0 0.00

Cart

No products in the cart.

Native Advertising: Τι είναι και πως να το αξιοποιήσεις

native advertising

Το Native Advertising είναι μια νέα «μόδα» του Digital Marketing για την αντιμετώπιση της «φοβίας των διαφημίσεων» που – μάλλον όχι αδίκως – διακατέχει τους χρήστες του διαδικτύου σήμερα. Ο κορεσμός των διαφημίσεων στο διαδικτυακό κόσμο έχει οδηγήσει τους περισσότερους χρήστες να είναι “αλλεργικοί” στις διαφημίσεις. Φυσικά, υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις, όπως η χρήση των μηχανών αναζήτησης (π.χ. Google), ο χρήστης είναι «ανοιχτός» στην έκθεση προωθητικού υλικού. Αυτό συμβαίνει καθώς ο χρήστης αναζητάει πληροφορία στοχευμένα (π.χ. μια λύση για ένα πρόβλημα), όπου μια διαφήμιση μπορεί να τον βοηθήσει να βρει αυτό που χρειάζεται.

Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, οι διαφημίσεις δεν είναι αποδεκτές. Αυτό γίνεται φανερό από τη σημαντική άνοδο των adblockers στους περιηγητές του διαδικτύου και τη συμπεριφορά των χρηστών online.

Μια σύγχρονη λύση για την αντιμετώπιση του «προβλήματος», είναι τα Native Ads. Είναι μια νέα Content Marketing στρατηγική που φαίνεται να λειτουργεί με μεγάλη απόδοση. Τον λόγο τον έχουμε αναλύσει στο παρελθόν και είναι πολύ απλός.

Το κοινό θέλει να καταναλώνει περιεχόμενο, όχι διαφημίσεις. Εκτός από τις εξαιρέσεις, όπως οι αναζητήσεις στην Google ή στο Safari, αυτός είναι ένας γενικός κανόνας. Ο κόσμος ήθελε να καταναλώσει διαφημίσεις στα μέσα του 20 αιώνα και αυτό ωφελούταν στις συνθήκες της εποχής. Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει και το ίδιο πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις. Οι δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο οδήγησαν σε μια επιχειρηματική «παλίρροια» και αυτό οδήγησε στην αναμενόμενη διαφημιστική υπεραφθονία. Παρόλα αυτά, ο γενικός κανόνας δεν άλλαξε ποτέ – το κοινό καταναλώνει περιεχόμενο.

Τι είναι το Native Advertising

Το Native Advertising αποτελεί ένα παρακλάδι του Content Marketing και είναι μια inbound πρακτική προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών που προσαρμόζεται στις ανάγκες των καταναλωτών. Ουσιαστικά, είναι μια ακόμα πρακτική διαφήμισης με διαφορετικό πλαίσιο. Ο σκοπός μιας native διαφήμισης είναι να προωθήσει ένα προϊόν με τέτοιο τρόπο, ώστε ο χρήστης που θα εκτεθεί να μην αντιληφθεί ότι πρόκειται για πληρωμένη ενέργεια. Με άλλα λόγια, προσαρμόζουμε το περιεχόμενο και το πλαίσιο της διαφήμισης με αυτού του ψηφιακού περιβάλλοντος που τη φιλοξενεί (π.χ. ένα blog).

Διάβασε Επίσης:
56 Digital Marketing Tools για Traffic και Πωλήσεις (2022)

Η λογική βρίσκεται στο γεγονός ότι η διαφήμιση στο διαδίκτυο είναι κάτι που διακόπτει ή αποσπά το χρήστη από αυτό που κάνει. Αυτό συμβαίνει διότι τις περισσότερες φορές οι χρήστες «σερφάρουν» σε ένα οικείο περιβάλλον (π.χ. social media, blogs κ.α.). Σε αυτό το περιβάλλον μια διαφήμιση δεν είναι αποδεκτή. Εάν όμως υιοθετεί τα εγγενή χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος που φιλοξενείται και ταιριάζει στο συνολικό πλαίσιο, τότε θα είναι αποδεκτή.

Διαφορά Native Advertising με άλλα είδη διαφήμισης

Native Ads on phone

Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα, απλά για να είμαστε σίγουροι ότι βρισκόμαστε στην ίδια σελίδα. Τα Native Ads είναι μια πρακτική για να δώσουμε περιεχόμενο στο κοινό. Το Sponsored Content είναι ένα είδος διαφήμισης για να δώσουμε αυτό το περιεχόμενο στο κοινό. Το Content Marketing είναι μια στρατηγική για το branded περιεχόμενο, δηλαδή περιεχόμενο που να προωθεί κάτι.

Η κύρια διαφορά μιας native διαφήμισης βρίσκεται στον τρόπο εμφάνιση της. Ο σκοπός αυτού του είδους προώθησης είναι να μην θυμίζει προώθηση. Δηλαδή, να μοιάζει με όλα τα υπόλοιπα στοιχεία στο περιβάλλον που βρίσκεται.

Τα Native Ads μπορούν να υπάρξουν σε οποιοδήποτε μέσο (Google, Social Media, Blogs κ.α.), με μια βασική προϋπόθεση. Να μη διακόψουν τη φυσική ροή του χρήστη, όπως γίνεται με τις άλλες μορφές διαφήμισης.

Native Advertising στρατηγική

Όταν κάνεις μια Native Ad καμπάνια, να θυμάσαι ότι δεν πρέπει ο χρήστης να αισθανθεί ότι πρόκειται για διαφήμιση. Για να το καταφέρεις αυτό, δημιούργησε αυθεντικό και σχετικό περιεχόμενο. Μην αποθαρρύνεις τον ενδιαφερόμενο με άσχετο περιεχόμενο για μια εταιρία. Χρησιμοποίησε μια ιστορία (storytelling) που να ταιριάζει στα ενδιαφέροντα και το στυλ του αναγνώστη. Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να εμπιστευθείς τη βοήθεια από μια επαγγελματική ομάδα εδώ για τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Διάβασε Επίσης:
Διαφήμιση: Ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός 2023 (UPD)

Παρακάτω, θα μάθεις πως μπορείς να χτίσεις μια αποτελεσματική καμπάνια Native Ads.

1. Δημιούργησε ένα στρατηγικό πλάνο

Ads campaign features

Ένα στρατηγικό πλάνο θα πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

  • Προσδιορισμός στόχων
    Προσδιόρισε έναν ξεκάθαρο ο στόχο που κάνεις μια native ad καμπάνια. Οι πιο συνηθισμένοι στόχοι είναι για branding και performance. Τα metrics για branding μπορεί να είναι page views, χρόνος αναμονής, engagement κ.α. Αντίστοιχα, τα metrics για performance στόχους είναι converions, leads κ.α.
  • Προσδιορισμός κοινού
    Να θυμάσαι ότι για να δημιουργήσεις σωστό περιεχόμενο θα πρέπει να γνωρίζεις το κοινό σου. Θα πρέπει το κοινό που στοχεύεις να είναι κατάλληλο για τα native ads που θα δημιουργήσεις. Εάν δεν έχεις δεδομένα, τότε μπορείς να δημιουργήσεις μια χαμηλής στόχευσης καμπάνια ώστε να δεις ποιο είναι το κοινό που μπορείς να στοχεύσεις. Τότε, μπορείς να δεις ποιο κοινό ανταποκρίνεται καλύτερα και να εξειδικεύσεις την στόχευση σου.
  • Διάλεξε τα κατάλληλα μέσα επικοινωνίας
    Μια native διαφήμιση χρειάζεται κάποιον publisher. Για να επιλέξεις τους κατάλληλους publishers, χρησιμοποίησε τα στατιστικά (π.χ. τον αριθμό επισκεπτών), trends τα οποία μπορείς να «εκμεταλλευτείς».
  • Όρισε το περιεχόμενο σου
    Όρισε τι είναι αυτό που θέλεις να μιλάει η διαφήμιση σου. Ποιό είναι το url και το thumbnail που θα χρησιμοποιήσεις; Φρόντισε αυτά που θα επιλέξεις να είναι προσελκύουν το ενδιαφέρον ή την περιέργεια.
  • Σωστό budget
    Εάν ξεκινάς τώρα, μια καλή πρακτική είναι να ορίσεις υψηλότερο cost per click. Αυτό θα σε βοηθήσει να συλλέξεις περισσότερα δεδομένα. Έχοντας αυτά, θα μπορείς να προσδιορίσεις με μεγαλύτερη επιτυχία τον τρόπο που θα διαχωρίσεις τις διαφημιστικές σου δαπάνες ανάλογα με την απόδοση.

2. Native περιεχόμενο

storrytelling board

Όλη η ουσία της native διαφήμισης βρίσκεται εδώ. Πως θα δημιουργήσεις το κατάλληλο native περιεχόμενο, ώστε να μην είναι φανερό ότι πρόκειται για διαφήμιση;

Για να είσαι επιτυχημένος σε αυτό το κομμάτι, πρέπει μπεις στην ψυχολογία του κοινού που στοχεύεις. Τι είναι αυτό που θα δώσει αξία στον καταναλωτή; Θα πρέπει να σκεφτείς, με βάση των στόχων σου, τι είναι αυτό που προσδίδει πραγματική αξία στον αναγνώστη. Μην εστιάζεις σε αυτό που εσύ θέλεις να πουλήσεις, αλλά σε κάτι που θα είναι σχετικό και χρήσιμο για τον αναγνώστη.

Διάβασε Επίσης:
Remarketing: Τι είναι και πως να το αξιοποιήσεις

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να έχεις αυθεντικό και ενδιαφέρον για τον αναγνώστη περιεχόμενο. Μια καλή πρακτική για επιτυχημένα native ads είναι το storytelling. Δημιουργώντας μια ιστορία για το μήνυμα που θέλεις να περάσεις είναι ένας αποδοτικός τρόπος για να πετύχεις τους στόχους σου.

Pro tip: Μια καλή πρακτική είναι να δημιουργήσεις περιεχόμενο ανάλογα με τους στόχους σου. Ένας brand awareness στόχος είναι πολύ πιο γενικός από τις πωλήσεις ή lead generation στόχους. Έτσι θα ξέρεις πως να «κατευθύνεις» το περιεχόμενο σου.

3. Ελκυστικό δημιουργικό

Τώρα που έχεις δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό πλάνο και το κατάλληλο περιεχόμενο, θα πρέπει να εστιάσεις στο δημιουργικό. Για να διαβάσει κάποιος το περιεχόμενο σου, θα πρέπει να το επιλέξει πρώτα. Προτίμησε υψηλής ποιότητας και εικόνες και τίτλους που να προσελκύουν το ενδιαφέρον ή την περιέργεια του κοινού.

Οι εικόνες σου θα πρέπει να ακολουθούν τις εξής πρακτικές για τα καλύτερα αποτελέσματα:

  1. Να μην έχουν πολύ λεκτικό περιεχόμενο
  2. Να είναι πιο ανθρωποκεντρικές
  3. Να ενσωματώνεις και τα 2 φύλλα
  4. Ελκυστικά χρώματα
  5. Κατάλληλο μέγεθος

Ο τίτλος της διαφήμισης σου θα πρέπει να είναι επίσης πολύ συνετά επιλεγμένος. Φυσικά, φρόντισε να ακολουθεί αντίστοιχους κανόνες για να μέγιστα αποτελέσματα:

  1. Να μην ξεπερνά τους 45 χαρακτήρες
  2. Η πιο σημαντική πληροφορία στην αρχή
  3. Προκάλεσε περιέργεια (εάν είναι εφικτό)
  4. Προσπάθησε να κάνεις σαφές το κύριο μήνυμα σου

4. Κάνε δοκιμές

Μην περιμένεις να έχεις την τέλεια φωτογραφία ή το καλύτερο περιεχόμενο από την πρώτη φορά. Το μυστικό της επιτυχίας είναι οι δοκιμές. Δοκίμασε διαφορετικές εικόνες, τίτλους και εάν χρειαστεί, ξανά γράψε το περιεχόμενο σου από την αρχή!

Για να μπορέσεις να εκμεταλλευτείς αυτό το είδος διαφήμισης, δεν υπάρχει εύκολος δρόμος. Θα πρέπει να δοκιμάζεις και να βελτιώνεσαι διαρκώς. Φυσικά, εμείς είμαστε εδώ για εσένα για να αποκτήσεις μια επιτυχημένη Digital Marketing προσέγγιση και μια εξαιρετική εμπειρία.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω