0 0.00

Cart

No products in the cart.

Η διαφήμιση στα Social Media

διαφήμιση στα Social Media

Πως λειτουργεί η διαφήμιση στα Social Media; Πως μπορείς να την αξιοποιήσεις με τον πιο αποδοτικό τρόπο για να βοηθήσεις την επιχείρηση σου;

Ένας από τους κορυφαίους στόχους για κάθε επιχείρηση είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand της.

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις το κατορθώνουν μέσα από τη διαφήμιση στα Social Media.

Αυτό συμβαίνει γιατί τα Social Media  έχουν γίνει ελκυστικοί προορισμοί για τους χρήστες σχετικά με την έρευνα και αγορά προϊόντων στο διαδίκτυο.

social media marketing

Τα εργαλεία ελέγχου και οι δημιουργικές επιλογές που προσφέρει πλέον το Digital Marketing εγγυώνται υψηλoύς δείκτες απόδοσης επένδυσης (ROI) στις καμπάνιες του Marketing.

Υπάρχουν όμως πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία του Social Media Marketing και των διαφημίσεων σε αυτά τα κανάλια.

Πάμε να τους αναλύσουμε μαζί βήμα βήμα!

Γιατί να πληρώσω για τη διαφήμιση στα Social Media

Eίναι μια απολύτως κατανοητή ερώτηση. Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη των Social Media είναι η δωρεάν τους χρήση.

Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους έχει αυξηθεί η δημοφιλία των επί πληρωμή διαφημίσεων στα Social Media, τα τελευταία χρόνια.

Η οργανική επισκεψιμότητα μειώνεται

Οι αλγόριθμοι που καθορίζουν τη λειτουργία των Social Media μεταβάλλονται διαρκώς.

Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι η οργανική προσέγγιση φθίνει σε ​​μεγάλο βαθμό.

Με άλλα λόγια, δεν υπάρχουν εγγυήσεις σχετικά με το ποιος βλέπει τις οργανικές αναρτήσεις σου.

social media newsfeed

Ενώ κάποιο από το περιεχόμενό σου μπορεί να έχει αρκετή ανταπόκριση από το κοινό, άλλες δημοσιεύσεις μπορεί να μένουν στην αφάνεια.

Με τη διαφήμιση στα Social Media ουσιαστικά διασφαλίζεις ότι το brand σου εμφανίζεται στη ροή ειδήσεων/περιεχομένου των χρηστών.

Οπότε αν θέλεις εγγυημένα μεγαλύτερη προβολή της επιχείρησης σου στα Social Media θα πρέπει να καταφύγεις στην διαφήμιση!

Στόχευση συγκεκριμένου κοινού

Μέσω των Social Media μπορείς να στοχεύσεις με ακρίβεια το είδος του κοινού που είναι κατάλληλο για την επιχείρηση σου.

Διάβασε Επίσης:
Νέο Messenger Desktop App για ομαδικές κλήσεις βίντεο και συνομιλίες

Για παράδειγμα, η πλατφόρμα του Facebook Αds επιτρέπει την ανάλυση εξαιρετικά λεπτομερών πληροφοριών για το κοινό που προβάλλονται οι διαφημίσεις σου.

Για παράδειγμα, θες η διαφήμιση σου να παρουσιάζεται μόνο σε γυναίκες που ασχολούνται με το Digital Marketing και ακολουθούν τη σελίδας σου στο Facebook;

Μπορείς να το κάνεις.

social media marketing

Αυτό έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τις παραδοσιακές διαφημίσεις προβολής ή ακόμα και Email όπου οι διαφημίσεις παρουσιάζονται σε ένα “ενιαίο” κοινό.

Οι διαφημίσεις ενισχύουν την οργανική παρουσία

Η αύξηση της προβολής του brand σου στα Social Media με οργανικό τρόπο είναι μια… επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία.

Τα καλά νέα είναι ότι η διαφήμιση στα Social Media μπορεί να επιταχύνει αυτή τη διαδικασία.

Εάν δημιουργείς ήδη συστηματικό περιεχόμενο και καλλιεργείς τη σχέση με το κοινό σου χωρίς διαφημίσεις, μια στοχευμένη καμπάνια διαφήμισης θα σε βοηθήσει να αυξήσεις την επισκεψιμότητα γρήγορα και αποδοτικά.

Πώς λειτουργεί η διαφήμιση στα Social Media

Οι διαφημίσεις στα Social Media απαιτούν προσεκτικό σχεδιασμό.

 Ακόμη και οι φαινομενικά ασήμαντες λεπτομέρειες μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση και την επιτυχία της καμπάνιας σου.

Πέρα από τη δημιουργία των ίδιων των διαφημίσεων, είναι σημαντικό να κατανοήσεις πώς λειτουργεί η στόχευση κοινού των διαφημίσεων και η υποβολή προσφορών.

social media posts

Στόχευση κοινού

Για παράδειγμα, το Facebook Ads σου επιτρέπει να στοχεύσεις συγκεκριμένους χρήστες βάσει παραμέτρων όπως η ηλικία, τα δημογραφικά στοιχεία και τα ενδιαφέροντα.

Μπορείς επίσης να στοχεύσεις “παρόμοια” (Lookalike) είδη κοινού με βάση τη λίστα Email της επιχείρησής σου ή να εκτελέσεις καμπάνιες αποκλειστικά για άτομα που έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου.

Το πιο σημαντικό στοιχείο εδώ είναι ότι πρέπει πραγματικά να γνωρίζεις το κοινό που απευθύνεσαι.

Υποβολή Προσφορών

Μια άλλη κρίσιμη πτυχή των διαφημίσεων στα Social Media είναι η υποβολή προσφορών.

Με βάση την υποβολή προσφορών και τον προϋπολογισμό σου, το Facebook είναι πιο πιθανό να προβάλει τις διαφημίσεις σου στους πιο σχετικούς χρήστες.

socia media

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Μπορείς επίσης να ορίσεις το όριο του προϋπολογισμό των διαφημίσεων σου (σε ημερήσιο ή για όλη τη διάρκεια της καμπάνιας).

Ο υπολογισμός του προϋπολογισμού διαφήμισης είναι μια συνεχής διαδικασία βελτιστοποίησης της απόδοσης επένδυσης σε σχέση με το κόστος.

Αρχικά σου προτείνουμε να εκτελείς μικρότερες δοκιμαστικές καμπάνιες για να μην εξαντλήσεις γρήγορα τον προϋπολογισμό που έχεις θέσει.

Διάβασε Επίσης:
ROAS: Τι είναι και πως να το υπολογίζεις;

Διαφήμιση στα Social Media vs Oργανικό Περιεχόμενο

Μια καλή διαφήμιση στα Social Media μοιάζει ακριβώς με μια οργανική ανάρτηση.

Η βασική τους διαφορά είναι η ετικέτα που γράφει ότι είναι “χορηγούμενη”.

Τα βέλτιστα χαρακτηριστικά μιας διαφήμισης είναι τα εξής:

  • Να επικεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο προϊόν, υπηρεσία ή προώθηση
  • Να παροτρύνει το χρήστη να δράσει (“Δοκίμασε το εδώ”, “Απόκτησε το τώρα”)
  • Να παραπέμπει σε μια σελίδα προορισμού (landing page) που συνδέεται με αυτή την προσφορά (πχ. σελίδα πωλήσεων στο Εsop).

Στόχοι διαφημίσεων στα Social Media

Ενώ ο προφανής στόχος κάθε διαφημιστικής καμπάνιας είναι η αύξηση των πωλήσεων, η διαφήμιση στα Social Media δεν αφορά μόνο την επίτευξη χρηματικού κέρδους.

social media marketing

Για παράδειγμα, μπορεί να επιδιώκεις περισσότερο την αύξηση της επισκεψιμότητας και των προβολών αναρτήσεων έναντι των πραγματικών αγορών.

Από την άλλη πλευρά, ίσως εστιάσεις στην εκ νέου στόχευση (retargeting) των χρηστών που επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σου αλλά δεν έκαναν κάποια αγορά.

Ευτυχώς, οι διαφημίσεις στα Social Media σου επιτρέπουν να βελτιστοποιήσεις τις καμπάνιες σου για όλες τις παραπάνω ανάγκες.

Βασικοί στόχοι καμπανών διαφήμισης στα Social Media:

Αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand

H διαφήμιση στα Social Media είναι ένα εργαλείο προβολής του brand σου σε νέους πελάτες που δεν γνωρίζουν την επιχείρηση σου.

brand awareness

Η διαφήμιση που στοχεύει σε νέο κοινό συμβάλλει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου, μέσα από την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών που εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες του.

Δημιουργία Leads/Αύξηση επισκεψιμότητας

Πολλές διαφημίσεις επικεντρώνονται στην αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου και τη δημιουργία νέων Leads για υποψήφιους πελάτες.

Άμεσες πωλήσεις

Εάν εστιάζεις στην άμεση πώληση προϊόντων και υπηρεσιών, έχεις πολλές επιλογές για να το κάνεις μέσα από τη διαφήμιση στα Social Media.

Από τις προσφορές περιορισμένου χρόνου έως την παρουσίαση μιας νέας σειράς προϊόντων, τα brands δεν πρέπει να διστάζουν να προβάλλουν τα προϊόντα τους με άμεσο τρόπο.

Μορφές διαφήμισης Social Media

Ακολουθούν ορισμένες δημοφιλείς μορφές διαφημίσεων που είναι διαθέσιμες για οποιαδήποτε επιχείρηση σε όλους τους τομείς της αγοράς:

social media strategy

  • Διαφημίσεις με εικόνα:  Η πιο απλή μορφή διαφήμισης των προϊόντων σου η οποία μπορεί να είναι αρκετά αποδοτικη.
  • Διαφημίσεις βίντεο: Το περιεχόμενο βίντεο αποτελεί το πιο δημοφιλές μέσο κατανάλωσης περιεχομένου στα Social Media. Το ίδιο ισχύει και για τις διαφημίσεις ειδικά μέσω του Instagram.
Διάβασε Επίσης:
Γιατί χρειάζεσαι το Social Customer Care στην επιχείρηση σου

Το πλεονέκτημα των διαφημίσεων βίντεο είναι ότι τραβούν άμεσα και “ομαλά” την προσοχή των θεατών στη ροή ειδήσεων των χρηστών.

Το γεγονός ότι οι διαφημίσεις βίντεο εστιάζουν σε περιεχόμενο μικρής διάρκειας σημαίνει ότι είναι προσβάσιμες ανεξάρτητα από τον προϋπολογισμό σου:

Μπορείς να δημιουργήσεις:

  1. Σύντομα διαφημιστικά spot
  2. Επίδειξη προϊόντων
  3. Προβολές κινούμενων εικόνων και slideshows

social media ads

  • Διαφημίσεις “καρουζέλ”: Αυτός ο τύπος διαφήμισης είναι ιδανικός για την προβολή συλλογών προϊόντων. Μπορείς να προβάλλεις πολλά πολλά προϊόντα μαζί ή ένα προϊόν από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα αυτών των διαφημίσεων αφορά στο γεγονός ότι είναι διαδραστικές, δίνοντας στους θεατές την ευκαιρία να κάνουν κλικ και να εξερευνήσουν τις επιλογές τους.

Αυτό είναι ένα απλό παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αλληλεπιδράσουν με το brand σου.

  • Διαφημίσεις Instagram Stories: Η τεράστια δημοφιλία των Instagram Stories μιλά από μόνη της.

Το βασικό πλεονέκτημα των διαφημίσεων σε Stories είναι ότι ενσωματώνονται “φυσικά” στις ροές ιστοριών των χρηστών, χωρίς να διακόπτουν την εμπειρία τους στο Instagram.

Βελτιστοποίηση στρατηγικών διαφήμισης στα Social Media

Για να αξιοποιήσεις στο έπακρο τη διαφήμιση στα Social Media πρέπει να κάνεις αρκετές δοκιμές πειραματισμούς και τροποποιήσεις.

Μην υποθέσεις ότι η πρώτη σου καμπάνια θα είναι αποτελεσματική .

Η αποδοτική ρύθμιση του προϋπολογισμού, του προγραμματισμού της καμπάνιας και των κειμένων/εικόνων που θα δημιουργήσεις, απαιτεί εμπειρία και επένδυση χρόνου.

Μπορείς να σκεφτείς πως λειτουργούν οι διαφημίσεις σου μέσα από διαφορετικά κανάλια του Digital Marketing, όπως το Εmail και το Google Ads.

Μέσω δημιουργικών δοκιμών, μπορείς να πάρεις μια καλύτερη ιδέα για το ποιες φράσεις Call To Action λειτουργούν καλύτερα για την επιχείρηση σου (πχ. Αγόρασε το ΤΩΡΑ).

Online PRΕπίσης, είναι πολύ σημαντικό να μελετήσεις ποιοι τύποι οργανικού περιεχομένου και αναρτήσεων είναι λειτουργικά και αποδίδουν.

Τέλος μέσα από την εξέταση των αναλυτικών στοιχείων και δεδομένων του Social Media Marketing μπορεί να βελτιστοποιήσεις τις καμπάνιες Marketing που εφαρμόζεις.

Η ανάλυση των δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας για να καταλάβεις τι λειτουργεί, τι όχι και ποιες καμπάνιες/διαφημίσεις αξίζει να συνεχιστούν.

Το Digital Marketing βασίζεται πάντα στα δεδομένα!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω