Cart
No products in the cart.
Είμαστε πάντα εδώ! Ας Μιλήσουμε!
Η πιστότητα των πελατών στις επιχειρήσεις είναι ένα αναμφισβήτητα μεγάλο ζήτημα. Πολύ συχνά δημιουργούνται ξεχωριστές στρατηγικές για τη διατήρηση και τη δημιουργία πιστών πελατών, καθώς παίζει πολύ κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη ενός οργανισμού. Τι είναι όμως πιο σημαντικό από το να έχεις πιστούς πελάτες; Να έχεις brand ambassadors!
Brand ambassadors ή αλλιώς υποστηρικτές υπό την Ελληνική ορολογία, λέγονται οι άνθρωποι που υποστηρίζουν και εκπροσωπούν την επωνυμία σου ενεργά. Η πιο κλασική μορφή brand ambassadors είναι οι influencers. Βέβαια, σε αυτή τη περίπτωση η υποστήριξη που λαμβάνει η επωνυμία δεν είναι πραγματική, καθώς πρόκειται για μια προωθητική ενέργεια επί πληρωμή.
Εμείς όμως δεν μιλάμε για influencers, αλλά πελάτες! Πόσες φορές σου έχει τύχει ποτέ να μιλάς για ένα τυχαίο θέμα, όπως κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές ή αυτοκίνητα και να υπάρχει ένα άτομο μεταξύ όλων που να υποστηρίζει μια μάρκα με… «νύχια και με δόντια»; Αυτό είναι ένα ζωντανό παράδειγμα υποστηρικτή επωνυμίας. Ουσιαστικά, brand ambassadors για μια επιχείρηση ονομάζονται οι πελάτες που όχι απλά προτείνουν μια επωνυμία, αλλα την υποστηρίζουν. Αυτοί οι πελάτες έχουν χτίσει μια πολύ βαθιά σχέση με αυτή την επωνυμία και αυτό απορρέει από μια εξαιρετική αγοραστική και μετά-αγοραστική εμπειρία.
Το πραγματικό ερώτημα είναι: ποιος δεν θέλει να έχει πελάτες-υποστηριχτές; Οι ευχαριστημένοι πελάτες είναι κάτι που όλες οι επιχειρήσεις θέλουν και επιδιώκουν καθημερινα. Οι υποστηρικτές είναι κάτι που όλες οι επιχειρήσεις ονειρεύονται, και ελάχιστες το καταφέρνουν.
Ο καλύτερος τρόπος διαφήμισης για μια επιχείρηση είναι οι πελάτες της. Και ο λόγος είναι ότι οι πελάτες αποτελούν μια ζωντανή και αντικειμενική απόδειξη. Το θετικό word of mouth μπορεί όχι μόνο να σου προσφέρει περισσότερους πελάτες με θετική προδιάθεση και προσδοκίες να αγοράσουν από εσένα, αλλα ενδυναμώσει τη φήμη και την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου.
Όμως το να δημιουργήσεις έναν πελάτη υποστηρικτή δεν είναι εύκολο. Μπορεί η Apple και η Google να το κάνουν να φαίνεται απλό, όμως δεν είναι. Δεν αρκεί να έχεις έναν ευχαριστημένο και πιστό πελάτη, αλλα πρέπει να υπάρχει μια πιο βαθιά συναισηματική σύνδεση, η οποία ξεπερνά την απλή συναλλακτική σχέση.
Οι υποστηρικτές ενός οργανισμού δεν γίνονται απαραίτητα με την ποιότητα ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας που προσφέρεις. Τον σημαντικότερο ρόλο παίζει η συνολική εμπειρία που έχει ο πελάτης από την επωνυμία σου. Φυσικά, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σου θα πρέπει να ικανοποιούν τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών σου, αλλά αυτή η θετική εμπειρία θα πρέπει να είναι μόνιμη και να ακολουθεί τους πελάτες σου καθόλη τη διάρκεια ζωής τους με την επιχείρησή σου.
Παρακάτω, αναλύουμε τους καλύτρους τρόπους για να αποκτήσεις brand ambassadors για την επιχείρησή σου. Πάμε!
Ο πρώτος και πιο σημαντικός παράγοντας είναι αυτό που προσφέρεις. Τα προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρεις είναι ο λόγος που θα σε προσεγγίσουν οι δυνητικοί πελάτες σου. Ακόμα και αν έχεις την καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών της αγοράς, το προϊόν σου είναι ο πρωταγωνιστής. Και αυτό γιατί τα προϊόντα σου είναι που θα ξεκινήσουν την αγοραστική διαδικασία καταναλωτή. Επομένως, βεβαιώσου ότι προσφέρεις κάτι που έχει αξία για τους καταναλωτές σου και αξίζει τον κόπο για αυτούς να μπουν στη διαδικασία του αγοραστικού σου funnel.
Βεβαιώσου ότι αυτό που προσφέρεις έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θέλουν οι καταναλωτές σου. Μια καλή πρακτική είναι να εκμεταλλευτείς το διαδίκτυο για τη βελτιστοποίηση των προϊόντων σου. Άκου τι λέει το κοινό σου για εσένα και διόρθωσε τα λάθη σου. Με αυτό τον τρόπο θα είσαι σίγουρος ότι αυτό που προσφέρεις έχει αξία και αντίκτυπο στο κοινό σου.
Το προϊόν σου είναι το σημαντικότερο στοιχείο σου, αλλά από μόνο του δεν αρκεί για να προσφέρει την ιδανική εμπειρία στο κοινό σου. Θυμήσου ότι το προϊόν σου είναι η αρχή, όχι το τέλος. Ένα εξαιρετικό προϊόν μπορεί να δώσει να ικανοποιήσει τους πελάτες σου, καλύπτοντας τις ανάγκες τους. Αν όμως δεν απαντάς στα emails ή τα μηνύματα από τα κοινωνικά δίκτυα, το αποτέλεσμα θα είναι μέτριο.
Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου
Θυμήσου την τελευταία φορά που επικοινώνησες με μια ταχυδρομική εταιρεία και περίμενες στην γραμμή για ώρα. Δύσκολο σωστά; Τώρα, θυμήσου την τελευταία φορά που κάλεσες έναν οργανισμό και το σήκωσε στα πρώτα δευτερόλεπτα. Αυτή η διαφορά συναισθημάτων είναι κοινή και στους πελάτες σου.
Η εξυπηρέτηση πελατών είναι ένα εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό για έναν πελάτη. Μια καλή εξυπηρέτηση πελατών μπορεί να διορθώσει ατυχείς καταστάσεις και να μετατρέψει έναν δυσαρεστημένο πελάτη σου σε πιστό ακόλουθο της επωνυμίας σου.
Όπως αναφέρει και η λέξη, user generated content είναι το περιεχόμενο που παράγεται από τους χρήστες. Σκέψου ένας χρήστης να ανεβάσει μια φωτογραφία που χρησιμοποιεί ή προωθεί το προϊόν σου, ανιδιοτελώς. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να αλληλεπιδράς με το κοινό σου και να ενθαρρύνεις το UGC.
Για να το επιτύχεις αυτό, μπορείς να κάνεις διαγωνισμούς ή προσκλήσεις στο διαδίκτυο. Έτσι, θα καταφέρεις να ενισχύσεις την αλληλεπίδραση και τη σχέση σου με τους καταναλωτές που στοχεύεις.
Επίσης, μια καλή πρακτική είναι να δημιουργήσεις μια ιστορία για την επωνυμία σου και να παροτρύνεις με αυτό τον τρόπο το κοινό σου να αλληλεπιδράσει μαζί σου. H Lacta ακολουθώντας αυτή τη νοοτροπία, δημιούργησε μια ιστορία σε μια καμπάνια και έδωσε το βήμα στο κοινό για να επιλέξει τη συνέχεια αυτής. Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να έχεις εκπληκτικά αποτελέσματα και παράλληλα να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου.
Ανεξάρτητα από το αν στοχεύεις σε διεθνές κοινό ή σε ένα μικρό niche της Ελλάδας, πάντα μπορείς να δημιουργήσεις την αίσθηση της κοινότητας. Για τον σκοπό αυτό, τα social media είναι το κατάλληλότερο μέσο.
Τα κοινωνικά δίκτυα σου επιτρέπουν να δημιουργήσεις ομάδες από τις οποίες οι άνθρπωποι μπορούν να μοιράζονται κοινά πράγματα, όπως την αγάπη για την επωνυμία σου!
Με αυτό τον τρόπο μπορείς να λάβεις σημαντική πληροφορία για το τι είναι σημαντικό για το κοινό σου. Επίσης, μπορείς να ακούσεις τις απόψεις τους, να ζητήσεις feedback και να αλληλεπιδράσεις πιο άμεσα μαζί τους. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να ενισχύσεις σημαντικά τη σχέση με τους πελάτες σου και να τους δώσεις ότι χρειάζονται για να γίνουν υποστηρικτές της επιχείρησής σου.
Οι καταναλωτές θέλουν κίνητρο για να διατηρήσουν τον ενθουσιασμό τους όταν δεν εκλαμβάνουν τα αντίστοιχα θετικά συναισθήματα πίσω. Για αυτό θα πρέπει να δώσεις κίνητρο στο κοινό σου να ασχοληθεί και να αλληλεπιδράσει μαζί σου. Μπορείς να ευχαριστήσεις και να αναδείξεις τους πιο θερμούς και πιστούς πελάτες σου, ώστε να τους δώσεις το κίνητρονα γίνουν υποστηρικτές σου. Ένας τρόπος να το κάνεις αυτό είναι να προσφέρεις εκπτώσεις ή δώρα για να τους δείξεις ότι ενδιαφέρεσαι και αναγνωρίζεις την πιστότητα σου.
Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεις την αντιλαμβανόμενη αξία που προσφέρεις στους πελάτες σου και τους δίνεις τον χώρο να γίνουν brand ambassadors της επωνυμίας σου.
Για να αποκτήσει υποστηρικτές σε μορφή πελατών ένας οργανισμός, απαιτείται μια διαρκής προσπάθεια βελτίωσης της εμπειρίας αυτών. Η εξυπηρέτηση πελατών, η αλληλεπίδραση με σκοπό τη δημιουργία σχέσεων είναι βασικά στοιχεία διαφοροποίησης για μια επιχείρηση. Ξεκινώντας με ένα «δυνατό» προϊόν/υπηρεσία, θα έχεις όλα τα εφόδια για να δημιουργήσεις την κατάλληλη στρατηγική και να αποκτήσεις αυτό που ονειρεύεται κάθε οργανισμός.