0 0.00

Cart

No products in the cart.

Chatbots: Τι είναι και πώς μπορούν να σε βοηθήσουν στο digital marketing

Οι περισσότερες εταιρείες έχουν στραφεί στο digital marketing. Δικαίως. Το ψηφιακό μάρκετινγκ αποτελεί τη νέα στρατηγική λύση για προώθηση, αύξηση των κερδών και δημιουργία του brand name της εταιρείας. Σε αυτά τα πλαίσια βλέπουμε νέες λύσεις και ιδέες να αναπτύσσονται συνεχώς για την περαιτέρω βελτίωση της ψηφιακής παρουσίας των εταιρειών. Μια σημαντική σχετικά καινούργια προσθήκη στη φαρέτρα των επιχειρήσεων είναι και τα chatbots που φαίνονται να υπόσχονται πολλά.

Τι είναι τα chatbots

Τα chatbots είναι πρόγραμμα ή λογισμικό με αυτοματοποιημένες λειτουργίες που προσπαθούν να μιμηθούν την ανθρώπινη συμπεριφορά. Παρ’ ότι υπάρχουν ορισμένα ιδιαίτερα ενισχυμένα από άποψη τεχνητής νοημοσύνης, όπως τα πιο γνωστά “Alexa” και “Siri”, τα περισσότερα είναι προγραμματισμένα να απαντούν σε συγκεκριμένες συνήθως σύντομες ερωτήσεις με συγκεκριμένες απαντήσεις, για πιο άμεση εξυπηρέτηση. Τα chatbots μπορούν να προστεθούν σε websites σε social media, όπως το Facebook, αλλά και αλλού, για να εξυπηρετούν τις διάφορες ανάγκες και να προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες σε πελάτες και επιχειρήσεις.

Πώς ενισχύουν την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησης

Τα chatbots μπορούν να φανούν χρήσιμα σε κάθε είδους εταιρεία που έχει περάσει λιγότερο ή περισσότερο στον ψηφιακό κόσμο. Με λίγα λόγια τέτοιου είδους λογισμικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια στρατηγικών και ενεργειών του digital marketing με μεγάλη επιτυχία και όχι υψηλό κόστος. Τα οφέλη παρακάτω:

Chatbots για Καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών

Το συγκεκριμένο όφελος αποτελεί συμμαχία του digital marketing και του customer service και αποτελεί την πιο κλασική χρήση του λογισμικού. Οι ενδιαφερόμενοι για τις παροχές μιας επιχείρησης έχουν πολύ συχνά απορίες για ορισμένες υπηρεσίες και προϊόντα. Οι απαντήσεις από την άλλη μπορεί να είναι απλές και σύντομες. Ωστόσο, και μόνο η ύπαρξη ερωτήσεων αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα σε τέτοιον βαθμό, ώστε να αποθαρρύνει έναν υποψήφιο αγοραστή από το να προχωρήσει σε μια εξαργύρωση. Συχνά μπορεί να υπάρχει έλλειψη χρόνου, υπομονής ή προθυμίας να επικοινωνήσει ένας ενδιαφερόμενος άμεσα με έναν εκπρόσωπο της εταιρείας τηλεφωνικά ή με e-mail. Έτσι, με την εμφάνιση του chatbot στην οθόνη του την κατάλληλη στιγμή, θα επιλυθούν άμεσα οι απορίες του (οι απαντήσεις στις ερωτήσεις είναι αυτόματες και το chatbot είναι διαθέσιμο όλο το 24ωρο).

Διάβασε Επίσης:
Γιατί το Digital Marketing είναι το μέλλον

Εάν από την άλλη το πρόβλημα ή ερώτηση του επισκέπτη της σελίδας σας δεν είναι τόσο απλή, θα επικοινωνήσει με τους παραδοσιακούς τρόπους μαζί σας και μάλιστα πιο άμεσα. Γιατί πιο άμεσα; Διότι οι υπάλληλοί σας θα έχουν απαλλαχθεί από περιττό όγκο εργασίας (μέρος από τα τηλέφωνα και e-mail που θα καλούνταν να απαντήσουν) και έτσι θα είναι πιο άμεσα διαθέσιμοι για τις πιο σύνθετες περιπτώσεις που χρήζουν αντιμετώπισης. Αποτέλεσμα: λειτουργικό site, παραγωγικοί υπάλληλοι, ευχαριστημένο κοινό.

Υ.Γ.: Σκεφτείτε μόνο τη χρησιμότητά που μπορεί να έχουν τα bots όταν ιντερνετικές διαφημιστικές καμπάνιες είναι σε εξέλιξη και η σελίδα της εταιρείας δέχεται σημαντική αύξηση επισκέψεων,  ερωτήσεων και αιτημάτων.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Συλλογή στατιστικών καταναλωτών

Μέσα από τις επιλογές που δίνουν τα bots και του τι τελικά επέλεξαν οι επισκέπτες της σελίδας, μπορούν να προκύψουν στατιστικά πολλών ειδών. Τι ενδιαφέρει περισσότερο το κοινό; Τι είναι δυσνόητο στη σελίδα ή στα προϊόντα και συνεχώς γίνονται οι ίδιες ερωτήσεις κλπ. Από αυτά τα στοιχεία προκύπτει σημαντικό υλικό για αξιολόγηση των παροχών, αλλά και της γενικότερης εμπειρίας των χρηστών από την ψηφιακή παρουσία και προώθηση μιας εταιρείας.

Επίδραση στο SEO

Τα chatbots μπορούν να έχουν θετική επίδραση στην αξιολόγησή της σελίδας σας από τις μηχανές αναζήτησης. Κοινώς, πόσο ψηλά θα εμφανίζεστε, πχ στη σελίδα της Google, άσχετα από το εάν έχετε ενεργή διαφήμιση, όταν αναζητείται κάτι συναφές με σας. Μερικοί από τους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τον τρόπο που μια σελίδα αξιολογείται θετικά και εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα είναι ο χρόνος παραμονής στις σελίδες της και ή μη άμεση αποχώρηση/κατευθείαν αποχώρηση από μια σελίδα (bounces).

Διάβασε Επίσης:
Πως θα αυξήσεις τις πωλήσεις σου με το κατάλληλο Call to Action

Όταν για οποιονδήποτε λόγο γίνεται ανταλλαγή μηνυμάτων με ένα Bot, περνά ενεργός χρόνος σε μια σελίδα του site, με αποτέλεσμα να προσμετράται από τον αλγόριθμο ως σελίδα με ποιοτικό περιεχόμενο και άρα αξιόλογο για να εμφανίζεται συχνά. Τέλος, με τη μείωση των bounces, αφού υπάρχει δυνατότητα για άμεση εξυπηρέτηση, η σελίδα θεωρείται συναφής ως προς τους όρους αναζήτησης, με αποτέλεσμα μια καλύτερη παρουσία στο internet και επακόλουθα αύξηση κερδών.

Θετική εμπειρία από το Website

Τα chatbots μπορούν να προσφέρουν μια πιο εύκολη και τελικά ευχάριστη εμπειρία στους επισκέπτες μιας σελίδας. Ένα από τα πράγματα που φαίνεται να κουράζουν περισσότερο τους χρήστες είναι η ανάγνωση τεράστιων παραγράφων για να βρουν μια πληροφορία, καθώς και η ατελέσφορη αναζήτηση από σελίδα σε σελίδα του ίδιου site. Ένα chatbot, ειδικά αν είναι έξυπνα σχεδιασμένο, μπορεί να δημιουργήσει στους επισκέπτες θετική εμπειρία, καθώς δεν σπατάλησαν χρόνο και ενέργεια για το τίποτε.

Εφαρμογή στα social media

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής και ψυχαγωγίας των περισσότερων ανθρώπων στις ημέρες μας. Οι περισσότεροι ενημερώνονται, επικοινωνούν και κάνουν έρευνα αγοράς για προϊόντα και υπηρεσίες μέσα από τις ανάλογες σελίδες των εταιρειών στα social media. Εκεί ακριβώς είναι που τα chatbot δείχνουν και πάλι τη δυναμική τους. Μπορούν να εφαρμοστούν σε σελίδες στα social media, όπως εταιρικά προφίλ στο Facebook, για να εξυπηρετήσουν τους χρήστες με επίλυση αποριών, αυτοματοποιημένες ερωτήσεις και έτσι καλύτερη συνολική εμπειρία. Μάλιστα, μπορεί να φανούν πολύ χρήσιμα όταν τρέχει μια διαφημιστική καμπάνια και ο όγκος των ερωτήσεων και της ζήτησης γύρω από αυτά που προσφέρει η επιχείρηση είναι σημαντικά αυξημένος.

Διάβασε Επίσης:
Digital Marketing τι είναι; – Πλήρης Οδηγός 2023 | Web-Net

Συμπέρασμα

Τα chatbots αποτελούν μια σημαντική προσθήκη για τις εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν στην ψηφιακή τους παρουσία και προώθηση. Τα λογισμικά αυτά παρέχουν διευκολύνσεις και δυνατότητες στις ιστοσελίδες των επιχειρήσεων. Αποτελούν πολύτιμα εργαλεία για καλύτερη διαδικτυακή παρουσία, για αμεσότερη επίλυση αποριών και για πιθανότερες και ευκολότερες αγορές των καταναλωτών. Συνεπώς, συνολικά συμβάλλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση και εμπειρία των νέων και παλαιών πελατών μιας εταιρείας. Και όταν οι πελάτες είναι ευχαριστημένοι γίνονται σταθεροί αγοραστές των αγαθών σας και τελικά οι καλύτεροι διαφημιστές της δουλειάς σας.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω