Cart
No products in the cart.
Είμαστε πάντα εδώ! Ας Μιλήσουμε!
Η ιστοσελίδα μιας επιχείρησης αποτελεί τη βασική εικόνα που βγάζει προς τα έξω σαν εταιρεία. Σε αυτήν αναφέρονται διεξοδικά όλα όσα παρέχει η εταιρεία, οι φιλοδοξίες της, καθώς και τα στοιχεία που τη διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό. Ως εκ τούτου, η ιστοσελίδα πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένη, αλλά και να προβάλει την παρουσία της εταιρείας στο σήμερα. Παρόλα αυτά, δεν είναι λίγες οι φορές που κάποιος αναζητώντας μια υπηρεσία ή μια επιχείρηση επισκέφτηκε τον ιστότοπό της και αντίκρισε ένα website που δεν περίμενε να δει. Μια ιστοσελίδα παρωχημένη, που μοιάζει λες και ανήκει σε άλλη δεκαετία, λες και εγκαταλείφθηκε. Και τελικά αυτός ο κάποιος απλά βγήκε από τη σελίδα άπραγος.
Παρακάτω θα εξηγηθεί γιατί ο επανασχεδιασμός μιας ιστοσελίδας, δηλαδή το website redesign, είναι τόσο σημαντικός για μια επιχείρηση που θέλει να είναι εκσυγχρονισμένη και να διεκδικεί δυναμικά αύξηση της αναγνωρισιμότητας, των πελατών και του κέρδους της.
Επανασχεδιασμός ιστοσελίδας
Το website redesign ή αλλιώς και website facelift είναι ο επανασχεδιασμός και εκσυγχρονισμός μιας ιστοσελίδας. Αποτελεί έναν τρόπο ενημέρωσης και εφαρμογής αλλαγών στον σχεδιασμό και στη διάταξη ενός ιστότοπου.
Ο επανασχεδιασμός είναι απαραίτητος για τη διατήρηση της ιστοσελίδας σε μια καλή και φρέσκια κατάσταση, ενημερωμένη με τις εξελίξεις και τα νέα της επιχείρησης. Σύμφωνα με έρευνες, οι ιστοσελίδες χρειάζονται μεγάλες αλλαγές κάθε περίπου 1,5 με 2 χρόνια, ώστε να παραμένουν φρέσκιες και να μοιάζουν ανάλογες με τα πρότυπα της εποχής τους. Ποια είναι όμως συγκεκριμένα τα οφέλη του;
Τα οφέλη του Website redesign
Μια παλαιού τύπου ιστοσελίδα δημιουργεί αρνητικές εντυπώσεις στον μέσο χρήστη. Φαίνεται εγκαταλελειμμένη και μη πειστική, καλώς ή κακώς, σε έναν πιθανό ενδιαφερόμενο για τις παροχές της εταιρείας.
Ακόμη, ένα τέτοιο site συνήθως δεν έχει πρόσφατες δυνατότητες που υπάρχουν στις ιστοσελίδας, όπως είναι η χρήση βίντεο, άμεσης κλήσης, εξελιγμένα γραφιστικά κ.α.
Με το website redesign, διορθώνονται τυχόν λάθη που υπάρχουν, γίνεται αναβάθμιση στα γραφιστικά και προστίθενται νέες δυνατότητες, με αποτέλεσμα τη συνολικά καλύτερη εμπειρία για τον επισκέπτη της ιστοσελίδας.
Μια ιστοσελίδα με ποιοτικό περιεχόμενο είναι πιθανότερο να την επισκεφθεί κανείς. Ένας χρήστης που έμεινε ικανοποιημένος από την όλη εμπειρία είναι πιθανό να την ξαναεπισκεφτεί, αλλά και να την προτείνει σε άλλους με κοινά ενδιαφέροντα ή ανάγκες.
Ακόμη, η αύξηση της επισκεψιμότητας επιτυγχάνεται και με την εφαρμογή των κατάλληλων στρατηγικών SEO, καθώς όσο υψηλότερα εμφανίζεται στις σχετικές αναζητήσεις η ιστοσελίδα, τόσο περισσότεροι σχετικοί χρήστες θα την επισκεφτούν.
Η αύξηση μετατροπών (conversions) είναι ίσως το σημαντικότερο όφελος και σκοπός που παρέχει η προσαρμογή της ιστοσελίδας. Conversions, όπως η εξαργύρωση προϊόντων, η συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας ή οποιαδήποτε άλλη επιθυμητή μετατροπή, μέσω της προσαρμογής της σελίδας, ενθαρρύνεται. Αυτό γίνεται εφικτό με αλλαγή στο «στήσιμο» της ιστοσελίδας, με την προσθήκη νέων δυνατοτήτων (π.χ. blog) ή και με την ενσωμάτωση CRM για πλήρη βελτιστοποίηση των μετατροπών.
Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου
Είναι αρκετά γνωστό ότι πλέον πάνω από το 50% των αναζητήσεων στις μηχανές αναζήτησης πραγματοποιείται από κινητές συσκευές. Αυτό δεν είναι παράλογο, καθώς τα smart phones έχουν πολλές από τις ιδιότητες του ηλεκτρονικού υπολογιστή, αλλά ταυτόχρονα δεν έχουν όγκο και είναι πάντοτε μαζί μας.
Καθώς, λοιπόν, οι χρήστες χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για την επίσκεψη στις ιστοσελίδες, είναι μεγάλη ανάγκη οι σελίδες να εμφανίζονται σωστά στα κινητά. Όταν μια σελίδα είναι συμβατή σε κινητές συσκευές, το περιεχόμενό και οι λειτουργίες (φόρμες επικοινωνίας, δυνατότητα κλήσης από το site, κλπ) της προσαρμόζεται στο λογισμικό και τη μικρότερη οθόνη της συσκευής. Αντίθετα, εάν δεν είναι, το περιεχόμενο δεν εμφανίζεται σωστά.
Παλαιότερα όταν τα smart phones δεν ήταν το βασικότερο εργαλείο, η ανάγκη βελτιστοποίησης δεν ήταν τόσο απαραίτητη, αλλά πλέον είναι κάτι που κάθε ιστοσελίδα οφείλει, ώστε να είναι χρηστική και ενημερωμένη.
Website Redesign: Τα βήματα
Η ανάλυση και η αξιολόγηση της τρέχουσας ιστοσελίδας είναι το απαραίτητο πρώτο βήμα για τον επανασχεδιασμό του website. Πρέπει να αξιολογηθεί τι γίνεται σωστά και τι λάθος στην ιστοσελίδα από άποψη γραφικών, χρωμάτων, κειμένων και γενικότερου σχεδιασμού.
Κάποια στοιχεία της θα διατηρηθούν, κάποια θα αλλάξουν ριζικά, ενώ κάποια άλλα θα βελτιστοποιηθούν από άποψη γραφικών, περιεχομένου, μάρκετινγκ στρατηγικών κλπ.
Οι στόχοι που έχει κάθε εταιρεία αλλάζουν, κάτι που ισχύει και με τους στόχους που έχει για το website της. Από άποψη στρατηγικής μάρκετινγκ και πωλήσεων πρέπει να ληφθούν υπόψη όλα όσα θέλει η εταιρεία να παρέχονται στη σελίδα της καθώς και τη γενικότερη λογική και αισθητική που θέλει να ακολουθήσει. Σε αυτό πρέπει να ληφθούν υπόψη οι τάσεις της εποχής γύρω από σελίδες κοινής θεματικής, η λογική και οι προτιμήσεις των buyer personas της επιχείρησης, αλλά και πολλά άλλα.
Το περιεχόμενο και τα γραφικά της ιστοσελίδας αποτελούν και τα βασικά συστατικά της. Επομένως, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε αυτά. Το περιεχόμενο (εικόνες, κείμενα, βίντεο, κλπ) οφείλουν να ακολουθούν τη γενικότερη λογική του brand και της ιστοσελίδας ως σύνολο, για να επιτυγχάνεται ομοιομορφία και αρμονία. Επιπλέον, είναι σημαντικό να λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη το SEO, για τη βελτιστοποίηση, ανάδειξη και ενίσχυση της σελίδας και κατά συνέπεια και της επιχείρησης. Η βελτιστοποίηση με τακτικές SEO είναι απαραίτητη, ώστε η εμφάνισης της σελίδας μετά από μια σχετική αναζήτηση στις μηχανές αναζήτησης (πχ Google) να είναι σίγουρη και σε καλή θέση, ώστε να την επισκέπτονται περισσότεροι ενδιαφερόμενοι. Άλλωστε, τι νόημα έχει μια σελίδα που δεν τη βλέπει κανείς;
Η δημιουργία όλων των επιθυμητών αλλαγών στη σελίδα αποτελεί και το πιο βασικό και πρακτικό κομμάτι της όλης διαδικασίας. Αποτελεί την εφαρμογή όλων των ανωτέρω στην πράξη.
Μπορεί η ιστοσελίδα με τις αλλαγές της να μοιάζει έτοιμη, αλλά δεν συνεπάγεται πως είναι και προς δημοσίευση. Πρέπει να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι από άποψη λειτουργικότητας, για να δούμε εάν είναι συμβατή με όλες τις συσκευές (υπολογιστές, τηλέφωνα, tablets), εάν φορτώνει γρήγορα κλπ. Τέλος, πρέπει να γίνουν έλεγχοι για λάθη απροσεξίας, όπως τυπογραφικά λάθη, dead links, καθώς αυτά ρίχνουν τη συνολική ποιότητα και εικόνα του site, τόσο στους χρήστες όσο και στον αλγόριθμο.
Όταν όλα έχουν ελεγχθεί, η δημοσίευση των αλλαγών αποτελεί το τελικό βήμα και τον αυτοσκοπό της όλης διαδικασίας. Καλό είναι οι έλεγχοι απόδοσης να συνεχίζονται και μετά τη δημοσίευση για μικροβελτιώσεις κλπ. Η βελτιστοποίηση από άποψη SEO θέλει κάποιον χρόνο για να αποδώσει καρπούς, αλλά μακροπρόθεσμα αξίζει ίσως όσο καμία άλλη.
Συμπέρασμα
Κάθε website είναι προϊόν της εποχής του. Κάποτε μια ιστοσελίδα μπορεί να ήταν εξαιρετική, ενώ με τη ματιά του σήμερα να μοιάζει εκτός τόπου και χρόνου. Έτσι, το website redesign αποτελεί ένα συχνά απαραίτητο βήμα που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις στα website τους. Προσφέρει εκσυγχρονισμό, καλύτερη εμπειρία στον χρήστη και επακόλουθα αύξηση των κερδών. Η αξία του είναι βαρύνουσας σημασίας, ιδίως στις μέρες μας, όπου η διαδικτυακή παρουσία των επιχειρήσεων είναι το ίδιο αν όχι και περισσότερο σημαντική από τη φυσική τους. Επομένως, κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της πρέπει να αναλογιστεί αν η σελίδα της έχει ανάγκη από απαραίτητες βελτιστοποιήσεις και αλλαγές