέπει να λάβεις υπόψη.

Γι’ αυτό δημιουργήσαμε έναν ολοκληρωμένο οδηγό για καλύτερη στρατηγική Social Media Marketing για να σε βοηθήσουμε!

Αυτός ο οδηγός θα σε βοηθήσει να προσδιορίσεις τους στόχους σου, να προσελκύσεις το κοινό που στοχεύεις και να βελτιστοποιήσεις τα αποτελέσματά σου!

 

Θέσε ρεαλιστικούς στόχους

Πρώτα από όλα, πρέπει να ξεκαθαρίσεις τι θέλεις από τα Social Media.

Είτε αυτό σημαίνει περισσότερα έσοδα, ή την προσέλκυση νέων πελατών από την παρουσία σου στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό εξαρτάται απόλυτα από εσένα.

Είναι σημαντικό όμως οι στόχοι σου να είναι ρεαλιστικοί. Αρχικά θα πρέπει να θέσεις μικρούς στόχους και να προχωράς βήμα βήμα, κλιμακώνοντας τις προσπάθειες σου, σταδιακά.

Βασικοί στόχοι για τα Social Media

Με βάση τα δεδομένα του Sprout Social αυτές είναι οι κορυφαίες προτεραιότητες για μια αποτελεσματική στρατηγική Social Media Marketing το 2020.

στρατηγική Social Media Marketing

Αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand. Για να δημιουργήσεις μια αυθεντική και διαχρονική εικόνα του brand σου, μην εστιάζεις μόνο στις διαφημίσεις. Αντίθετα δώσε έμφαση στο περιεχόμενο που προβάλει την “προσωπικότητα” και τις αξίες της επιχείρησης σου.

Aύξηση leads και πωλήσεων. Είτε στο διαδίκτυο είτε στο φυσικό κατάστημα, οι ακόλουθοι σου στα Social Media δεν πρέπει να κάνουν αγορές “τυχαία”. Για παράδειγμα, ενημερώνεις τακτικά τους ακόλουθους σου για νέα προϊόντα και προσφορές;

Αύξηση το κοινού που επικοινωνείς. Η προσέλκυση νέων ακολούθων είναι ένας τρόπος να προβάλλεiς το brand σου σε άτομα που δεν το γνωρίζουν.

Γι’ αυτό θα πρέπει να συμμετέχεις στις “συνομιλίες” γύρω από την επιχείρησή και τον κλάδο σου. Η προσέλκυση πελατών μέσω των Social Media είναι σχεδόν αδύνατη χωρίς παρακολούθηση συγκεκριμένων keyword, φράσεων ή hashtag.

Αύξηση του βαθμού “αφοσίωσης” της κοινότητας. Βρες τρόπους για να τραβήξεις την προσοχή των (ήδη) ακολούθων σου. Αυτό σημαίνει μπορεί να σημαίνει πειραματισμούς με μηνύματα και περιεχόμενο. Για παράδειγμα, προωθεί το brand σου περιεχόμενο και hashtag που δημιουργούνται από χρήστες;

Οι πελάτες μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι marketers, για εσένα αρκεί να τους δίνεις τα κατάλληλα κίνητρα!

social media networks

Αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας. Οι διαφημίσεις μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου. Aυτό μπορεί να γίνει, είτε μέσω οργανικών αναρτήσεων είτε μέσω PPC διαφημίσεων.

Αυτές θα πρέπει να είναι οι βασικές προτεραιότητες σου για μια αποτελεσματική στρατηγική Social Media Marketing.

Σε περίπτωση αμφιβολιών μην μπερδεύεσαι με πάρα πολλούς στόχους που μπορεί να σου αποσπάσουν την προσοχή. Κράτα τα πράγματα απλά!

 Διερεύνησε το κοινό που στοχεύεις

Στο Digital Marketing δεν είναι καθόλου αποτελεσματικό να… μαντεύεις τι χρειάζεται το κοινό σου.

Χάρη στον τεράστιο πλούτο των δημογραφικών δεδομένων και των εργαλείων ανάλυσης Social Media, πραγματικά δεν είναι και ανάγκη πλέον.

Ανέλυσε λοιπόν τα δημογραφικά στοιχεία των Social Media που είσαι ενεργός.  Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν σε ποια δίκτυα πρέπει να προσεγγίσει πελάτες το brand σου αλλά και τι είδους περιεχόμενο πρέπει να δημοσιεύεις εκεί.

Διάβασε Επίσης:
Γιατί χρειάζεστε τα Social Media για την επιχείρησή σας

Πλατφόρμες Επικοινωνίας

social media platforms

  • Το Facebook και το YouTube είναι και τα δύο προνομιακά μέρη για διαφημίσεις λόγω της τεράστιας δημοφιλίας τους.

 

  • Η πλειοψηφία των χρηστών του Instagram προτιμά τη δυναμική τολμηρού, εντυπωσιακού περιεχομένου που ξεχωρίζει με τις γρήγορες εναλλαγές και το “προσωπικό” στοιχείο.

 

  • Οι γυναίκες ξεπερνούν κατά πολύ τους άνδρες χρήστες στο Pinterest.

 

  • Η βάση χρηστών του LinkedIn είναι καλά εκπαιδευμένη, καθιστώντας το κόμβο για πιο εξειδικευμένο περιεχόμενο σε σχέση με το αντίστοιχο του Facebook ή του Twitter.

Βλέπεις πώς καμία πλατφόρμα δεν είναι ενιαία για όλους;

Έλεγχος αναλυτικών στοιχείων

Παρόλο που τα παραπάνω δημογραφικά δεδομένα δίνουν πληροφορίες για κάθε πλατφόρμα, τι γίνεται με τους δικούς σου πελάτες;

Πρέπει να γίνει περαιτέρω ανάλυση, προκειμένου να γνωρίζεις εις βάθος τα δημογραφικά στοιχεία των πελατών σου στα Social Media.

social media analytics

Για μια αποτελεσματική στρατηγική Social Media Marketing, χρησιμοποίησε έναν πίνακα ελέγχου των Social Media. Aυτός ο πίνακας μπορεί να παρέχει μια επισκόπηση των χρηστών που σε ακολουθούν και την αλληλεπίδραση μαζί σου σε κάθε πλατφόρμα.

Η συγκέντρωση όλων των αναλυτικών στοιχείων θα σε βοηθήσει να γίνεις πιο αποτελεσματικός και αποδοτικός στις δοκιμές περιεχομένου. Έτσι είναι πολύ πιο εύκολο να αναλύσεις τους τύπους περιεχομένου που ταιριάζουν καλύτερα σε εσένα, είτε βάσει πλατφόρμας ή χρόνου αλληλεπίδρασης κ.ο.κ..

Πράξε βάσει των δεδομένων

Ανεξάρτητα από το τι πουλάς, η βέλτιστη στρατηγική Social Media Marketing θα πρέπει να στηρίζεται σε δεδομένα!

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εστιάζεις στα αναλυτικά στοιχεία που “ευθυγραμμίζονται” με τους στόχους σου. Tα πιο σημαντικά από αυτά είναι τα εξής:

Ποσοτικά δεδομένα

  • “Προσέγγιση”. Η “προσέγγιση” (reach) εκφράζει τον αριθμό των μοναδικών χρηστών που είδαν την ανάρτησή σoυ. Σε τι βαθμό διαδίδεται το περιεχόμενό σου στα Social Media; Φτάνει πραγματικά στις ροές ειδήσεων των χρηστών; Η παρακολούθηση της “προσέγγισης” χρηστών είναι αναμφισβήτητα πιο σημαντική από ποτέ.

 

  • Κλικ. Αυτός είναι ο αριθμός των κλικ στο περιεχόμενο, το όνομα ή το λογότυπο της επιχείρησής σου. Τα κλικ στα Links που παρέχεις είναι κρίσιμα για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες αντιδρούν στο marketing που εφαρμόζεις. Η παρακολούθηση του αριθμού κλικ ανά καμπάνια είναι απαραίτητη για να κατανοήσεις τι προκαλεί την περιέργεια ή ενθαρρύνει τους χρήστες να αγοράσουν.

 

  • Απόδοση Hashtag. Ποια ήταν τα πιο χρησιμοποιημένα hashtag από τη δική σου πλευρά; Ποια hashtag σχετίζονται περισσότερο με το brand σου; Ποια hashtags δημιούργησαν τη μεγαλύτερη “αφοσίωση”; Απαντώντας σε αυτές τις ερωτήσεις μπορείς να βελτιώσεις την προσαρμογή και την εστίαση του περιεχομένου σου στο μέλλον.

 

hashtag

 

  • Οργανικά/επί πληρωμή “Like”: Αφορά τις αλληλεπιδράσεις που αποδίδονται σε επί πληρωμή ή οργανικό (δωρεάν) περιεχόμενο. Στο Facebook είναι πολύ δύσκολο να δεις αποτελέσματα μόνο από τις οργανικές αναρτήσεις και “Likes”. Γι ‘αυτό και πολλά brands στρέφονται στο Facebook Ads.

Ποιοτικά δεδομένα

 

  • “Αφοσίωση”. Εκφράζεται από το συνολικό αριθμό αλληλεπιδράσεων δια του αριθμού των εμφανίσεων. Αυτός ο δείκτης δείχνει πόσο συμμετέχει το κοινό στις δραστηριότητες σου και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται και υποστηρίζει το brand σου.

 

  • Συναίσθημα. Αφορά το βαθμό στον οποίο οι χρήστες αντέδρασαν στο περιεχόμενο, το brand ή το hashtag σου. Βρήκαν οι πελάτες την πρόσφατη καμπάνια σου ενοχλητική; Τι είδους συναισθήματα προκαλούν τα hashtag της καμπάνιας σου;

Είναι πάντα καλύτερο να ψάχνεις εις βάθος για το πώς μιλούν οι άνθρωποι για το brand σου. Μια αποτελεσματική στρατηγική Social Media Marketing βασίζεται σε στοιχεία και δεδομένα!

 

Μελέτησε τον ανταγωνισμό

Πριν ξεκινήσεις να δημιουργείς περιεχόμενο, θα πρέπει να έχεις μια καλή ιδέα για το πως λειτουργούν οι ανταγωνιστές σου.

Για αρχή μπορείς να βρεις χρήσιμες πληροφορίες από μια απλή ανασκόπηση της παρουσίας τους στα Social Media.

Διάβασε Επίσης:
Customer Care: Πως έχει εξελιχθεί στον ψηφιακό κόσμο

Κοιτάζοντας τα Social Media των επιτυχημένων ανταγωνιστών θα αποκτήσεις τη βασική πληροφορία που χρειάζεσαι για τον τρόπο που θα εστιάσεις τη δική σου στρατηγική.

Ο στόχος εδώ δεν είναι να αντιγράψεις ή να “κλέψεις” τις ιδέες τους. Αλλά να μελετήσεις τι λειτουργεί για αυτούς και ποια συμπεράσματα μπορείτε να εξάγεις για να τα προσαρμόσεις στις δικές σου ανάγκες

Πώς να εντοπίσεις τους ανταγωνιστές σου

Ο απλούστερος τρόπος για να βρεις του ανταγωνιστές σου είναι μέσω μιας απλής αναζήτησης στο Google. Αναζήτησε τα πιο σχετικά keywords, φράσεις και όρους τoυ τομέα σου και δες ποιοι εμφανίζονται εκεί.

Για παράδειγμα, εάν ασχολείσαι με το Digital Marketing ένα εξαιρετικό keyword για διερεύνηση μπορεί να είναι το “υπηρεσίες Digital Marketing”.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να μελετήσεις πόσο και σε ποια Social Media είναι ενεργοί. Παρακολούθησε τη δραστηριότητα εκείνων που δημοσιεύουν τακτικά δημιουργικό και πρωτότυπο περιεχόμενο.

social media

Αφού εντοπίσεις μερικούς από τους ανταγωνιστές σου στον κλάδο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα εργαλεία ανάλυσης ανταγωνιστών στα Social Media, από αντίστοιχο λογισμικό ή εφαρμογή. Έτσι μπορείς να συγκρίνεις γρήγορα την απόδοση των ανταγωνιστών συγκριτικά με τη δική σου.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Δες τι δημοσιεύουν στο Facebook. Σύγκρινε τον βαθμό αλληλεπίδρασης σου στο Twitter με τον δικό τους. Μελέτησε πώς προβάλλουν το περιεχόμενό τους στο Instagram.

Παράλληλα βελτιστοποίησε τη δική σου στρατηγική!

 

 Δημιούργησε πρωτότυπο περιεχόμενο

Μια βέλτιστη στρατηγική Social Media Marketing εστιάζεται προφανώς στο περιεχόμενο.

Θα πρέπει να έχεις μια πολύ καλή ιδέα για το τι θα δημοσιεύεις βάσει των στόχων και της ταυτότητας του brand σου.

Ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές για να δημιουργήσεις πρωτότυπο κι ενδιαφέρον περιεχόμενο.

Θεματικό περιεχόμενο

Μία από τις πιο δύσκολες προκλήσεις για το οπτικό περιεχόμενο είναι η δημιουργία του σε καθημερινή βάση.  Εάν η συνέπεια αποτελεί πρόβλημα σκέψου πόσο μπορεί να σε βοηθήσει η δημιουργία μια θεματικής περιεχομένου.

Το Instagram είναι αναμφισβήτητα η καλύτερη πλατφόρμα για την προβολή θεματικού περιεχομένου.

Το “χτίσιμο” ενός θεματικού περιεχομένου διευκολύνει τη δημιουργία τακτικών, πρωτότυπων αναρτήσεων. Για παράδειγμα, μπορείς να κάνεις εναλλαγές, σε memes, φωτογραφίες προϊόντων και του περιεχομένου που δημιουργείται από τον χρήστη, δημιουργώντας ένα πολύχρωμο “μωσαϊκό” από εικόνες.

Μέσα από τα εργαλεία διαχείρισης των Social Media μπορείς να οργανώσεις τη βιβλιοθήκη πολυμέσων σου και να προγραμματίσεις τις αναρτήσεις σου εκ των προτέρων.

 

Διαδραστικό περιεχόμενο

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες επιτρέπει στους ακόλουθους σου να προβάλλουν την επιχείρηση σου ενώ παρέχει επιπλόεν κίνητρα για την αλληλεπίδραση με τους πελάτες.

Ο πελάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει κάποιο hashtag είτε να δημοσιεύσει μια φωτογραφία στα Social Media σου,. Αυτή η αλληλεπίδραση εκφράζει έναν έξυπνο τρόπο για την αύξηση του βαθμού “αφοσίωσης” του πελάτη στο brand σου.

στρατηγική Social Media Marketing

Mε άλλα λόγια, μην χάνεις ποτέ την ευκαιρία να αλληλεπιδράς με το κοινό σου.

Ακόμα και κάτι τόσο απλό όσο μια ερώτηση ή ένα survey ανατροφοδότησης μπορεί να φέρει αποτελέσματα!

Stories και επίκαιρο περιεχόμενο

Το περιεχόμενο των stories σου στο Instagram και στο Facebook θα έχει αξία μόνο αν αξιοποιήσεις τα τα στοιχεία που έχεις συλλέξει για τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των πελατών σου.

Τα stories είναι διαδραστικά, σύντομα και τραβάνε την προσοχή αφού εμφανίζονται πρώτα στις ροές ειδήσεων  των ακολούθων σου.

Τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να βοηθήσει το brand σου να χτίσει μια “φρέσκια” και δημιουργική εικόνα, αντί να αναπαράγει τυπικό περιεχόμενο.

Τα stotires του Instgram και άλλο επίκαιρο περιεχόμενο πρέπει να αποτελεί μέρος  σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική Social Media Marketing!

Τα stories είναι πολύτιμα για να μεταφέρεις τους οπαδούς σου “πίσω από τα παρασκήνια” και να κάνεις τη ροή ειδήσεων να φαίνεται λίγο πιο “προσωπική”.

Για παράδειγμα, σκέψου πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα stories για να “καλύψεις” μια εκδήλωση ή να μεταφέρεις τους οπαδούς σου σε ένα ταξίδι, αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα του brand σου.

Διάβασε Επίσης:
High Traffic: Ποια είδη διαφήμισης θα σε ωφελήσουν

Video Marketing

Η άνοδος των αναρτήσεων video αυξάνεται συνεχώς και πλέον κυριαρχεί στις πλατφόρμες των Social Media. 

video marketing

Τα brands σήμερα δεν πρέπει να αποφεύγουν το video, ειδικά με τον ποικιλία των δημιουργικών επιλογών και εργαλείων που υπάρχουν.

Δημιούργησε σύντομα βίντεο και πρωτότυπα video που θα τραβήξουν την προσοχή και δε θα χάσεις!

 

Η επικαιρότητα ως προτεραιότητα

 

Δεν μπορείς να περιμένεις πάντα από τους πελάτες σου να λειτουργούν στο “δικό σου χρόνο”.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να προσεγγίζεις και να ανταποκρίνεσαι στο κοινό σου έγκαιρα και άμεσα!

Δημοσίευσε τις κατάλληλες ώρες

Πότε είσαι διαθέσιμος για να αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες σου;

Για παράδειγμα, μπορεί να θεωρείς τις βραδινές ώρες ως ενδεδειγμένες για τις δημοσιεύσεις σου.

Αλλά αν κάποιος από το brand σου δεν είναι εκεί για να επικοινωνήσει, ποιο είναι το νόημα της δημοσίευσης εκείνες τις ώρες;

Αντ’ αυτού, προσπάθησε να βεβαιωθείς ότι όποιος διαχειρίζεται τα Social Media της επιχείρησης σου είναι διαθέσιμος για επικοινωνία μετά από κάθε δημοσίευση ή tweet σου.

 Είναι σημαντικό να ξέρεις τις ενδεδειγμένες ώρες δημοσίευσης από κάποιο εργαλείο ανάλυσης των Social Media.

Ωστόσο, είναι εξίσου σημαντικό να είσαι διαθέσιμος για αλληλεπίδραση μετά από κάθε ανάρτηση!

Απάντα άμεσα στις ερωτήσεις των πελατών σου

Οι πελάτες σου αναμένουν γρήγορες απαντήσεις αλλά και επικοινωνία σε τακτική βάση από τα brands που εμπιστεύονται.

Μην αμελήσεις αυτούς του βασικούς κανόνες αλληλεπίδρασης!

social media posts

Μέσω των Social Media, μπορείς να κερδίσεις τον σεβασμό, ως brand όντας απλά παρών και “ακούγοντας” το κοινό σου. Έτσι αυξάνεις τον βαθμό ευαισθητοποίησης του κοινού απέναντι στο brand σου και εν τέλει κερδίζεις την αφοσίωση του.

Μέσω των σωστών εργαλείων παρακολούθησης των Social Media, μπορείς να βελτιστοποιήσεις τους χρόνους απόκρισης και τη διαθεσιμότητα της επικοινωνίας σου με τους πελάτες, όλο το 24ωρο.

Οι χρόνοι απόκρισης πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική Social Media Marketing.

Καθώς οι αλγόριθμοι που ρυθμίζουν τη λειτουργία των εφαρμογών λαμβάνουν συνεχείς ενημερώσεις, το οργανικό περιεχόμενο φτάνει όλο και πιο δύσκολα στο κοινό σου.

Το τελευταίο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να αγνοήσεις εκείνους που σε υποστηρίζουν και αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο σου

 Αξιολόγησε και μετά βελτιστοποίησε

Είναι σημαντικό να μπορείτε να επικαιροποιείς και να προσαρμόζεις τη στρατηγική σου ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν, ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Προσπάθησε να αναλύεις συνεχώς τα δεδομένα, να τα αξιολογείς βάσει των στόχων που έχεις θέσει και μετά να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές για να αυξήσεις την αποδοτικότητα των καμπανιών σου.

Μια επιτυχημένη στρατηγική Social Media Marketing επιτυγχάνεται με συνεχείς δοκιμές και λάθη προτού βρεθούν οι σωστές ενέργειες/λύσεις.

social media strategy

Η παρακολούθηση της αποδοτικότητας μιας καμπάνιας marketing σε πραγματικό χρόνο σoυ επιτρέπει να κάνεις μικρές και στοχευμένες αλλαγές αντί για χρονοβόρες μεγάλες αλλαγές που ανατρέπουν τις ισορροπίες.

Αυτή η δυναμική προσέγγιση στο Digital Marketing έχει τεράστια σημασία σε μια εποχή που τα Social Media εξελίσσονται συνεχώς!

Μοιράσου στόχους προκλήσεις και επιτυχίες με την ομάδα σου

Η συνεργασία είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για μια επιτυχημένη στρατηγική Social Media Marketing!

Οι marketers προσπαθούν να επιτύχουν μέσα από την ανάλυση κι επεξεργασία όλων των δεδομένων, την δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου μέσα σε στενά και πιεστικά χρονοδιαγράμματα.

Ίσως ο καλύτερος τρόπος για να μεταδώσεις αυτές τις πληροφορίες είναι μέσω τακτικών και απλών ευανάγνωστων αναφορών (reports) οι οποίες διαμοιράζονται σε όλα τα μέλη της ομάδας σου. Στη συνέχεια μπορείς να ενθαρρύνεις τις ανοιχτές συζητήσεις για ανατροφοδότηση και επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν.

Έτσι θα βελτιστοποιήσεις την αποδοτικότητα και τη διαφάνεια των στρατηγικών σου ενισχύοντας παράλληλα το αίσθημα της συνεργασίας και τους ευγενούς ανταγωνισμού!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω