0 0.00

Cart

No products in the cart.

Rebranding: 5 βήματα για ένα επιτυχημένο Brand Makeover

Βήματα για επιτυχημένο rebranding

Όλοι μεγαλώνουμε και αλλάζουμε με την πάροδο του χρόνου… και το ίδιο ακριβώς κάνουν και τα brands. Είτε πουλάς νέα προϊόντα είτε απλώς κάνεις update το λογότυπο, μια ανανέωση της επωνυμίας διατηρεί την επιχείρησή σου σύγχρονη και υπενθυμίζει στους πελάτες ότι, ναι, εξακολουθείς να δραστηριοποιείσαι.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για να κάνει μια εταιρεία rebranding. Το rebranding είναι καλό για την επιχείρηση, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να είναι και ριψοκίνδυνο. Υπάρχει πάντα η πιθανότητα να μην αρέσει στους καταναλωτές η νέα επωνυμία. Όχι μόνο απαιτεί χρόνο και χρήμα, αλλά διακυβεύεται η φήμη σου. Σε αυτό το άρθρο, λοιπόν, εξηγούμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το rebranding: τι είναι, πότε χρειάζεται και πως να το κάνεις σε 5 βήματα.

Τι είναι το rebranding;

Η έννοια του όρου Rebranding

Το rebranding είναι η διαδικασία αλλαγής της εταιρικής εικόνας μιας επιχείρησης. Συμβαίνει όταν μια ήδη καθιερωμένη επωνυμία επαναφέρει ή βελτιώνει οποιοδήποτε από τα στοιχεία επωνυμίας της: λογότυπο, χρωματική παλέτα, τυπογραφία κ.λπ. Η ιδέα πίσω από αυτό είναι να δημιουργηθεί μια καινούρια -διαφορετική- ταυτότητα για μια μάρκα.

Τύποι rebranding

Μπορείς να κάνεις όσες αλλαγές επιθυμείς, από το να αλλάξεις το σλόγκαν μέχρι το όνομα της εταιρείας.

Ανανέωση επωνυμίας

Αλλάζεις μόνο μερικές μικρές λεπτομέρειες, όπως μεμονωμένες πτυχές του λογότυπου σου ή τις αποχρώσεις της χρωματικής παλέτας σου.

Μερικό rebrand

Μια μερική αλλαγή επωνυμίας, περιλαμβάνει την αλλαγή ορισμένων μόνο στοιχείων της επωνυμίας σου, για παράδειγμα κάνεις αλλαγή ονόματος, ενημέρωση του λογότυπου σου ή/ και βελτιώσεις στον ιστότοπό σου.

Πλήρες rebrand

Αυτό συνεπάγεται ολική επανεξέταση της στρατηγικής μάρκετινγκ. Αλλάζεις τα πάντα σαν να πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική εταιρεία.

Διάβασε Επίσης:
Διαφήμιση: Ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός 2023 (UPD)

Πότε πρέπει να κάνεις rebranding;

Πώς καταλαβαίνεις ότι ήρθε η ώρα να «φρεσκάρεις» λίγο το brand σου; Μερικά σημάδια που σηματοδοτούν ότι ίσως χρειάζεσαι rebranding είναι:

Πότε πρέπει να κάνεις rebranding;

Η επωνυμία σου είναι βαρετή και ξεπερασμένη

Αυτός είναι ίσως ο νούμερο ένα λόγος που οι μάρκες θέλουν να κάνουν rebranding. Αποτελεί ένα κοινό πρόβλημα για τους κλάδους που εξελίσσονται πολύ γρήγορα. Πληροφοριακά, η Google είχε επτά λογότυπα τα τελευταία 20 χρόνια.

Δεν χρειάζεται να επιμένεις σε ένα ελαττωματικό σχέδιο, εάν βλάπτει την επιχείρησή σου. Ωστόσο, πρέπει να προσέξεις τη διαφορά μεταξύ ενός παλιού brand και ενός ξεπερασμένου. Εάν διαθέτεις μια καθιερωμένη επωνυμία που δραστηριοποιείται χρόνια, καλό είναι να κάνεις μια ενδελεχή έρευνα, πριν πετάξεις την παλιά. Μερικές φορές ο εκσυγχρονισμός είναι απλώς μια μικρή εικαστική παρέμβαση.

Μοιάζεις με όλους τους άλλους στον κλάδο σου

Ο κόσμος αλλάζει και εξελίσσεται και οι έμπειρες μάρκες κάνουν ό,τι μπορούν για να συμβαδίσουν. Εάν οι ανταγωνιστές σου στοχεύουν στο ίδιο κοινό, είναι λογικό να χρησιμοποιούν τις ίδιες στρατηγικές και πάνω-κάτω να παρέχετε παρόμοια προϊόντα. Δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση, καμία πρωτοτυπία, τίποτα ξεχωριστό. Σε αυτή την περίπτωση, το rebranding μπορεί να είναι ο μόνος τρόπος για να διεκδικήσεις τον χώρο σου και να ακουστεί η φωνή του brand σου.

Επεκτείνεσαι ή στρέφεσαι σε ένα νέο κοινό

Διαφορετικοί πελάτες έχουν διαφορετικές προτιμήσεις για το είδος των επωνυμιών με τις οποίες θέλουν να συνεργαστούν. Εάν η πελατειακή βάση σου αλλάζει ή εισέρχεσαι σε μια νέα αγορά, το rebranding είναι ένας καλός τρόπος για να τραβήξεις την προσοχή και να (ξανά) συστήσεις τον εαυτό σου.

Η επωνυμία σου πρέπει πάντα να μιλάει με τους ανθρώπους που προσπαθείς να προσεγγίσεις. Ωστόσο, θέλει προσοχή ώστε να μην κάνεις κάτι που θα αλλοιώσει την εικόνα σου. Στην ιδανική περίπτωση, οι αλλαγές αυτές θα ενισχύσουν την ταυτότητα της επωνυμίας σου, με τρόπο που να απευθύνεται τόσο στους υπάρχοντες όσο και στους νέους πελάτες.

Αλλάζεις το προϊόν/ υπηρεσία σου

Δεν μιλάμε για την εισαγωγή ενός ή δύο νέων προϊόντων ή για μια αλλαγή στο χρώμα της συσκευασίας. Εάν χρησιμοποιείς ένα νέο συστατικό ή έχεις τροποποιήσει την υπηρεσία σου με κάποιο τρόπο, αυτό θα πρέπει να το επικοινωνήσεις.

Διάβασε Επίσης:
Digital Marketing Agency: Γιατί χρειάζεστε τις υπηρεσίες του

Αυτό ισχύει και για την τιμολόγηση. Εάν η εταιρεία σου είναι γνωστή για τα υψηλής ποιότητας και αποκλειστικά προϊόντα της και θέλεις να προσφέρεις το ίδιο προϊόν με χαμηλότερο κόστος, αυτό απαιτεί μια εντελώς νέα στρατηγική.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Αντιμετωπίζεις κακή φήμη

Εάν οι άνθρωποι, για κάποιο λόγο, συσχετίσουν την επωνυμία σου με μια άσχημη συμπεριφορά ή με ένα λάθος της εταιρείας, ίσως είναι καλύτερα να τους προσφέρεις κάτι νέο και διαφορετικό, για να αποστασιοποιηθείς από τον αρνητικό αντίκτυπο.

Χρειάζεται χρόνος για την εφαρμογή νέων πολιτικών και τη διόρθωση σφαλμάτων. Ωστόσο, εάν έχεις αναγνωρίσει τα λάθη σου και έχεις εργαστεί σκληρά για να τα διορθώσεις, η αλλαγή επωνυμίας μπορεί να βοηθήσει την επωνυμία σου να προχωρήσει.

Η δομή της εταιρείας έχει αλλάξει

Συγχωνεύσεις, εξαγορές, αλλαγή ηγεσίας… Με τη νέα ιδιοκτησία ή συνεργασία έρχεται μια νέα εποχή, επομένως, το rebranding είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δείξεις στον κόσμο ότι η εταιρεία σου πηγαίνει σε μια νέα κατεύθυνση.

Αλλά αυτό το είδος αλλαγής επωνυμίας θα πρέπει να γίνεται με προσοχή και με κοινή λογική. Θα χρειαστεί να δημιουργήσεις μια ισχυρή στρατηγική επωνυμίας, βελτιστοποιώντας τα στοιχεία της επωνυμίας σου ώστε να ταιριάζουν με το (νέο) σκοπό, το όραμα, την αποστολή και τις αξίες της εταιρείας σου.

Τι πρέπει να λάβεις υπόψη πριν ξεκινήσεις

πως ξεκινάς το rebranding

Έστω ότι, έχεις μια ιδέα για το τι αλλαγές θέλεις να κάνεις. Πώς ξεκινάς λοιπόν; Ένα ενδελεχές, καλά μελετημένο σχέδιο δράσης μπορεί να αποτελέσει τον οδικό χάρτη, που θα διασφαλίσει ότι η διαδικασία θα κυλήσει ομαλά και οι προσπάθειές σου θα έχουν επιτυχία.

Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάς πως δεν είσαι μόνος σε αυτό. Οι συνεργάτες και οι πελάτες σου είναι βασικοί παράγοντες που θα πρέπει να λάβεις υπόψη. Το να έχεις ανοιχτό μυαλό σε όλη τη διαδικασία θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις μια επωνυμία πολύ καλύτερη από ό,τι είχες φανταστεί. Γι’ αυτό, λοιπόν, πριν προβείς σε οποιαδήποτε αλλαγή:

Εξέτασε την υπάρχουσα βάση πελατών σου

Κάνε μια έρευνα στους τρέχοντες πελάτες σου. Ζήτησε τη γνώμη τους για την επωνυμία σου. Η γενική αναθεώρηση των πάντων θα μπορούσε να αποξενώσει μια ισχυρή υπάρχουσα βάση πελατών, εάν αλλάξουν ή αφαιρεθούν πράγματα που τους αρέσουν. Για να διατηρήσεις το ενδιαφέρον και την αφοσίωσή τους, μετά τις αλλαγές που θα εφαρμόσεις, θα πρέπει να διασφαλίσεις ότι η ανανεωμένη επωνυμία σου εξακολουθεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους.

Διάβασε Επίσης:
ROI: Τι είναι και πως να το βελτιώσεις

Πάρε το οκ της ομάδας σου

Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι πελάτες των οποίων οι απόψεις έχουν σημασία. Κάθε μέλος της ομάδας σου θα πρέπει να καταλάβει γιατί θέλεις να κάνεις rebranding και πως θα επηρεάσει τη δουλειά του και την εταιρεία συνολικά. Και φυσικά, μπορούν να φέρουν τις δικές τους προτάσεις και ιδέες, δίνοντάς σου διαφορετικές προοπτικές, πάντα με γνώμονα τις κοινές αξίες και το καλό της εταιρείας. Μην διαγράφεις τίποτα χωρίς πρώτα να το επεξεργαστείς.

Πως να εφαρμόσεις μια στρατηγική rebranding με επιτυχία

rebranding και στόχοι

Το rebranding είναι μια μεγάλη απόφαση, αλλά και μια συναρπαστική στιγμή για την επιχείρησή σου. Είναι η ευκαιρία να πεις την ιστορία σου, μετατρέποντάς τη σε ένα αυθεντικό και ισχυρό μήνυμα για ένα λαμπρότερο μέλλον. Με αυτόν τον τρόπο, η επωνυμία σου θα αντικατοπτρίζει τι αντιπροσωπεύεις εσύ και η επιχείρησή σου.

Τα βήματα για να δημιουργήσεις μια ολοκληρωμένη στρατηγική που θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου είναι:

Βήμα 1: Γνώρισε το κοινό-στόχο σου. Ποιες είναι οι αξίες τους; Τι τους ελκύει σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία; Θα πρέπει να είσαι σε θέση να τα οπτικοποιήσεις και να τα περιγράψεις ξεκάθαρα.

Βήμα 2: Καθόρισε το βασικό σου μήνυμα. Ποιο μήνυμα προσπαθείς να περάσεις μέσα από την ιστορία σου;

Βήμα 3: Παρότρυνε το κοινό σε δράση. Αποφάσισε ποια λεκτικά και οπτικά στοιχεία θα χρησιμοποιήσεις για να ενθαρρύνεις την επιθυμητή αντίδραση/ ενέργεια από το κοινό σου.

Βήμα 4: Αποκάλυψε την προσωπικότητά σου. Η ιστορία σου πρέπει να είναι ειλικρινής, αυθεντική και να εμπνέει συναίσθημα.

Βήμα 5: Κράτησε το απλό. Προσπαθήστε να μην “βομβαρδίζεις” το κοινό με ανάμεικτα ή/ και αντιφατικά μηνύματα ή μια υπερβολικά περίπλοκη αφήγηση. Το μήνυμά σου πρέπει να είναι σύντομο και περιεκτικό.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω