0 0.00

Cart

No products in the cart.

UX: 5 συμβουλές για την καλύτερη εμπειρία χρήστη στην ιστοσελίδα σου

ux

Η ιστοσελίδα σου μπορεί να γίνει το πιο ισχυρό εργαλείο Marketing που έχεις στη διάθεσή σου. Είναι ένας… πωλητής που μπορείς να αξιοποιείς 24/7. Συνεπώς η εμπειρία του χρήστη (UX) στην ιστοσελίδα σου είναι πολύ σημαντική τόσο για την αποδοτικότητα του website αλλά και της επιχείρησης σου!

Μια ιστοσελίδα μπορεί να αφήσει… μόνιμες εντυπώσεις σε έναν πελάτη. Αν αυτές είναι καλές ή όχι εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Η εμπειρία χρήστη – user experience (UX) εκφράζει την ουσία του σχεδιασμού ψηφιακών προϊόντων, είτε το προϊόν είναι ιστοσελίδα, εφαρμογή για κινητά ή κάτι άλλο.

Ο σχεδιασμός εμπειρίας χρήστη (UX Design) είναι η διαδικασία ενίσχυσης της ικανοποίησης των χρηστών (για εφαρμογές και ιστοσελίδες) βελτιώνοντας τη χρηστικότητα, την προσβασιμότητα και την αποτελεσματικότητα της αλληλεπίδρασης του χρήστη.

Το θέμα είναι ότι το UX Design βοηθά στη δημιουργία μιας “φιλικής” στο χρήστη ιστοσελίδας/εφαρμογής που δεν προκαλεί σύγχυση και προβληματισμούς στους επισκέπτες.

Ο σχεδιασμός UX επικεντρώνεται στην εμπειρία των καταναλωτών από τη χρήση του προϊόντος σου. Το «προϊόν» υπερβαίνει το φυσικό αγαθό ή την υπηρεσία που πουλάς.

Δηλαδή περιλαμβάνει το περιεχόμενο που παράγεις για να προσελκύσεις τους καταναλωτές σου και να συνδεθείς μαζί τους πριν ακόμη αγγίξουν τα προϊόντα σου.

Αν ο σχεδιασμός UX της ιστοσελίδας σου κάνει… κλικ με το κοινό που στοχεύεις, η ιστοσελίδα σου θα ευδοκιμήσει και θα αποδώσει.

Ωστόσο, οι ψηφιακές τάσεις που εξελίσσονται γρήγορα μπορούν να κάνουν την ιστοσελίδα σου να μοιάζει παλιά ή ξεπερασμένη.

Για να σε βοηθήσουμε να ξεπεράσεις αυτήν την πρόκληση, έχουμε φτιάξει μια λίστα με 5 απλούς τρόπους τους οποίους μπορείς να αξιοποιήσεις για να βελτιώσεις την εμπειρία χρήστη στην ιστοσελίδα σου!

ux

Έρευνα χρήστη


Στο πλαίσιο του UX, καμία ερώτηση δεν έχει σημασία περισσότερο από, “Ποιον αφορά η ιστοσελίδα που σχεδιάζω;”

Εκεί ξεκινάς το σχεδιασμό! Πρέπει να γνωρίζεις ποιος θα χρησιμοποιήσει την ιστοσελίδα σου απαντώντας σε ερωτήσεις (για τον χρήστη):

  • Τι θέλει;
  • Πως θα ικανοποιηθούν οι ανάγκες του;
  • Τι μπορεί να τους δώσει η ιστοσελίδα μου που δεν θα βρουν κάπου αλλού;
  • Τι πλεονεκτήματα προσφέρω σε σχέση με τον ανταγωνισμό μου;
Διάβασε Επίσης:
Πως το ηλεκτρονικό εμπόριο συγκρίνεται με τις παραδοσιακές αγορές;

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξοδέψεις μεγάλα ποσά για έρευνα αγοράς και ανάλυση.

Αρχικά, μάθε ποιο είναι το κοινό που στοχεύεις.

Εάν δημιουργήσεις μια εφαρμογή για κινητά ή μια ιστοσελίδα μπορείς να βρεις το ιδανικό προφίλ του κοινού που στοχεύεις θέτοντας ερωτήσεις όπως:

  • Ποια δημογραφικά στοιχεία στοχεύεις; Άνδρες 19-28, άνδρες και γυναίκες άνω των 40 ετών, ή ίσως επαγγελματίες, μαθητές, γονείς κ.λπ.;
  • Ποια ενδιαφέροντα στοχεύεις; Παίκτες, εθελοντές, ταξιδιώτες, ανθρώπους που αγαπούν το φαγητό ή τη μουσική;
  • Ποια προϊόντα, εφαρμογές ή υπηρεσίες χρησιμοποιούν ήδη; Τι σχόλια κάνουν στα Social Media για αντίστοιχα προϊόντα;
  • Πώς ανταποκρίνονται οι δημιουργοί αυτών των προϊόντων στα σχόλια και τι μπορείς εσύ να κάνεις καλύτερα;

Η διαδικασία σχεδίασης UX πρέπει να βασίζεται σε όλες αυτές τις πληροφορίες. Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με το κοινό σου μπορείς να χρησιμοποιήσεις δημοσκοπήσεις, έρευνες, στατιστικά στοιχεία, ακόμη και το… Google.

Θυμήσου ότι είναι πολύ πιο εύκολο να δημιουργήσεις εμπειρίες που θέλουν οι άνθρωποι παρά να κάνεις τους ανθρώπους να επιδιώξουν εμπειρίες που έχεις δημιουργήσει!

ux design

Απλότητα


Στο σχεδιασμό ιστοσελίδας, η απλότητα ουσιαστικά σημαίνει απαλλαγή από περιττά στοιχεία.

Λάβε υπόψη σου ότι θέλεις να γίνει μια συγκεκριμένη ενέργεια από έναν χρήστη που επισκέπτεται την ιστοσελίδα σου.

Για να βρει αυτό που έχει αναζητήσει ο χρήστης, θα σαρώσει το περιεχόμενο.

Εάν πρέπει να πλοηγηθούν σε ένα… λαβύρινθο για να βρουν αυτό που θέλουν, θα απογοητευτούν και θα αποχωρήσουν από την ιστοσελίδα.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Η απλότητα συνεπάγεται καθαρή διάταξη, συνδυασμό δύο ή τριών χρωμάτων και άφθονο κενό χώρο, κατά μέσο όρο δύο γραμματοσειρές και η τρίτη για το λογότυπό σου.

Τα γραφικά σου πρέπει να έχουν σκοπό. να είναι τόσο ελκυστικά όσο και χρηστικά.

Διάβασε Επίσης:
10 Λόγοι που οι καταναλωτές εγκαταλείπουν το Εshop σου

Πιο σημαντικά κάθε σελίδα πρέπει να έχει έναν συγκεκριμένο στόχο. Η σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς, για παράδειγμα, περιέχει μόνο ό, τι χρειάζεται για τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς.

Στη λίστα επαφών θα πρέπει να περιλαμβάνονται μόνο τα στοιχεία επικοινωνίας ή / και μια φόρμα επικοινωνίας και όχι συμβουλές για τα προϊόντα που προσφέρεις.

Η πρόθεση κάθε σελίδας και κάθε αντικειμένου σε αυτήν θα πρέπει να είναι άμεσα κατανοητή, χωρίς διευκρίνιση, από τον χρήστη.

ux design


Αξιοποίηση κενού χώρου


Αυτός είναι ένας από τους πιο γρήγορους και ευκολότερους τρόπους για να βελτιώσεις την ιστοσελίδα σου.

Το χρώμα του φόντου του σχεδιασμού δεν πρέπει πάντα να είναι λευκό. Πρέπει να εκφράζει τον χώρο μεταξύ των στοιχείων της ιστοσελίδας.

Ο κενός “λευκός” χώρος προσθέτει απλότητα και κομψότητα στις ιστοσελίδες!

Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι με τους οποίους μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα κενά διαστήματα για να ενισχύσεις το UX της ιστοσελίδας σου.

  • Αύξησε το διάστιχο για το κείμενό σου στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας
  • Αύξησε το κενό διάστημα σε μεγάλα μπλοκ κειμένου στα αριστερά και δεξιά περιθώρια. Έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την κατανόηση έως και 20%!
  • Απέφυγε να ευθυγραμμίζεις τις εικόνες με το κείμενο αντί να τις τοποθετείς στην κορυφή ή κάτω από ένα μπλοκ κειμένου.
  • Ομαδοποίησε σχετικά αντικείμενα γύρω από ένα κενό διάστημα
web design

Οπτική διάκριση


Ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους για τους σχεδιαστές UX είναι μια οπτικά διακριτή διάταξη σελίδας. Είναι ένας τρόπος διατήρησης μιας ευέλικτης διαδρομής και ελκυστικής εμπειρίας του χρήστη.

Με απλά λόγια θα πρέπει να διευκολύνεις τους χρήστες σας να βρουν ό, τι ψάχνουν στις σελίδες σου με ελάχιστη προσπάθεια.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές που μπορεί να είναι χρήσιμες κατά τη διαδικασία σχεδιασμού:

  • Οι πιο σημαντικές λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα πρέπει να ξεχωρίζουν περισσότερο. Αν πρόκειται για ανάρτηση blog, χρειάζεσαι μια σαφή επικεφαλίδα ακολουθούμενη από υπότιτλους που εμβαθύνουν στο θέμα.
  • Οι χρήστες πρέπει να γνωρίζουν την τοποθεσία τους στην ιστοσελίδα. Πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμα εργαλεία πλοήγησης. Για παράδειγμα, στο επάνω μέρος της σελίδας, θα πρέπει να υπάρχει ένα menu πλοήγησης για εύκολη πρόσβαση σε όλα τα σημαντικά μέρη της ιστοσελίδας.
  • Τα κουμπιά Call to Action πρέπει να ξεχωρίζουν και να παρέχουν μια συνοπτική εξήγηση για την πρόθεση τους (πχ. “Αγόρασε τώρα”). Πρέπει να είναι ευανάγνωστα και προσβάσιμα. Ένα εικονίδιο εγγραφής, για παράδειγμα, με ένα πεδίο για να πληκτρολογήσει ο χρήστης το email του.
  • Το πεδίο αναζήτησης πρέπει να είναι οπτικά διακριτό συνήθως μαζί ένα εικονίδιο “φακού”. Συνήθως βρίσκεται στην επάνω δεξιά γωνία μιας ιστοσελίδας.
  • Αντίθεση και Χρώμα: Η αναγνωσιμότητα του κειμένου και ο φιλικός στην όραση σχεδιασμός είναι σημαντικοί. Η αναγνωσιμότητα του κειμένου εξαρτάται σημαντικά από τα χρώματα που χρησιμοποιείς και την αντίθεση μεταξύ του χρώματος του κειμένου και του περιβάλλοντος χώρου.
Διάβασε Επίσης:
Γιατί η ταχύτητα της ιστοσελίδας μετράει;

Όταν πρόκειται για χρώματα, είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι:

  • Γενικά, τα χρώματα του φόντου προβάλλονται σε μικρότερη ένταση
  • Το μπλε είναι για συνδέσμους κειμένου
  • Το κόκκινο είναι για σημαντικά αντικείμενα, συνήθως προειδοποιήσεις ή λάθη.
  • Τα Call to Αctions απαιτούν μια έντονα αντίθετη απόχρωση που ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα στοιχεία.
ux

Κριτικές πελατών


Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις ακούνε τι λένε οι πελάτες τους.

Εάν δεν θέλεις να χάσεις την ευκαιρία να βελτιώσετε τα προϊόντα σου, θα πρέπει να το κάνεις κι εσύ!

Στον ιστοσελίδα σου, μπορείτε να προσθέσεις τη δυνατότητα έρευνας που ζητά από τους πελάτες να αξιολογήσουν την εμπειρία τους.

Κάντε ερωτήσεις όπως:

  • Για να βελτιώσουμε την εμπειρία σου στην ιστοσελίδα μας, τι πρέπει να κάνουμε;
  • Ποιες δυνατότητες θα ήθελες να δεις στο μέλλον;
  • Εκπληρώσαμε τις προσδοκίες σου;


Αυτές οι ερωτήσεις επιτρέπουν στους χρήστες να σου πουν ρητά τι θέλουν να δουν στην ιστοσελίδα σου.

Ακούγοντας πληροφορίες από πελάτες και πραγματοποιώντας τις κατάλληλες αλλαγές, μπορείς να βελτιώσεις σημαντικά το UX της ιστοσελίδας σου.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω