0 0.00

Cart

No products in the cart.

Τα πιο σημαντικά λάθη στην Κατασκευή ενός Eshop!

Image: eshop icon displaying features

Πολλοί επαγγελματίες της αγοράς που έχουν επιχειρηματική δραστηριότητα αντιμετωπίζουν την εξής πρόκληση: Πως να κατασκευάσω το κατάλληλο eshop; Τα οφέλη του διαδικτύου έχουν κάνει την κατασκευή ενός eshop να είναι αρκετά δελεαστική για τους επιχειρηματίες. Μάλιστα, σε τέτοιο βαθμό που να μην αντιλαμβάνονται το ρίσκο ή τους κινδύνους σε αυτή την κίνηση. Το αποτέλεσμα είναι να γίνονται λάθη στην δημιουργία και την κατασκευή του eshop, τα οποία γίνονται κυρίως λόγω της έλλειψης ενός ολοκληρωμένου επιχειρηματικού πλάνου.

Το κυριότερο λάθος είναι να μην αντιλαμβάνεται κανείς τις πραγματικές ανάγκες μιας επιχείρησης. Πολλές φορές ένας επιχειρηματίας πέφτει σε επιχειρηματικές παγίδες, που συχνά καταλήγουν μοιραίες. Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας ή ενός eshop είναι μια από αυτές τις παγίδες, όταν γίνεται απερίσκεπτα.

Οι επιχειρηματίες στην προσπάθεια τους να αναπτυχθούν, προσπαθούν να δημιουργήσουν διαδικτυακή παρουσία και δραστηριότητα χωρίς να έχουν το απαραίτητο πλάνο και οργάνωση. Αυτό συνήθως γίνεται λόγω κρατικών επιδοτήσεων, επιτυχημένων case studies επαγγελματιών ή της λανθασμένης εκτίμησης της αγοράς. Στην ουσία όμως, αυτό που πραγματικά συμβαίνει είναι οι επιχειρήσεις να επενδύουν στην κατασκευή ενός eshop με λάθη και χωρίς την κατάλληλη υποστήριξη.

Όπως και με κάθε στρατηγική επέκτασης, ένας οργανισμός πρέπει να μπορεί να προσχεδιάσει και να υποστηρίξει κάθε νέο βήμα. Ένα eshop μπορεί να φαίνεται κάτι απλό, καθώς στην ουσία ο πελάτης εισέρχεται μόνος του και αγοράζει. Όμως, στην πραγματικότητα κρύβονται πολλές λειτουργικές και τεχνικές διαδικασίες, που πολλοί δεν γνωρίζουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορεί η επιχείρηση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ecommerce, και να συρρικνώνεται.

Σε αυτό το άρθρο, θα μάθεις τα πιο συχνά και σημαντικά λάθη που γίνονται στην κατασκευή ενός eshop. Φυσικά, μπορείς να μας ρωτήσεις αυτοπροσώπως για οποιαδήποτε διευκρίνηση εδώ! Ξεκινάμε.

Προσπαθείς να κατασκευάσεις το eshop μόνος σου

Image: Outourcing piece matching the pazzle

Το πιο κοινό λάθος που κάνουν οι επιχειρήσεις είναι να αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου την κατασκευή του eshop τους. Γιατί είναι λάθος; Η απάντηση είναι απλή: Έκαστος στο είδος του!

Το ecommerce είναι ένας διαφορετικός, καινούργιος κόσμος για μια νεοεισερχόμενη επιχείρηση. Για να πετύχεις πρέπει να διαθέτεις εξειδικευμένες γνώσεις σε πολλά θέματα στρατηγικών επιλογών και εργαλείων. Αυτή γνώση χρειάζεται χρόνο και πρακτική εμπειρία για να αποκτηθεί. Αν θέλεις να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα, θα πρέπει να διαθέτεις το κατάλληλο άτομο, για το κατάλληλο πεδίο γνώσης. Δεν είναι λάθος να επιδιώκεις την εξέλιξη του πεδίου γνώσεων σου και να αναπτύξεις τις δεξιότητες σου. Όμως, ο επιχειρηματικός κόσμος δεν είναι το κατάλληλο μέρος για δοκιμές.

Διάβασε Επίσης:
Σύνδεση E-shop με ERP: Γιατί να τη κάνεις και πώς θα σε οφελήσει

Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις για να αποφύγεις λάθη στην κατασκευή του eshop σου, είναι να απευθυνθείς σε πραγματικούς επαγγελματίες που μπορούν να σε βοηθήσουν. Διαφορετικά, αναλαμβάνεις πολύ μεγαλύτερο ρίσκο για την ανάπτυξη της επιχείρησης και την επιτυχία της επένδυσης σου. Μην φοβάσαι να κάνεις outsourcing για την επιχείρησή σου. Με αυτό τον τρόπο γλυτώνεις χρόνο, χρήματα και μπορείς να αφοσιωθείς σε αυτά που πραγματικά γνωρίζεις.

Δεν έχεις μια ξεκάθαρη στρατηγική

Image: Digital strategies being pinned on board

Και σε συνέχεια με τα παραπάνω, φτάνουμε στο δεύτερο βασικότατο λάθος. Δεν έχεις μια ξεκάθαρη στρατηγική. Έστω ότι κατασκεύασες το eshop σου. Τι στόχους έχεις; Τι θέλεις να πετύχεις και με ποιό τρόπο θα το επιδιώξεις; Πως θα σε βρει το κοινό που απευθύνεσαι; Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα έρθουν οι πελάτες από μόνοι τους (ακόμα και αν είσαι γνωστός στην αγορά)!

Η επιχειρηματικότητα είναι σαν το σκάκι. Κάθε κίνηση σου πρέπει να υποκινείται από μια στρατηγική. Διαφορετικά θα κινείσαι «στα τυφλά» και δεν θα έχεις επιτυχία. Μια νέα ψηφιακή παρουσία θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα προσεγμένο και μεθοδικό digital marketing plan. Με βάση αυτό, θα μπορείς να ορίσεις τους στόχους σου και να να σχεδιάσεις τις διαφορετικές ενέργειες για να τους πετύχεις.

Πριν ξεκινήσεις την κατασκευή του eshop σου, όρισε μια στρατηγική. Πως θα επικοινωνήσεις τη διαδικτυακή σου παρουσία, σε ποια μέσα θα διαφημιστείς, τι προωθητικές ενέργειες θα επιλέξεις και γιατί, πως θα φέρεις κόσμο στην ιστοσελίδα σου. Όλα αυτά είναι πραγματικές ερωτήσεις που θα πρέπει να λάβεις υπόψιν πριν ξεκινήσεις το στήσιμο της διαδικτυακής σου δραστηριότητας

Μην «παίζεις» με το User Interface

Image: user interface features and options

Ακόμα και αν είσαι εξοικειωμένος με ορισμούς όπως το positioning και έχεις ένα ξεκάθαρο Unique Selling Proposition (Μοναδική Πρόταση Αξίας) για την επιχείρηση σου, μην παίζεις με το User Interface.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Διάβασε Επίσης:
UI vs UX: Διαφορές και ρόλοι στο σχεδιασμό ψηφιακών προϊόντων

Πολλές επιχειρήσεις στην προσπάθεια τους να έχουν μια μοναδική παρουσία, δημιουργούν λανθασμένα πρότυπα που δεν συμβαδίζουν με τις βασικές αρχές του UI.

Είναι ορθό να θέλεις να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό σου προσφέροντας ένα διαφορετικό ή εναλλακτικό τρόπο διεπαφής του χρήστη με το eshop σου. Όμως υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορείς να το πετύχεις, πέρα από την ιστοσελίδα σου. Κάνοντας αυτό, θα χάσεις μια μεγάλη μερίδα του κοινού σου (η μειονότητα των πελατών σου θα έχει το ίδιο mindset με εσένα και θα εκτιμήσει κάτι διαφορετικό). Επίσης, οι καταναλωτές θέλουν να σερφάρουν εύκολα και απλά. Αν προσφέρεις ένα περιβάλλον πέρα των συνηθισμένων, λαμβάνεις ένα μεγάλο ρίσκο να μπερδέψεις τους χρήστες σου και να έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα.

Για παράδειγμα, μια μεγάλη μερίδα νέων θέλει να αγοράζει από το κινητό. Αυτό είναι κάτι που σίγουρα πρέπει να λάβεις υπόψιν ως προς την λειτουργικότητα και την ευκολία διεκπεραίωσης μιας ηλεκτρονικής αγοράς. Επιπρόσθετα, το product listing είναι ένα κοινό ζήτημα το οποίο εύκολα μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα για την εύκολη πλοήγηση των χρηστών. Το σχεδιαστικό περιβάλλον είναι κάτι που επίσης μπορεί να επηρεάσει το UI της ιστοσελίδας σου.

Πριν ξεκινήσεις, φρόντισε να διαθέτεις όλη την εξειδικευμένη πληροφορία που απαιτείται. Διαφορετικά, δεν θα έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Δεν κάνεις δοκιμές

Image: Marmelades spread on bread featuring A/B Testing

Οι δοκιμές δεν είναι κατάλληλες μόνο για διαφημίσεις, μέσω A/B Testing. Πρόκειται για μια σωστή νοοτροπία που στόχο έχει τη δημιουργία μιας βέλτιστης εκδοχής ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας, μιας ιστοσελίδας κ.α., ή τη δοκιμή αποτελεσματικότητας αυτής.

Ένα εξίσου από τα πιο σημαντικά λάθη στην κατασκευή των eshops, είναι η παράλειψη της διαδικασίας της δοκιμής. Όταν είσαι νέος σε μια αγορά ή ξεκινάς μια νέα επιχείρηση, οι δοκιμαστικές περίοδοι είναι απαραίτητες. Η άμεση κατασκευή eshop σημαίνει επιπλέον σταθερά κόστη. Πριν φτάσεις σε αυτό το βήμα, πρέπει να γνωρίζεις το καταναλωτικό σου κοινό και την αγορά σου. Πρέπει να γνωρίζεις αν οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να σε ακούσουν και να συνεργαστούν μαζί σου. Και αυτό εξυπηρετούν οι δοκιμές.

Διάβασε Επίσης:
Website Redesign: Γιατί η ιστοσελίδα σου χρειάζεται ανανέωση

Ακόμα και στην περίπτωση όπου ήδη έχεις μια εδραιωμένη επιχείρηση και θέλεις να μπεις στον διαδικτυακό κόσμο, θα πρέπει να ακολουθήσεις μεθοδικά αυτό το βήμα ανεξάρτητα.

Δεν επιλέγεις ορθά την πλατφόρμα της ιστοσελίδας σου

Image: keys on keyboard displaying platform features for eshop

Ένας βασικός λόγος που συμβαίνει αυτό το λάθος είναι τo budget. Είναι λογικό να μην θέλεις να χαλάσεις μια περιουσία για ένα νέo eshop. Κανείς δεν θέλει. Επίσης, είναι λογικό να μην θέλεις να ξεφύγεις εκτός budget για την ολοκλήρωση μιας επενδυτικής δραστηριότητας. Κανείς όμως δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει ότι δεν θα χρειαστεί.

Αρχικά, πρέπει να τονιστεί ότι η ποιότητα παίζει σημαντικό ρόλο και δεν χωράνε εκπτώσεις. Σε καμία περίπτωση δεν θέλεις να έχεις ένα πρόχειρο αποτέλεσμα, αν αυτό σημαίνει λιγότερο κόστος. Αν θέλεις να έχεις ένα ρεαλιστικό πλάνο κόστους, σε πρώτη φάση πρέπει να γνωρίζεις τα βασικά σταθερά κόστη για ένα νέο eshop. Αυτά περιλαμβάνουν domain names, τεχνικά πακέτα υποστήριξης μιας ιστοσελίδας και φυσικά την κατάλληλη πλατφόρμα.

Η πλατφόρμα που επιλέγεις να χρησιμοποιήσεις έχει καθοριστικό ρόλο για την επιχείρησή σου. Το διαδίκτυο πλέον προσφέρει αμέτρητες επιλογές για eshop builders. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να ξεκινήσεις από τον τελικό στόχο σου. Τι είδος eshop θέλεις να έχεις; Τι είδους υπηρεσίες θα προσφέρεις; Ποιο λογισμικό θα εξυπηρετήσει καλύτερα τους σκοπούς της επιχείρησής σου; Πόσο κόσμο αναμένεις να έχεις στους επόμενους μήνες;

Αναλύοντας τις πραγματικές αναγκες του eshop σου, θα μπορείς να κατανοήσεις τα κριτήρια επιλογών σου. Έτσι, θα μπορείς αφενός να προσδιορίσεις με μεγαλύτερη επιτυχία το δεσμευόμενο budget σου για το eshop σου και αφετέρου θα γνωρίζεις ποια πλατφόρμα είναι η ιδανική για να το χτίσεις. Εάν όλα αυτά σου ακούγονται άγνωστα, μπορείς να μας ρωτήσεις εδώ!

Επίλογος

Το ταξίδι στον ψηφιακό κόσμο δεν είναι εύκολο, καθώς η τεχνολογία απαιτεί γνώσεις και εμπειρία. Τα λάθη είναι σημαντικά και στον επιχειρηματικό κόσμο καθώς από αυτά βελτιώνεσαι. Το σημαντικό είναι να μαθαίνεις από αυτά και να μην τα επαναλαμβάνεις. Και εμείς είμαστε εδώ για να σου μεταδώσουμε αυτά τα insights. Τώρα ξέρεις τι να προσέξεις και τα λάθη που πρέπει να αποφύγεις στην κατασκευή του eshop σου!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω