0 0.00

Cart

No products in the cart.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές του iOS 14

iphone image

Αν έχεις Digital Marketing Agency, αυτό το άρθρο σε ενδιαφέρει σίγουρα! Ο κολοσσός με το όνομα Apple ανανεώνεται συνεχώς και φέτος φαίνεται να μας εξέπληξε για μια ακόμα φορά. Στο WWDC, το ετήσιο μεγάλο event που ετοιμάζει η Apple για να παρουσιάσει στο κοινό τις αναβαθμίσεις των προϊόντων της, ήταν διαφορετικό από τις άλλες φορές.

Ο Tim Cook, διευθύνων σύμβουλος της Apple, αυτή την φορά έριξε όλα τα βλέμματα στο software λογισμικό. Το νέο λογισμικό της Apple, iOS 14, φαίνεται να είναι πιο ευέλικτο και εξελιγμένο με νέα features και λειτουργίες για την βελτίωση της συνολικής εμπειρίας των χρηστών.

Οι αλλαγές που έρχονται μαζί με το νέο λογισμικό αφορούν το interface του menu, την βελτίωση εφαρμογών και λειτουργιών του λογισμικού, οι οποίες φαίνεται να εστιάζουν στην χρηστικότητα των συσκευών. Μερικές αναβαθμίσεις συμπεριλαμβάνουν features που μοιάζουν αρκετά σε αυτά της Android. Παρόλα αυτά, η Apple κατάφερε για μια ακόμα φορά να διατηρήσει τα επίπεδα πρωτοτυπίας και καινοτομίας στα ύψη.

Μέρος της πρωτοτυπίας της Apple φέτος, φαίνεται να «ξεπερνά τα όρια» όσον αφορά την πολιτική απορρήτου της εταιρείας, επιφέροντας έντονες αντιδράσεις από έναν άλλο κολοσσό τεχνολογίας, το Facebook. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε αναλυτικά τις πιο σημαντικές αλλαγές του iOS 14 και τι αντίκτυπο μπορεί να έχουν αυτές στο Digital Marketing και τις επιχειρήσεις.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές του iOS 14

iphone apps

Βιβλιοθήκη εφαρμογών

Πλέον στην οθόνη αφετηρίας υπάρχει η βιβλιοθήκη εφαρμογών, όπου γίνεται αυτόματη οργάνωση των εφαρμογών της συσκευής. Η οργάνωση πραγματοποιείται ανά κατηγορία εφαρμογής, για παράδειγμα Ψυχαγωγία, Κοινωνικά Δίκτυα, Δημιουργικότητα κ.α. Η διαφορά υφίσταται ότι πλέον θα έχετε πρόσβαση σε μια οργανωμένη συλλογή εφαρμογών με απλή και εύχρηστη προβολή, χωρίς να είναι όλες διασκορπισμένες. Φυσικά, μπορείτε να επιλέξετε τις εφαρμογές που θέλετε και να τις σύρετε στην κεντρική οθόνη για ευκολότερη και γρηγορότερη πρόσβαση.

Το μόνο αρνητικό σε αυτό το feature είναι ότι η κατηγοριοποίηση και η οργάνωση των εφαρμογών γίνεται αυτόματα και δεν έχετε την δυνατότητα να αναδιοργανώσετε τα apps του κινητού σας από μια κατηγορία σε άλλη.

Διάβασε Επίσης:
Σύνδεση E-shop με ERP: Γιατί να τη κάνεις και πώς θα σε οφελήσει

Προσθήκη widgets

Νέος επανασχεδιασμός των widgets ώστε να υπάρχει περισσότερη πληροφορία με μία ματιά. Kαι φυσικά, θα μπορείτε να προσθέσετε widgets στην οθόνη αφετηρίας της συσκευής για ευκολότερη πρόσβαση. Με ένα άγγιγμα στην προβολή «Σήμερα» και μπορείτε να δείτε τα χρήσιμα widgets και να τα τροποποιήσετε όπως θέλετε.

Εισερχόμενες κλήσεις

Μια ακόμα αλλαγή αφορά τις εισερχόμενες κλήσεις στην συσκευή. Πλέον, η προβολή των κλήσεων είναι σε μικρότερες διαστάσεις, χωρίς να καταλαμβάνει ολόκληρη την οθόνη. Αυτή η τροποποίηση αφορά και κλήσεις FaceTime και κλήσεις από υποστηριζόμενες εφαρμογές τρίτων. Με αυτό τον τρόπο ο χρήστης δεν χρειάζεται να διακόψει αυτό που κάνει λόγω εισερχομένων κλήσεων.

Ψηφιακός βοηθός Siri

Ακολουθώντας την ίδια νοοτροπία, η Siri αναβαθμίστηκε και είναι πιο διακριτική, αφού καταλαμβάνει μόνο το κάτω μέρος της οθόνης του χρήστη που την χρησιμοποιεί. Οι νέες αυτές διαστάσεις εξυπηρετούν για μια γρήγορη αναζήτηση χωρίς να σας αποσπάσει από την κύρια εργασία σας.

Επίσης, η αναβάθμιση του λογισμικού της, η «εξυπνότερη» Siri έχει νέες δυνατότητες. Μερικές από αυτές είναι η αποστολή και απάντηση μηνυμάτων και η εκτέλεση διεργασιών. Απλά δώστε την σωστή εντολή. Μια αξιοθαύμαστη επιπλέον λειτουργία, είναι η δυνατότητα μετάφρασης γλωσσών. Η ικανότητα της Siri να αλληλοεπιδρά με άλλες εφαρμογές την καθιστά πιο χρήσιμη από ποτέ.

Εύκολη μετάφραση

Η λειτουργία μετάφρασης είναι πιο διαδραστική και υπάρχει η δυνατότητα μετάφρασης ολόκληρων συνομιλιών σε πραγματικό χρόνο. Μάλιστα, εάν αυτή η εφαρμογή τεθεί σε πλήρη οθόνη – απλά γυρίστε την συσκευή οριζόντια – θα μπει σε λειτουργία μετάφρασης 2 γλωσσών παράλληλα, όπως σε μια πραγματική συνομιλία.

Συνομιλίες μηνυμάτων

Μια άκρως ευέλικτη και καινοτόμα λειτουργία είναι η δυνατότητα καρφιτσώματος των συζητήσεων σας, ώστε να μην «χάνονται» στην λίστα μηνυμάτων σας. Μπορείτε να επιλέξετε τις πιο σημαντικές σας συζητήσεις και να έχετε πιο εύκολη πρόσβαση. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εμβόλιμες απαντήσεις για γρηγορότερη επικοινωνία ή να κάνετε αναφορά σε ένα συγκεκριμένο άτομο και να κατευθύνετε την απάντηση σας στο μήνυμα αυτού του ατόμου που αναφέρετε.

Χάρτες

Η εφαρμογή «Χάρτες» ξεφεύγει από την γνωστή μορφή της και παίρνει τον ρόλο ενός πλήρους οδηγού. Οι νέες υπηρεσίες που προσφέρει η εφαρμογή περιλαμβάνουν τον προγραμματισμό μιας διαδρομής, πληροφορίες για την κίνηση, το υψόμετρο, χαρακτηριστικά της διαδρομής σας, οδηγίες για διαδρομές ποδηλασίας, βαδίσματος και άλλα πολλά. Η νέα αναβάθμιση στους χάρτες περιλαμβάνει, επιπλέον, μια πιο ευαίσθητη προσέγγιση για το περιβάλλον.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Κλιπ εφαρμογών

Μέσα σε όλα, υπάρχουν πολλές επιπλέον εφαρμογές που επαυξάνουν την προσφερόμενη αξία και χρηστικότητα. Μερικές από αυτές είναι η χρήση κλιπ εφαρμογών, για πιο γρήγορη και εύκολη χρήση.

Διάβασε Επίσης:
Νέο Messenger Desktop App για ομαδικές κλήσεις βίντεο και συνομιλίες

Το κλιπ εφαρμογών είναι μια διαδικασία όπου μπορείτε να δημιουργήσετε «συντομεύσεις» διεργασιών, όπως μια ηλεκτρονική πληρωμή, παραγγελία φαγητού κτλ. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να διευκολύνετε την καθημερινότητα σας έχοντας άμεση πρόσβαση σε ότι χρειάζεστε στην κινητή συσκευή σας.

Επιπλέον εφαρμογές

Η αναβαθμίσεις δεν τελειώνουν εδώ. Υπάρχουν πολλές περαιτέρω αναβαθμίσεις σε εφαρμογές όπως η φωτογραφίες, τα memojis, η υγεία, υπομνήσεις κ.α. Μπορείτε να εξετάσετε επακριβώς όλες τις λεπτομερείς αναβαθμίσεις σε όλες τις εφαρμογές του iOS 14 και πως να τις αξιοποιήσετε εδώ.

Νέα πολιτική απορρήτου iOS 14

apple privacy policy

Η νέα πολιτική απορρήτου της Apple αναθέτει όλη την ευθύνη για την πολιτική προστασίας στους ίδιους τους χρήστες όσον αφορά την λειτουργία LAT (Limit Ad Tracking). Αυτή η λειτουργία, με απλά λόγια, αναφέρεται στην δυνατότητα των χρηστών να αποτρέψουν την συλλογή προσωπικών δεδομένων από εφαρμογές και επομένως τις προσωποποιημένες διαφημίσεις. Στις παλαιότερες εκδόσεις λογισμικού της Apple, η λειτουργία LAT δεν ήταν προεπιλεγμένη. Εάν ένας χρήστης ήθελε να αποκρύψει την ταυτότητα του, έπρεπε να το ενεργοποιήσει μόνος του.

Αυτό φαίνεται να αλλάζει με την νέα έκδοση iOS 14, καθώς η επιλογή LAΤ θα είναι αυτόματα προεπιλεγμένη στις συσκευές για όλες τις εφαρμογές και τις ιστοσελίδες. Ο χρήστης θα έχει την δυνατότητα να απενεργοποιήσει την λειτουργία LAT σε μεμονωμένες περιπτώσεις. Εάν μια εφαρμογή θέλει να προσφέρει προσωποποιημένο περιεχόμενο, θα πρέπει να ζητήσει ρητή άδεια από τον χρήστη για να απενεργοποιήσει την λειτουργία LAT για την συγκεκριμένη περίπτωση. Εάν ο χρήστης αρνηθεί, η εφαρμογή δεν έχει την δυνατότητα να ξανά ζητήσει αυτό το αίτημά.

Πως μπορεί αυτό να επηρεάσει το Facebook

iphone facebook icon

Το να μπορεί ένας χρήστης να ελέγξει με απόλυτη ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο οι ιστότοποι και οι εφαρμογές χρησιμοποιούν τα προσωπικά του δεδομένα για προσωποποιημένη διαφήμιση, φαντάζει κάτι απόλυτα επιθυμητό για την πλειοψηφία. Όμως με μια δεύτερη ματιά, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.

Καταρχάς τι σημαίνει αυτή η λειτουργία για το Facebook; Το Facebook προβάλλει προσωποποιημένες διαφημίσεις με προϊόντα που έχουμε ξανά δει ή έχουμε δηλώσει ενδιαφέρον. Αυτό επιτυγχάνεται διότι το Facebook παρακολουθεί τα δεδομένα των χρηστών και δημιουργεί μια προσωπικότητα, έχοντας cross-site συστήματα παρακολούθησης. Η νέα πολιτική απορρήτου του iOS 14 έρχεται για να βάλει ένα φρένο σε αυτό. Πιο απλά, το Facebook δεν θα μπορεί να έχει προσωποποιημένες διαφημίσεις, εκτός εάν δώσει ο χρήστης ρητή άδεια.

Διάβασε Επίσης:
Διαφήμιση: Ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός 2023 (UPD)

Το Faceboo έκανε αισθητή την αντίδραση του σχετικά με την νέα λειτουργία του LAT στις συσκευές της Apple, υποστηρίζοντας ότι οι μικρές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τις εξειδικευμένες υπηρεσίες της πλατφόρμας, θα υποστούν μεγάλο πλήγμα στις πωλήσεις τους. Ακόμα και έτσι, ο CEO της Apple δεν φαίνεται να επηρεάζεται.

Αδυναμία παρακολούθησης

Το Facebook – όπως και κάθε ιστοσελίδα – έχει μια μόνο ευκαιρία για να αποκτήσει την συναίνεση του χρήστη για προσωποποιημένες υπηρεσίες. Εάν ο χρήστης αρνηθεί, τότε η επιχείρηση θα μπορεί ακόμα να διαφημίζεται στο Facebook, αλλά οι διαφημίσεις θα έχουν πιο περιορισμένη εμφάνιση διαφημίσεων. Εκτός αυτού, θα μειωθεί η ακρίβεια του conversion tracking.

Για να γίνει πιο κατανοητό αυτό, σκεφτείτε ότι το Facebook τοποθετεί pixels (μια πολύ μικρή «αόρατη» εικόνα στις ιστοσελίδες των διαφημιζομένων. Αυτό το pixel επιτρέπει στο Facebook να παρακολουθεί τις ενέργειες μας μέσα σε μια ιστοσελίδα, μέσω των cookies. Το Facebook, ύστερα, έχει την δυνατότητα να προσφέρει προσωποποιημένες υπηρεσίες στους χρήστες και παράλληλα οι διαφημιζόμενοι μπορούν να εντοπίσουν εάν κάποιος χρήστης έκανε κλικ (conversion) στην διαφήμιση τους. Ακόμα, οι υπηρεσίες στόχευσης και ανάλυσης κοινού του Facebook θα επηρεαστούν αρνητικά.

Επιπλέον, οι διαφημιζόμενοι των apps επρόκειτο να έχουν μια σειρά από φραγμούς ως προς τις διαφημιστικές τους δυνατότητες.

Η νέα λειτουργία του iOS 14 μπορεί να μην είναι ενεργή ακόμα, αλλά το Facebook δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια. Έχει ήδη εμφανίσει νέους beta μηχανισμούς για την αντιμετώπιση του «προβλήματος» στην προσπάθεια να προστατεύσει τους διαφημιζομένους.

Στην Ελλάδα φαίνεται να μην υπάρχει μεγάλο αντίκτυπο για τους διαφημιζομένους. Αυτό καθώς μόνο το 15% της ελληνικής κοινότητας χρησιμοποιεί συσκευές Apple. Στις ΗΠΑ αυτός ο αριθμός ξεπερνά το 80%.

Αντίκτυπο για τους χρήστες του Facebook

facebook sign in

Με μια πρώτη ματιά φαίνεται ως μια θετική αλλαγή για τους χρήστες, καθώς θα έχουν την δυνατότητα να ελέγξουν πλήρως τα προσωπικά τους δεδομένα. Όμως, θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι το Facebook όπως το ξέρουμε λόγω των προσωποποιημένων υπηρεσιών που μας προσφέρει. Εάν αυτές απενεργοποιηθούν, οι χρήστες θα βρεθούν μέσα σε μια πιο «ξενική» πλατφόρμα. Αυτό συνεπάγεται ότι περιεχόμενο δεν θα συμβαδίζει πάντα με τις προτιμήσεις τους. Το θέμα είναι ότι με αυτό τον τρόπο ερχόμαστε αντιμέτωποι με το αντίκτυπο των ίδιων μας των επιλογών. Θα πρέπει λοιπόν, να σκεφτόμαστε σοφά τις επιλογές μας και να δρούμε ανάλογα.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω