0 0.00

Cart

No products in the cart.

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις!

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις για να βελτιστοποιήσεις τη λειτουργία τους; Ποιες είναι οι σημαντικότερες μετρήσεις που θα πρέπει να εστιάσεις;

Με αυτό το άρθρο θα σε βοηθήσουμε να στοχεύσεις στις σημαντικότερες κατηγορίες μετρήσεων του Google Analytics.

Το Google Analytics είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να παρακολουθείς την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου.

Όταν έχεις μια επιχείρηση, ανεξάρτητα από το πόσο μικρή ή μεγάλη είναι, η ιστοσελίδα σου προσελκύει συνεχώς τους χρήστες του διαδικτύου.

Αυτό βέβαια γίνεται πιο αποτελεσματικά μέσα από τις στρατηγικές του Digital Marketing!

Μερικοί από αυτούς τους χρήστες πιθανόν να γίνουν πελάτες, ενώ κάποιοι απλώς επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου.

Όλοι όσοι επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου μπορούν να μετατραπούν σε υποψήφιους πελάτες εάν χρησιμοποιήσεις τις σωστές μετρήσεις για να τις βελτιστοποιήσεις!

Πάμε να δούμε πως θα το καταφέρεις αυτό χρησιμοποιώντας το Google Analytics!

Οι βασικές κατηγορίες μετρήσεων που θα πρέπει να προσέχεις είναι οι εξής:

Νέα ή μοναδική μετατροπή χρηστών

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις #1

Θα πρέπει να προσδιορίσεις τους επισκέπτες που έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου για πρώτη φορά και εκείνους που έχουν επιστρέψει ξανά μετά την πρώτη επίσκεψη.

Σίγουρα, και οι δύο τύποι επισκεπτών είναι διαφορετικοί και πρέπει να αντιμετωπίζονται με κατάλληλο τρόπο.

Όμως θα πρέπει να καθορίσεις τι είναι αυτό που τράβηξε την προσοχή ενός επισκέπτη την πρώτη φορά.

customer valueΣτη συνέχεια εστίασε στη βελτίωση του για να προσφέρεις μια καλύτερη συνολική εμπειρία στον χρήστη.

Πολλές επιτυχημένες επιχειρήσεις, σχεδιάζουν φιλικές προς τον χρήστη ιστοσελίδες που τον βοηθούν να αλληλεπιδράσει εύκολα και γρήγορα με το brand τους. Έτσι δημιουργούν μια θετική εμπειρία που δίνει αξία στον επισκέπτη της ιστοσελίδας τους.

Διάβασε Επίσης:
Πως να βελτιώσεις τις διαφημίσεις σου στην Google

Απόκτηση επισκεψιμότητας

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις #2

Η εισερχόμενη επισκεψιμότητα προέρχεται από πολλές πηγές. Οι βασικές κατηγορίες είναι οι εξής:

  • Άμεσοι επισκέπτες: Αυτοί οι επισκέπτες επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου πληκτρολογώντας την ακριβή διεύθυνση URL της, στις μηχανές αναζήτησης ή στα προγράμματα περιήγησής τους.
  • Επισκέπτες αναζήτησης: Πρόκειται για επισκέπτες που οδηγούνται στην ιστοσελίδα σου μέσω ενός ερωτήματος αναζήτησης.
  • Επισκέπτες παραπομπών: Αυτοί οι επισκέπτες οδηγούνται στην ιστοσελίδα σου μέσω μιας διαφήμισης ή ενός άρθρου/blog.

website visitors
Παρόλο που και οι τρεις αυτές πηγές επισκεπτών είναι σημαντικές, θα πρέπει να δώσεις προτεραιότητα στη βελτιστοποίηση των μετατροπών για εκείνη που προσφέρει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου.

Για παράδειγμα, εάν η ιστοσελίδα σου έχει χαμηλό ποσοστό άμεσων επισκεπτών, άλλαξε το όνομά του ή/και δοκίμασε να κάνεις διαφημίσεις.

Έτσι οι χρήστες να μπορούν να τον θυμούνται ευκολότερα και να γνωρίζουν ποια είναι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρεις.

Αλληλεπιδράσεις ανά επίσκεψη

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις #3

Ο απώτερος στόχος του Google Analytics είναι να σε βοηθήσει να μετατρέψεις τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου σε πελάτες.

customer conversion

Πάντα θα υπάρχουν ορισμένοι επισκέπτες που δεν θα μπορέσεις να “μετατρέψεις” αλλά πρέπει να παρακολουθείς τη συμπεριφορά τους στην ιστοσελίδα σου για να αξιοποιήσεις στο έπακρο όλα τα δεδομένα που έχεις στη διάθεση σου.

Θα πρέπει να μελετήσεις εάν αφιερώνουν χρόνο στην ανάγνωση, την περιήγηση σε προϊόντα, αν σχολιάζουν ή κάνουν shares για να βελτιστοποιήσεις τον τρόπο με τον οποίο προβάλλεις το περιεχόμενο σου.

Επιστροφή χρηστών

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις #4

Όταν ένας επισκέπτης επιστρέφει στην ιστοσελίδα σου σημαίνει ότι του τράβηξες την προσοχή. Προχώρησε όμως σε κάποια μετατροπή μέσα στην ιστοσελίδα σου;

Εάν έχει κάνει κάποια μετατροπή, μπορεί να αγόρασε κάτι, να έκανε μια συνδρομή ή να “κατέβασε” υλικό από την ιστοσελίδα σου.

Διάβασε Επίσης:
Landing Page: Τι είναι και πως θα τη δημιουργήσεις αποτελεσματικά

Εάν όμως δεν έχει κάνει κάποια μετατροπή, θα ήταν καλή ιδέα να του προσφέρεις κάτι για να τον προσελκύσεις. Αυτό μπορεί να αφορά μια αποκλειστική προσφορά ή τη συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας.

Οτιδήποτε αρκεί να τους διευκολύνεις να αλληλεπιδράσουν με το brand σου!

Αξία ανά επίσκεψη

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις #5

Η αξία ανά επίσκεψη μπορεί να βελτιωθεί εάν η ιστοσελίδα σου ενισχύσει τις σχέσεις που αναπτύσσει με τόσο με τους νέους όσο και τους παλιούς πελάτες.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Ο καθορισμός της αξίας ανά επίσκεψη είναι δύσκολος.

Σίγουρα όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί μια αγορά από το brand σου, τότε μιλάμε για μια επίσκεψη υψηλής αξίας!

ecommerce

Ωστόσο, εκτός από τους χρήστες που τελικά αγοράζουν, θα πρέπει να εφαρμόσεις αυτήν τη μέτρηση και για τους υποψήφιους πελάτες ανά επίσκεψη.

Επίσης, όταν οι χρήστες αγοράζουν πράγματα και επωφελούνται από τις υπηρεσίες σου είναι σημαντικό να κάνουν μια θετική κριτική ή ένα share στα Social Media.

Με αυτό τον τρόπο μπορείς να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα του brand σου παράλληλα με τις πωλήσεις!

Ποσοστό Εγκατάλειψης

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις #6

Στο Google Analytics, το ποσοστό εγκατάλειψης αφορά τους χρήστες που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου και αποχωρούν χωρίς να ολοκληρώσουν καμία ενέργεια ή να περιηγηθούν.

ποσοστό εξόδου ιστοσελίδας

Εάν έχεις μεγάλο ποσοστό εγκατάλειψης θα πρέπει να κάνεις την ιστοσελίδα σου λίγο πιο ενδιαφέρουσα .

Μπορείς να προσθέσεις περιεχόμενο, εντυπωσιακές εικόνες, γραφικά, ελκυστικούς τίτλους και να βελτιστοποιήσεις τη λειτουργία της ώστε να είναι φιλικότερη προς το χρήστη.

Κόστος ανά μετατροπή

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις #7

Αυτή θεωρείται ως η πιο σημαντική μέτρηση του Google Analytics για τις επιχειρήσεις.

Εκφράζει το κόστος κάθε μετατροπής που γίνεται στην ιστοσελίδα σου.

Διάβασε Επίσης:
Ecommerce: Τα πιο συχνά λάθη και πως να τα αποφύγεις

Συνήθως, όταν πρέπει να μετατρέψεις έναν επισκέπτη σε υποψήφιο πελάτη, υπάρχει υψηλό κόστος.

Εάν όμως δεν κάνεις τελικά τη μετατροπή σημαίνει ότι ξόδεψες περισσότερα από το βέλτιστο κέρδος που θα μπορούσες να έχεις.

Ποσοστό εξόδων

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις #8

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες για τον οποίο οι χρήστες αποχωρούν από την ιστοσελίδα σου.

Συνήθως αυτό δεν έχει να κάνει με την αρχική σελίδα προορισμού.

e-commerce

Ένα σύνηθες παράδειγμα εξόδου αφορά την 2η ή την 3η σελίδα που επισκέπτεται ένας χρήστης προσπαθώντας να διαβάσει μια περιγραφή ή να αγοράσει ένα προϊόν αλλά δεν μπορεί να εισάγει πληροφορίες γιατί η ιστοσελίδα αργεί να “φορτώσει”.

Aυτό συμβαίνει αρκετά συχνά στα Eshops των επιχειρήσεων.

Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να βελτιστοποιήσεις το περιεχόμενο και τις τεχνικές προδιαγραφές των  σελίδων εξόδου έτσι ώστε οι χρήστες να αφήνουν την ιστοσελίδα σου με θετικές εντυπώσεις!

Προβολές σελίδας

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις #9

Η μέτρηση προβολής σελίδας εκφράζει το πόσο συχνά έχουν οι χρήστες επιτυχημένη πρόσβαση στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου.

Όταν ένα χρήστης επισκέπτεται μια σελίδα χρειάζεται λίγο χρόνος έτσι ώστε να εμφανιστούν όλες τις δυνατότητες και τα περιεχόμενα της.

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις

Αν ο χρήστης δεν δει το σύνολο του περιεχομένου της σελίδας, η επίσκεψη δεν προσμετράται στο συνολικό αριθμό προβολών σελίδας.

Με άλλα λόγια, η αποδοτικότητα αυτής της μέτρησης εξαρτάται από το πόσο ποιοτικό είναι το περιεχόμενο σου και πόσο κατάλληλος ο τρόπος που το προβάλλεις!

Μέση διάρκεια σύνδεσης

Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις #10

Εκφράζει τον ακριβή χρόνο που πέρασε ένας χρήστης στην ιστοσελίδα σου.

Μπορείς να αυξήσεις αυτόν τον δείκτη εισάγοντας συναφές και ποιοτικό περιεχόμενο που αναζητούν οι χρήστες στην ιστοσελίδα σου.

Με αυτό τον τρόπο αυξάνεις τις πιθανότητες να περιηγηθούν περισσότερο ή να επιστρέψουν για περαιτέρω έρευνα/αγορά προϊόντων!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω