Cart
No products in the cart.
Είμαστε πάντα εδώ! Ας Μιλήσουμε!
Πως λειτουργεί η διαφήμιση στα Social Media; Πως μπορείς να την αξιοποιήσεις με τον πιο αποδοτικό τρόπο για να βοηθήσεις την επιχείρηση σου;
Ένας από τους κορυφαίους στόχους για κάθε επιχείρηση είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand της.
Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις το κατορθώνουν μέσα από τη διαφήμιση στα Social Media.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα Social Media έχουν γίνει ελκυστικοί προορισμοί για τους χρήστες σχετικά με την έρευνα και αγορά προϊόντων στο διαδίκτυο.
Τα εργαλεία ελέγχου και οι δημιουργικές επιλογές που προσφέρει πλέον το Digital Marketing εγγυώνται υψηλoύς δείκτες απόδοσης επένδυσης (ROI) στις καμπάνιες του Marketing.
Υπάρχουν όμως πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία του Social Media Marketing και των διαφημίσεων σε αυτά τα κανάλια.
Πάμε να τους αναλύσουμε μαζί βήμα βήμα!
Eίναι μια απολύτως κατανοητή ερώτηση. Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη των Social Media είναι η δωρεάν τους χρήση.
Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους έχει αυξηθεί η δημοφιλία των επί πληρωμή διαφημίσεων στα Social Media, τα τελευταία χρόνια.
Οι αλγόριθμοι που καθορίζουν τη λειτουργία των Social Media μεταβάλλονται διαρκώς.
Πολλές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι η οργανική προσέγγιση φθίνει σε μεγάλο βαθμό.
Με άλλα λόγια, δεν υπάρχουν εγγυήσεις σχετικά με το ποιος βλέπει τις οργανικές αναρτήσεις σου.
Ενώ κάποιο από το περιεχόμενό σου μπορεί να έχει αρκετή ανταπόκριση από το κοινό, άλλες δημοσιεύσεις μπορεί να μένουν στην αφάνεια.
Με τη διαφήμιση στα Social Media ουσιαστικά διασφαλίζεις ότι το brand σου εμφανίζεται στη ροή ειδήσεων/περιεχομένου των χρηστών.
Οπότε αν θέλεις εγγυημένα μεγαλύτερη προβολή της επιχείρησης σου στα Social Media θα πρέπει να καταφύγεις στην διαφήμιση!
Μέσω των Social Media μπορείς να στοχεύσεις με ακρίβεια το είδος του κοινού που είναι κατάλληλο για την επιχείρηση σου.
Για παράδειγμα, η πλατφόρμα του Facebook Αds επιτρέπει την ανάλυση εξαιρετικά λεπτομερών πληροφοριών για το κοινό που προβάλλονται οι διαφημίσεις σου.
Για παράδειγμα, θες η διαφήμιση σου να παρουσιάζεται μόνο σε γυναίκες που ασχολούνται με το Digital Marketing και ακολουθούν τη σελίδας σου στο Facebook;
Μπορείς να το κάνεις.
Αυτό έρχεται σε απόλυτη αντίθεση με τις παραδοσιακές διαφημίσεις προβολής ή ακόμα και Email όπου οι διαφημίσεις παρουσιάζονται σε ένα “ενιαίο” κοινό.
Η αύξηση της προβολής του brand σου στα Social Media με οργανικό τρόπο είναι μια… επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία.
Τα καλά νέα είναι ότι η διαφήμιση στα Social Media μπορεί να επιταχύνει αυτή τη διαδικασία.
Εάν δημιουργείς ήδη συστηματικό περιεχόμενο και καλλιεργείς τη σχέση με το κοινό σου χωρίς διαφημίσεις, μια στοχευμένη καμπάνια διαφήμισης θα σε βοηθήσει να αυξήσεις την επισκεψιμότητα γρήγορα και αποδοτικά.
Οι διαφημίσεις στα Social Media απαιτούν προσεκτικό σχεδιασμό.
Ακόμη και οι φαινομενικά ασήμαντες λεπτομέρειες μπορούν να επηρεάσουν την απόδοση και την επιτυχία της καμπάνιας σου.
Πέρα από τη δημιουργία των ίδιων των διαφημίσεων, είναι σημαντικό να κατανοήσεις πώς λειτουργεί η στόχευση κοινού των διαφημίσεων και η υποβολή προσφορών.
Για παράδειγμα, το Facebook Ads σου επιτρέπει να στοχεύσεις συγκεκριμένους χρήστες βάσει παραμέτρων όπως η ηλικία, τα δημογραφικά στοιχεία και τα ενδιαφέροντα.
Μπορείς επίσης να στοχεύσεις “παρόμοια” (Lookalike) είδη κοινού με βάση τη λίστα Email της επιχείρησής σου ή να εκτελέσεις καμπάνιες αποκλειστικά για άτομα που έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου.
Το πιο σημαντικό στοιχείο εδώ είναι ότι πρέπει πραγματικά να γνωρίζεις το κοινό που απευθύνεσαι.
Μια άλλη κρίσιμη πτυχή των διαφημίσεων στα Social Media είναι η υποβολή προσφορών.
Με βάση την υποβολή προσφορών και τον προϋπολογισμό σου, το Facebook είναι πιο πιθανό να προβάλει τις διαφημίσεις σου στους πιο σχετικούς χρήστες.
Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου
Μπορείς επίσης να ορίσεις το όριο του προϋπολογισμό των διαφημίσεων σου (σε ημερήσιο ή για όλη τη διάρκεια της καμπάνιας).
Ο υπολογισμός του προϋπολογισμού διαφήμισης είναι μια συνεχής διαδικασία βελτιστοποίησης της απόδοσης επένδυσης σε σχέση με το κόστος.
Αρχικά σου προτείνουμε να εκτελείς μικρότερες δοκιμαστικές καμπάνιες για να μην εξαντλήσεις γρήγορα τον προϋπολογισμό που έχεις θέσει.
Μια καλή διαφήμιση στα Social Media μοιάζει ακριβώς με μια οργανική ανάρτηση.
Η βασική τους διαφορά είναι η ετικέτα που γράφει ότι είναι “χορηγούμενη”.
Τα βέλτιστα χαρακτηριστικά μιας διαφήμισης είναι τα εξής:
Ενώ ο προφανής στόχος κάθε διαφημιστικής καμπάνιας είναι η αύξηση των πωλήσεων, η διαφήμιση στα Social Media δεν αφορά μόνο την επίτευξη χρηματικού κέρδους.
Για παράδειγμα, μπορεί να επιδιώκεις περισσότερο την αύξηση της επισκεψιμότητας και των προβολών αναρτήσεων έναντι των πραγματικών αγορών.
Από την άλλη πλευρά, ίσως εστιάσεις στην εκ νέου στόχευση (retargeting) των χρηστών που επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σου αλλά δεν έκαναν κάποια αγορά.
Ευτυχώς, οι διαφημίσεις στα Social Media σου επιτρέπουν να βελτιστοποιήσεις τις καμπάνιες σου για όλες τις παραπάνω ανάγκες.
Βασικοί στόχοι καμπανών διαφήμισης στα Social Media:
H διαφήμιση στα Social Media είναι ένα εργαλείο προβολής του brand σου σε νέους πελάτες που δεν γνωρίζουν την επιχείρηση σου.
Η διαφήμιση που στοχεύει σε νέο κοινό συμβάλλει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου, μέσα από την προβολή προϊόντων και υπηρεσιών που εξυπηρετούν καλύτερα τις ανάγκες του.
Πολλές διαφημίσεις επικεντρώνονται στην αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου και τη δημιουργία νέων Leads για υποψήφιους πελάτες.
Εάν εστιάζεις στην άμεση πώληση προϊόντων και υπηρεσιών, έχεις πολλές επιλογές για να το κάνεις μέσα από τη διαφήμιση στα Social Media.
Από τις προσφορές περιορισμένου χρόνου έως την παρουσίαση μιας νέας σειράς προϊόντων, τα brands δεν πρέπει να διστάζουν να προβάλλουν τα προϊόντα τους με άμεσο τρόπο.
Ακολουθούν ορισμένες δημοφιλείς μορφές διαφημίσεων που είναι διαθέσιμες για οποιαδήποτε επιχείρηση σε όλους τους τομείς της αγοράς:
Το πλεονέκτημα των διαφημίσεων βίντεο είναι ότι τραβούν άμεσα και “ομαλά” την προσοχή των θεατών στη ροή ειδήσεων των χρηστών.
Το γεγονός ότι οι διαφημίσεις βίντεο εστιάζουν σε περιεχόμενο μικρής διάρκειας σημαίνει ότι είναι προσβάσιμες ανεξάρτητα από τον προϋπολογισμό σου:
Μπορείς να δημιουργήσεις:
Ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα αυτών των διαφημίσεων αφορά στο γεγονός ότι είναι διαδραστικές, δίνοντας στους θεατές την ευκαιρία να κάνουν κλικ και να εξερευνήσουν τις επιλογές τους.
Αυτό είναι ένα απλό παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να αλληλεπιδράσουν με το brand σου.
Το βασικό πλεονέκτημα των διαφημίσεων σε Stories είναι ότι ενσωματώνονται “φυσικά” στις ροές ιστοριών των χρηστών, χωρίς να διακόπτουν την εμπειρία τους στο Instagram.
Για να αξιοποιήσεις στο έπακρο τη διαφήμιση στα Social Media πρέπει να κάνεις αρκετές δοκιμές πειραματισμούς και τροποποιήσεις.
Μην υποθέσεις ότι η πρώτη σου καμπάνια θα είναι αποτελεσματική .
Η αποδοτική ρύθμιση του προϋπολογισμού, του προγραμματισμού της καμπάνιας και των κειμένων/εικόνων που θα δημιουργήσεις, απαιτεί εμπειρία και επένδυση χρόνου.
Μπορείς να σκεφτείς πως λειτουργούν οι διαφημίσεις σου μέσα από διαφορετικά κανάλια του Digital Marketing, όπως το Εmail και το Google Ads.
Μέσω δημιουργικών δοκιμών, μπορείς να πάρεις μια καλύτερη ιδέα για το ποιες φράσεις Call To Action λειτουργούν καλύτερα για την επιχείρηση σου (πχ. Αγόρασε το ΤΩΡΑ).
Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να μελετήσεις ποιοι τύποι οργανικού περιεχομένου και αναρτήσεων είναι λειτουργικά και αποδίδουν.
Τέλος μέσα από την εξέταση των αναλυτικών στοιχείων και δεδομένων του Social Media Marketing μπορεί να βελτιστοποιήσεις τις καμπάνιες Marketing που εφαρμόζεις.
Η ανάλυση των δεδομένων είναι ζωτικής σημασίας για να καταλάβεις τι λειτουργεί, τι όχι και ποιες καμπάνιες/διαφημίσεις αξίζει να συνεχιστούν.
Το Digital Marketing βασίζεται πάντα στα δεδομένα!