0 0.00

Cart

No products in the cart.

10 λάθη SEO που πρέπει να αποφύγεις

seo

Μάθε ποια είναι τα 10 λάθη SEO που πρέπει να αποφύγεις για να βρεθείς στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης!

Το SEO αποτελεί πλέον έναν από τους βασικούς πυλώνες του Digital Marketing και μπορεί να γίνει μια σημαντική πηγή εσόδων για την επιχείρηση σου.

Οι τεχνικές SEO εξελίσσονται συνεχώς λόγω των αναβαθμίσεων των μηχανών αναζήτησης και των αλλαγών στη συμπεριφορά των καταναλωτών.

Γι’ αυτό δεν είναι εύκολο να χρησιμοποιείς έγκαιρα τις πιο επιτυχημένες τεχνικές βελτιστοποίησης.

Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες που μένουν σταθεροί και θα πρέπει να τους ακολουθείς για έχεις επιτυχία.

digital marketing

Πολλές επιχειρήσεις και marketers δεν τους ακολουθούν με το σωστό τρόπο, με αποτέλεσμα να “χαλάει” το ranking της ιστοσελίδας τους στη Google.

Έτσι η ιστοσελίδα τους “χάνεται” στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERP).

Ακολουθούν τα 10 πιο συνηθισμένα λάθη SEO που μπορεί να κάνεις αλλά… σίγουρα πρέπει να αποφύγεις για να μην συμβεί αυτό και στη δική σου ιστοσελίδα!

Δεν γνωρίζεις το κοινό σου

Μία από τις θεμελιώδεις αρχές του SEO είναι να κατανοήσεις το κοινό που απευθύνεσαι και στοχεύεις.

Αυτό σημαίνει να γνωρίζεις τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού σου σε βαθύτερο επίπεδο.

Το SEO είναι η “φωνή” του πελάτη.

Πολλοί marketers πιστεύουν ότι γνωρίζουν το κοινό τους, αλλά δεν καταλαβαίνουν τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται οι καταναλωτές σε έναν αγοραστικό τομέα.

Οι καταναλωτές αναμένουν άμεσες απαντήσεις και αποτελέσματα στα ερωτήματά τους, σε “πραγματικό χρόνο”.


Οι μέθοδοι για να κατανοήσεις το κοινό σου θα πρέπει να είναι ολιστικές.

Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη στην επιλογή keywords είναι η παράβλεψη των αναζητήσεων των ίδιων των χρηστών.

Παρόλο που πρέπει να ορίσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου με έναν συγκεκριμένο τρόπο, είναι πιο σημαντικό να μελετήσεις ποιες λέξεις χρησιμοποιούν οι χρήστες για να αναφερθούν σε αυτά.

Τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις τα λάθη SEO #1

  • Πρέπει να κατανοήσεις την αγορά στην οποία καταναλώνει το κοινό  σου. Ποιες είναι οι τάσεις;
  • Χρησιμοποίησε δεδομένα τόσο από το ιστορικό προήγουμενων περιόδων όσο και “πραγματικού χρόνου” για να κατανοήσεις πώς αλλάζει η συμπεριφορά των καταναλωτών
  • Προσάρμοσε τα keywords και τη στρατηγική σου στις προθέσεις των καταναλωτών.
  • Χρησιμοποίησε εργαλεία σχεδιασμού keywords.

Δεν εφαρμόζεις μια ολοκληρωμένη στρατηγική SEO

Δεν έχει νόημα να γνωρίζεις τα πάντα για το κοινό σου και στη συνέχεια να κάνεις αποσπασματικές κινήσεις βελτιστοποιήσεων.

Πολλοί σχεδιασμοί αποτυγχάνουν καθώς η οικοδόμηση μιας βιώσιμης και αποτελεσματικής στρατηγικής SEO βασίζεται σε πολλούς παράγοντες.

Από την κατασκευή και βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου μέχρι το περιεχόμενο, και την παρουσία σου στα Social Media.

Εάν δεν έχεις σχεδιάσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την επιτυχία σου στο SEO, δημιούργησε την τώρα!

seo success

Τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις τα λάθη SEO #2

  • Αξιολόγησε και κατανόησε τον ανταγωνισμό σου – κατάταξη Google, keywords, περιεχόμενο και απόδοση.
  • Θέσε ρεαλιστικούς στόχους και επιμέρισε τους σε μικρότερα μέρη που πρέπει να υλοποιήσεις  σε λογικό χρόνο.
  • Καθόρισε συγκεκριμένους ρόλους για το περιεχόμενο της στρατηγικής SEO.
  • Αναζήτησε τεχνολογίες, εργαλεία και πλατφόρμες που θα σε βοηθήσουν να βελτιστοποιήσεις τη στρατηγική σου.
Διάβασε Επίσης:
On Page SEO: Που πρέπει να εστιάσεις για να πετύχεις

Δημιουργείς λανθασμένο περιεχόμενο

Ένα κοινό λάθος στο SEO είναι η παραγωγή περιεχομένου που δεν αφορά το κοινό σου.

Δηλαδή, ενώ θέλεις να “καταταχθείς” στη Google για ένα συγκεκριμένο keyword, δεν μπορείς να εστιάσεις το περιεχόμενο σου στο κοινό που στοχεύεις.

Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google θέλουν να εξυπηρετούν τους χρήστες τους με το πιο σχετικό περιεχόμενο για τους όρους που αναζητούν.

Έτσι, εάν το περιεχόμενό σου δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των χρηστών, δεν θα κατατάσσεται καλά στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Επίσης θα πρέπει να παράγεις περιεχόμενο που βασίζεται σε έγκυρα και αξιόπιστα στοιχεία.

περιεχομενο SEO

Τα πιο συχνά λάθη που μπορείς να κάνεις:

  • Προσπαθείς να “χωρέσεις” διαφορετικές θεματικές σε ένα κομμάτι περιεχομένου.
  • Δημιουργείς περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας μόνο και μόνο για να συμπεριλάβεις τα keywords που στοχεύεις.
  • Βελτιστοποιείς για πολλά keywords σε ένα άρθρο.

Τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις τα λάθη SEO #3

  • Βεβαιώσου ότι το περιεχόμενο σου είναι προσαρμοσμένο στις στρατηγικές SEO που εφαρμόζεις.
  • Βεβαιώσου ότι το περιεχόμενό σου απαντά στις ερωτήσεις που αναζητούν οι χρήστες.
  • Δημιούργησε πολλούς τύπους περιεχομένου για διαφορετικές ανάγκες και επιλογές στις SERP – βίντεο, εικόνες, κείμενο κ.ο.κ.
  • Ακολούθησε τις βέλτιστες πρακτικές που αναφέρονται στους οδηγούς της Google σχετικά με την ποιότητα αναζήτησης.

Δημοσιεύεις μη πρωτότυπο περιεχόμενο

Το επόμενο λάθος σχετίζεται με την ποιότητα του περιεχομένου σου.

Ενώ η αντιγραφή κειμένου ήταν μια συνήθης πρακτική παλαιότερα, οι μηχανές αναζήτησης “τιμωρούν” πλέον αυτήν την προσέγγιση.

Η αντιγραφή και η λογοκλοπή περιεχομένου θεωρείται ως μια  ανεπιθύμητη πρακτική που δεν πρέπει να εφαρμόζεις.

Αντί να αντιγράφεις ή τροποποιείς ήδη υπάρχον περιεχόμενο, αξίζει να επενδύσεις στη δημιουργία πρωτότυπου και χρήσιμου για τους πελάτες σου περιεχομένου.

Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να σιγουρευτείς ότι η ιστοσελίδα σου δεν “υποβαθμίζεται” και δεν υποχωρεί στις “πίσω σελίδες” των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

seo structure

Τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις τα λάθη SEO #4

  • Δημιούργησε ενδιαφέροντες τίτλους που ταιριάζουν με το θέμα που αφορά το περιεχόμενό σου. Μην παραπλανείς τους αναγνώστες.
  • Βεβαιώσου ότι το περιεχόμενο παρέχει απαντήσεις και διαθέτει πληροφορίες έτσι ώστε να ωθεί στην δράση τους χρήστες. Δώσε παραδείγματα.
  • Δημιούργησε ιστορίες με τις οποίες σχετίζονται και μπορούν να αλληλεπιδράσουν οι χρήστες. Να παραπέμπεις πάντα σε αξιόπιστες πηγές.
  • Πρόσθεσε βίντεο και εικόνες για να βελτιώσεις την εμπειρία του αναγνώστη. Να είσαι δημιουργικός!

Δεν βελτιστοποιείς τις ετικέτες τίτλου & τα meta descriptions

Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου σου δεν τελειώνει μόλις συμπεριλάβεις στο περιεχόμενο σου ένα keyword που στοχεύεις.

Οι ετικέτες τίτλου και τα  Μeta Descriptions είναι βασικά στοιχεία του SEO που δεν πρέπει να παραβλέψεις.

Αυτοί οι παράγοντες βελτιστοποίησης λαμβάνονται υπόψη από τις μηχανές αναζήτησης κατά την “ανίχνευση” της ιστοσελίδα σου.

Με άλλα λόγια αν τους αξιοποιήσεις σωστά θα βελτιώσουν την απόδοση του περιεχομένου σου.

Η δημιουργία περιεχομένου είναι υπέροχη, αλλά χωρίς σαφείς τίτλους και περιγραφές, οι μηχανές αναζήτησης δυσκολεύονται να κατανοήσουν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

digital marketing

Μια άλλη τεχνική λεπτομέρεια που παραλείπεται είναι είναι η συμπερίληψη ετικετών εικόνας μαζί με το περιεχόμενο.

Οι ετικέτες alt text των εικόνων που συμπεριλαμβάνεις στο περιεχόμενό σου είναι απαραίτητες, καθώς είναι αντιπροσωπευτικές του περιεχομένου που στοχεύεις.

Διάβασε Επίσης:
SEO: Πως θα βρεις τις κατάλληλες λέξεις- κλειδιά (keywords)

Τα bots αναζήτησης δεν μπορούν να δουν τις εικόνες αλλά μπορούν να διαβάσουν τις ετικέτες alt text και να προσθέσουν αυτές τις πληροφορίες στα δεδομένα που ορίζουν την κατάταξη της ιστοσελίδας σου.

Τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις τα λάθη SEO #5

  • Γράψε μοναδικές ετικέτες τίτλου για κάθε σελίδα που είναι σύντομες και περιγραφικές αλλά όχι αόριστες.
  • Βεβαιώσου ότι αντιστοιχίζεις το keyword που στοχεύεις με το περιεχόμενο και πρόσεξε που το τοποθετείς.
  • Απέφυγε τις ετικέτες τίτλου που είναι πολύ μεγάλες.
  • Ακολούθησε τις βέλτιστες πρακτικές των οδηγών της Google για τη δημιουργία ποιοτικών τίτλων και περιγραφών.

Δεν εισάγεις ποιοτικά Links

Για να αξιοποιήσεις καλύτερα το SEO, θα πρέπει να κατανοήσεις ότι η ποιότητα των εξωτερικών συνδέσμων (backlinks) που περιλαμβάνονται στο περιεχόμενο είναι πιο σημαντική από την ποσότητα.

Για αυτό θα πρέπει να διασυνδέεις την ιστοσελίδα σου μέσω Links σε ιστοσελίδες με συνάφεια, καλή κατάταξη και αξιοπιστία.

link-building

Μια άλλη αναποτελεσματικά πρακτική αφορά το κείμενο (anchor text) που χρησιμοποιείς στα Link σου για να παραπέμψεις σε άλλες ιστοσελίδες.

Aυτό το κείμενο υποδηλώνει στον αναγνώστη και στα bots αναζήτησης τι είναι ο σύνδεσμος και πώς μπορεί να είναι επωφελής για αυτούς.

Γι’ αυτό θα πρέπει να αποφεύγεις  τη χρήση φράσεων του τύπου ” κάνε κλικ εδώ”.

Επίσης θα πρέπει να χρησιμοποιείς ποικιλία anchor texts γιατί η επανάληψη συγκεκριμένων λέξεων/φράσεων μπορεί να θεωρηθεί ανεπιθύμητη (spam).

Τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις τα λάθη SEO #6

  • Δημιούργησε ένα σχέδιο Link building με βάση την ποιότητα και τις βέλτιστες πρακτικές. Μην αγοράσεις έτοιμες λίστες με Links.
  • Παρακολούθησε και έλεγξε για “σπασμένα” Links και διόρθωσε τα.
  • Δημιούργησε ποιοτικό περιεχόμενο που θα σε βοηθήσει να “προσελκύσεις” Links από άλλες ιστοσελίδες.
  • Χρησιμοποίησε τεχνολογίες και εργαλεία για να σε βοηθήσουν στην παρακολούθηση και “κατασκευή” των Links σου (Link building)

Κάνεις κακή χρήση των εσωτερικών Links

Θα πρέπει να προσέχεις τον τρόπο που χρησιμοποιείς τα Links που παραπέμπουν σε άλλες σελίδες της ιστοσελίδας σου (εσωτερικά Links).

Φυσικά, είναι σημαντικό να προβάλλεις τις σελίδες με την καλύτερη απόδοση και να δημιουργείς Links που παραπέμπουν σε αυτές, στο περιεχόμενο σου.

Όμως θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι δεν εισάγεις εσωτερικά Links τα οποία δεν ταιριάζουν νοηματικά με το περιεχόμενο που δημιουργείς, απλώς και μόνο γιατί θέλεις να προωθήσεις το περιεχόμενο τους.

Επίσης θα πρέπει να προσέξεις και την ποσότητα των εσωτερικών Links ανάλογα με την έκταση του περιεχομένου που δημιουργείς.

internal links

Εάν τα Links σου δεν συνδέονται “φυσικά” με το περιεχόμενο σου, δεν θα παρακινήσουν τους χρήστες να τα επισκεφθούν.

Επίσης δεν θα αντιμετωπιστείς ευνοϊκά ούτε από τις μηχανές αναζήτησης, καθώς η παραπομπή σε άσχετα με το περιεχόμενο Links, θεωρείται ως μη επιτρεπτή τακτική.

Τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις τα λάθη SEO #7

  • Ομαδοποίησε σελίδες που σχετίζονται με παρεμφερή θέματα μέσω εσωτερικών Links.
  • ‘Έλεγξε τα εσωτερικά Links για προβλήματα
  • Ισορρόπησε τον αριθμό των εσωτερικών Links που χρησιμοποιείς ανά κομμάτι περιεχομένου.
  • Απέφυγε οποιαδήποτε σύνδεση με άσχετες και χαμηλής ποιότητας ιστοσελίδες.

 Δεν βελτιστοποιείς την ιστοσελίδα σου για κινητές συσκευές

Το SEO δεν αφορά μόνο το περιεχόμενο και τα κeywords της ιστοσελίδας σου.

Αφορά επίσης την ποιότητα και την απόδοση της ιστοσελίδας σου στις κινητές συσκευές, οι οποίες αποτελούν την κορυφαία επιλογή των χρηστών σήμερα.

Το Google και οι άλλες μηχανές αναζήτησης αναγνωρίζουν πότε η ιστοσελίδα σου δεν είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να λειτουργεί “φιλικά”  προς τις κινητές συσκευές.

Διάβασε Επίσης:
Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων: Δες πως θα αυξήσεις την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου

Εάν η ιστοσελίδα σου δεν παρέχει μια ομαλή εμπειρία στους χρήστες κινητής τηλεφωνίας η κατάταξη σου στις μηχανές αναζήτησης θα υποβαθμιστεί.

seo mobile

Τα πιο συνηθισμένα λάθη που παρατηρούνται είναι τα εξής:

  • Αργές ταχύτητες ιστοσελίδας
  • Αποκλεισμός αρχείων.
  • Αργή φόρτωση εικόνων και βίντεο.
  • Ιnterstitials ads.
  • Eλλειπείς πληροφορίες.
  • Σχεδίαση μη λειτουργικής ιστοσελίδας για κινητές συσκευές.

Τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις τα λάθη SEO #8

  • Βελτίωσε τον χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σου
  • Βεβαιώσου ότι ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σου είναι “φιλικός” προς τις κινητές συσκευές.
  • Δημιούργησε περιεχόμενο το οποίο εστιάζεται στην προβολή μέσω κινητών συσκευών με στόχο την καλύτερη εμπειρία του χρήστη σε αυτές.

Δεν προσαρμόζεις το SEO στις στρατηγικές του Digital Marketing

Το SEO έχει κοινωνική και Digital διάσταση ενώ έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο μέρος του Digital Marketing.

Έτσι, για να βελτιστοποιήσεις την αποδοτικότητα του θα πρέπει να το ενσωματώσεις και να το εντάξεις σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική Digital Marketing.

Το SEO απαιτεί υποστήριξη από τα υπόλοιπα κανάλια του Digital Marketing ενώ ταυτόχρονα επιδρά θετικά σε αυτά, ενισχύοντας τη δράση τους.

Η οικοδόμηση μιας σχέσης αλληλεπίδρασης και η παράλληλη επίτευξη στόχων και αύξηση της αποδοτικότητας σε όλα τα εργαλεία του Digital Marketing (Social Media, Email,online PR,) αποτελεί βασική προτεραιότητα του σύγχρονου ολιστικού SEO.

seo digital marketing

Τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις τα λάθη SEO #9

  • Βεβαιώσου ότι οι στρατηγικές SEO λαμβάνουν υπόψη στοιχεία, δεδομένα και στόχους από όλα τα κανάλια και εργαλεία του Digital Marketing
  • Προώθησε τις δράσεις του SEO σε ολόκληρο τον οργανισμό σου και δείξε πώς βοηθούν τα άλλα κανάλια marketing.
  • Βεβαιώσου ότι όλοι οι συνεργάτες στην επιχείρησή σου γνωρίζουν και εργάζονται προς την επίτευξη των στόχων της ολοκληρωμένης στρατηγικής SEODigital Marketing που έχεις ορίσει εξαρχής.

 Δεν χρησιμοποιείς εργαλεία ελέγχου και ανάλυσης δεδομένων

Ο μόνος τρόπος για να μάθεις εάν οι δράσεις SEO και το περιεχόμενο σου λειτουργούν αποδοτικά είναι να ελέγχεις την πρόοδο τους.

Δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αγνοείς τους αριθμούς, τα δεδομένα και τα στατιστικά στοιχεία.

Η ρύθμιση και ο τακτικός έλεγχος των αναλυτικών στοιχείων είναι απαραίτητη για τα αποτελέσματα βελτιστοποίησης SEO.

Η Google διαθέτει πολλά εργαλεία όπως το Google Analytics και το Google Search Console που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να ελέγχεις την αποδοτικότητά της ιστοσελίδας σου.

analytics

Με τη βοήθειά  αυτών των εργαλείων, μπορείς να δεις τη λειτουργία βελτιστοποίησης για τα διάφορα είδη περιεχομένου και τις στρατηγικές που εφαρμόζεις.

Αυτά τα εργαλεία θα σε βοηθήσουν στην:

  • Έρευνα keywords
  • Διαχείριση εργασιών και δράσεων SEO
  • Διαχείριση Links, αναφορών και μετρήσεων
  • Ανάλυση Ανταγωνιστών
  • Αυτοματοποίηση

Τι πρέπει να κάνεις για να αποφύγεις τα λάθη SEO #10

  • Αναζήτησε ένα εργαλείο ή μια πλατφόρμα που να εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες και τους στόχους σου.
  • Τα εργαλεία SEO μπορούν συχνά να βοηθήσουν σε επιμέρους δράσεις και ενέργειες της στρατηγικής SEO που εφαρμόζεις με χαμηλό κόστος.
  • Οι πλατφόρμες SEO μπορούν να καλύψουν πολλές ανάγκες αλλά είναι πιο ακριβές
  • Τα εργαλεία και οι πλατφόρμες θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την αποδοτικότητά σου και να εφαρμόσεις τη στρατηγική SEO με βέλτιστο τρόπο.

Εάν θέλεις να διαβάσει ένα ενδιαφέρον άρθρο για τη λειτουργία του SEO, πάτα εδώ.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω