0 0.00

Cart

No products in the cart.

ROI: Τι είναι και πως να το βελτιώσεις

ROI

Ο χώρος του Digital Marketing προσφέρει πολλά εργαλεία και ευκαιρίες που μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρηση σου να αναπτυχθεί. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να γνωρίζεις πως να τα αξιοποιήσεις σωστά. Το ίδιο ισχύει και με τη διαφήμιση στο διαδίκτυο και τον δείκτη ROI.

Η μυστική φόρμουλα κάθε διαφήμισης είναι απλή. Αν επιφέρει περισσότερα έσοδα από ότι κόστη, τότε είναι επιτυχημένη. Αυτή είναι η βάση κάθε διαφήμισης. Οι στόχοι μπορεί να διαφέρουν κάθε φορά, αλλά στο τέλος της ημέρας αυτό που μετράει είναι τα αποτελέσματα.

Αν θέλεις να αυξήσεις την αποτελεσματικότητα των online διαφημίσεων σου και κατά συνέπεια το ROI, θα πρέπει να ξεκινήσεις από κάτι απλό. Μέτρα τα αποτελέσματα! Αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας.

Το σημαντικότερο κομμάτι σε μια online καμπάνια είναι η συνεχής επίβλεψη των αποτελεσμάτων της. Δεν υπάρχει η τέλεια διαφήμιση. Υπάρχει η τέλεια προσπάθεια. Μετρώντας τα αποτελέσματα της online διαφήμισης σου και βελτιστοποιώντας την, θα μπορείς να καταλάβεις τι συμβάλλει στην επιτυχία της και θα μπορέσεις να αναπτυχθείς.

Σε αυτό το άρθρο θα σου δείξουμε πως να μετράς αποτελεσματικά το ROI της Digital Marketing στρατηγικής σου και πως μπορείς να το βελτιστοποιήσεις.

Τι είναι το ROI

ROI

ROI (Return on Investment) είναι ένα metric που δείχνει την επιστροφή της επένδυσης σε μια προωθητική ενέργεια. Τα έξοδα διαφήμισης είναι η επένδυση και τα έσοδα από την διαφήμιση είναι η επιστροφή της επένδυσης. Από αυτό εξαρτάται το μέγεθος της επιτυχίας για τις καμπάνιες σου.

Για να μπορείς να μετρήσεις το ROI της επιχείρησης σου θα πρέπει να γνωρίζεις ποια είναι τα σημαντικότερα metrics για την επιχείρηση σου. Αυτό που θα ορίσεις ως metric πρέπει να συμβαδίζει με τους στόχους της καμπάνιας σου. Εάν η επιχείρηση σου προσφέρει προϊόντα μέσω eshop, τότε σίγουρα οι πωλήσεις είναι ένα metric που θέλεις να λάβεις υπόψιν.

Σε γενικές γραμμές το το πιο ενδεικτικό metric για να υπολογίσεις την επιστροφή της επένδυσης σου, είναι οι πωλήσεις. Από τις πωλήσεις μπορείς να έχεις μια ξεκάθαρη εικόνα για τα χρήματα που επιφέρει η διαφήμιση σου και θα είναι πιο απλό να υπολογίσεις αυτόν το δείκτη. Ωστόσο, δεν ωφελεί να κοιτάς πάντα τις πωλήσεις σου, γιατί δεν είναι πάντα αυτός ο κύριος στόχος. Σε γενικές γραμμές τα metric που θα ορίσεις εξαρτώνται από τον στόχους της στρατηγικής σου.

Διάβασε Επίσης:
Τα βασικότερα μυστικά του ecommerce που πρέπει να γνωρίζεις

Στα Google Ads Campaigns, και γενικότερα η online διαφήμιση, υπάρχουν πολλά analytic εργαλεία με τα οποία μπορείς να διευκολύνεις την διαδικασία επίβλεψης και ελέγχου των προωθητικών ενεργειών σου. Στην Web-Net, μπορούμε να σου δείξουμε πώς.

Πως να μετρήσεις τον δείκτη ROI

value vs cost

Για να μπορείς να μετρήσεις το ROI σου αποτελεσματικά, πρέπει να χρησιμοποιήσεις τα εκάστοτε κατάλληλα στατιστικά στοιχεία. Τα πιο συνηθισμένα από αυτά είναι τα εξής:

Conversion rate

Το conversion rate είναι το πιο συνηθισμένο στατιστικό για την αποτελεσματικότητα. Εάν ο στόχος της καμπάνιας σου είναι οι πωλήσεις, μια φόρμα επικοινωνίας ή ένα newsletter, το conversion rate είναι το κατάλληλο metric που χρειάζεσαι. Επίσης, σημαντικό είναι να το συνδυάζεις με άλλα δεδομένα, όπως για παράδειγμα τις κινητές συσκευές ή τον τόπο προέλευσης του convresion, ώστε να γνωρίζεις τι μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις την καμπάνια σου.

Cost per Lead

Leads λέγονται οι ενέργειες που φέρνουν τον καταναλωτή ένα βήμα πιο κοντά στο να αγοράσει το προϊόν σου. Ένα lead μπορεί να είναι κινήσεις ενδιαφέροντος, όπως το click σε μια διαφήμιση, μια φόρμα επικοινωνίας κ.α. Εάν ο στόχος της διαφήμισης σου είναι τα leads, σημαντικό είναι να γνωρίζεις το κόστος ανά lead για την επιχείρηση σου. Για να το υπολογίσεις αυτό απλά διαίρεσε τον συνολικό αριθμό leads με το συνολικό κόστος σου. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να γνωρίζεις εάν το cost per lead είναι φυσιολογικό ή εάν είναι δυσβάστακτο για την επιχείρηση σου και να κάνεις τις ανάλογες αλλαγές.

Cost per Acquitition

Αυτός ο δείκτης μπορεί να εμφανιστεί και ως “cost per sale” και ουσιαστικά αναφέρεται στο κόστος απόκτησης ενός νέου πελάτη. Για να μετρήσετε αυτό το κόστος, απλά διαιρέστε τις συνολικές σας πωλήσεις με το συνολικό κόστος της καμπάνια σας. Εάν το μέσο κόστος ανά πελάτη ξεπερνά τα μέσα έσοδα που αυτός προσφέρει, τότε είσαι σε λάθος δρόμο. Θέλεις πάντοτε να διατηρείς το σωστό περιθώριο κέρδους. Αυτό το στατιστικό είναι εξαιρετικά σημαντικό και θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις μια ολιστική εικόνα για την καμπάνια και την επιχείρηση σου.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Customer lifetime value

Αυτό το metric είναι αρκετά ξεχωριστό και πιο περίπλοκο από τα προηγούμενα. Το customer lifetime value είναι η συνολική αξία που προσφέρει ένας πελάτης για την επιχείρηση σου, και μετριέται κατά κύριο λόγο με τις πωλήσεις. Ο υπολογισμός χρειάζεται τα μέσα έσοδα ανά πώληση, τον μέσο αριθμό που πραγματοποιούνται σε έναν χρόνο, τον αριθμό των χρόνων που ο πελάτης σου παραμένει πελάτης σου και όλα αυτά τα πολλαπλασιάζεις. Αυτό το metric μπορεί να γίνει πολύ πιο ακριβές και συγκεκριμένο, με την κατηγοριοποίηση των τύπων πελατών της επιχείρησης σου. Για παράδειγμα, έχει νόημα να διαχωρίσεις τους πελάτες σου σε θερμούς, μέτριους και περιστασιακούς και να υπολογίσεις τον δείκτη για κάθε μια κατηγορία. Το customer lifetime value είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να δεις τα μακροχρόνια οφέλη των πελατών σου και να προσαρμόσεις την στρατηγική σου ανάλογα.

Διάβασε Επίσης:
Τι είναι το Digital Marketing; | Web-Net

Pro tip: Μην χαραμίζεις τις προσπάθειες σου στο να αποκτήσεις νέους πελάτες. Το κόστος διατήρησης πελατών είναι πολύ μικρότερο και το όφελος πολύ μεγαλύτερο. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να επενδύσεις στους παρόντες πελάτες σου και δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης, θα γίνουν υποστηρικτές της επιχείρησης σου.

Πως να αυξήσεις τον δείκτη ROI στην επιχείρηση σου

roi increase

Ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσεις τον δείκτη ROI στην επιχείρηση σου είναι η διαρκής παρακολούθηση και αξιολόγηση των ενεργειών σου. Καθαυτόν τον τρόπο θα ξέρεις τι μπορείς να βελτιώσεις στις καμπάνιες σου και σιγά-σιγά θα μαθαίνεις ολοένα και περισσότερο το κοινό σου και τα ιδανικά metrics που χρειάζεται η επιχείρηση σου.

Παρακάτω θα τους καλύτερους τρόπους για το πως να κάνεις τον δείκτη ROI σου πιο αποδοτικό.

Ανέλυσε τα αποτελέσματα σου σωστά

Για να το κάνεις αυτό, θα πρέπει να ορίσεις τα κατάλληλα metrics για την κάθε καμπάνια σου. Ο κάθε δείκτης έχει διαφορετική βαρύτητα ανάλογα με τους στόχους που έχεις ορίσει. Φρόντισε να γνωρίζεις ποια στατιστικά είναι σημαντικά για την κάθε καμπάνια σου και παρακολούθησε τα πιστά.

Το επόμενο στάδιο είναι να αναλύεις σωστά τα δεδομένα σου και να βγάζεις συμπεράσματα. Μερικά κλικ παραπάνω, εάν δεν φέρνουν πωλήσεις, σημαίνει ότι κάτι πάει λάθος. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείς να εντοπίσεις οτιδήποτε δεν είναι σωστό και να το βελτιώσεις.

Επίσης, μην βγάζεις βιαστικά συμπεράσματα. Μπορεί το κόστος για τον νέο σου πελάτη να είναι πιο μεγάλο από τον μέσο όρο, αλλά αυτό δεν τον καθιστά αμέσως μια κακή πώληση εάν έχεις πολύ υψηλό lifetime value. Θα πρέπει να λαμβάνεις όλες τις παραμέτρους υπόψιν πριν βγάλεις κάποιο συμπέρασμα.

Διάβασε Επίσης:
Rebranding: 5 βήματα για ένα επιτυχημένο Brand Makeover

Χρησιμοποίησε καλύτερα ψηφιακά εργαλεία

Ένας λόγος που οι διαφημίσεις σου δεν αποδίδουν σωστά, μπορεί να είναι γιατί δεν αξιοποιείς σωστά τα διαθέσιμα ή τα κατάλληλα ψηφιακά εργαλεία. Σε μια διαφήμιση, εκτός από χρήματα, επενδύεις χρόνο και ιδρώτα. Πάντα υπάρχουν τρόποι να κάνεις την δουλειά σου πιο εύκολη. Αξιοποίησε όλα τα εργαλεία που έχεις στη διάθεση σου και μην φοβηθείς εάν μερικά δεν είναι δωρεάν!

Τα εργαλεία marketing είναι πολλές φορές πιο απαιτητικά και περίπλοκα από ότι φαίνονται. Για αυτό, εμείς είμαστε εδώ για να σε συμβουλεύσουμε κατάλληλα και να σε βοηθήσουμε να αναπτυχθείς δωρεάν.

Μην φοβάσαι να κάνεις δοκιμές

a/b testing

Το A/B Testing είναι ένας γενικός κανόνας για τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο που μπορεί να σε βοηθήσει να αυξήσεις την επιστροφή της επένδυσης σου. Για να κάνεις αποτελεσματικό A/B Testing, θα πρέπει να ορίσεις ένα συγκεκριμένο διάστημα δοκιμών. Δημιουργώντας πανόμοια διαφημιστικά σχέδια, με τα σημαντικά σημεία να διαφέρουν (call to action buttons, χρώματα, σχέδια κ.α.), μπορείς να βρεθείς ένα βήμα πιο κοντά για μια αποδοτική διαφήμιση. Αυτή η διαδικασία μπορεί να εφαρμοστεί παντού (πχ στα landing pages), όχι μόνο στις διαφημίσεις.

Δοκίμασε διαφορετικά κανάλια

Μια λανθασμένη πρακτική είναι να αφιερώνεις όλους τους πόρους σου σε ένα διαφημιστικό κανάλι. Εξερεύνησε και άλλα διαφημιστικά κανάλια και χρησιμοποίησε τα και αυτά. Έτσι θα μπορείς να ξέρεις ποιες δράσεις είναι πιο αποδοτικές σε ποιο διαφημιστικό κανάλι και που ανταποκρίνεται καλύτερα το κοινό σου. Μερικά κανάλια προβολής και προώθησης του Digital Marketing που θα πρέπει να λάβεις σοβαρά υπόψιν είναι το Email Marketing, Social Media Marketing, Paid Ads, SEΟ και άλλα.

Διαχειρίσου σωστά τα διαφημιστικά κόστη

Σε πρώτη φάση θα πρέπει να έχεις πλήρη εικόνα για τα κόστη των διαφημιστικών σου καμπανιών και τι έσοδα προσφέρει η κάθε μια από αυτές. Είναι συχνό φαινόμενο να γίνεται ασύνετη σπατάλη πόρων σε διαφημίσεις με χαμηλά αποτελέσματα, κάτι το οποίο «σκοτώνει» τον δείκτη απόδοσης σου. Οι διαφημίσεις σου πρέπει να είναι υπό συνεχή παρακολούθηση και βελτιστοποίηση, εάν θέλεις να έχεις τα σωστά αποτελέσματα.

Επίσης, αυτό θα σε βοηθήσει να κατανέμεις σωστά τους πόρους σου στα διαφημιστικά κανάλια που δραστηριοποιείσαι. Συγκρίνοντας τα σωστά metrics μεταξύ των καναλιών, μπορείς να εντοπίσεις ποια κανάλια είναι πιο αποδοτικά και τι ποσοστό των πόρων σου είναι κατάλληλο για την μέγιστη απόδοση. Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να ζητήσεις τις συμβουλές από Digital Marketing Experts, για να σε καθοδηγήσουν!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω