0 0.00

Cart

No products in the cart.

Τι προσφέρει μια στρατηγική Social Media Marketing

social media

Καθημερινά γίνονται πολλές συζητήσεις για τα Social Media και την επιχειρηματικότητα. Πλέον έχουν γίνει ένα εξαιρετικό influential εργαλείο, όχι μόνο για κοινωνική δικτύωση χρηστών αλλά και για τις επιχειρήσεις. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που μια social media marketing στρατηγική πρέπει να είναι βασικό κομμάτι της γενικής στρατηγικής κάθε οργανισμού στον ψηφιακό κόσμο.

Μια social media marketing στρατηγική είναι κάτι παραπάνω από διαφήμιση και αποδοτικά ppc. Μπορεί να σε βοηθήσει να καταλάβεις περαιτέρω τις ανάγκες των καταναλωτών σου και να προσφέρεις προσωποποιημένες υπηρεσίες για αυτές. Επίσης, με σωστές πρακτικές έχεις τη δυνατότητα να εδραιωθείς άμεσα και αποτελεσματικά σε μια αγορά.

Γιατί όμως χρειάζεσαι μια social media marketing στρατηγική για την επιχείρηση σου; Τι σου προσφέρει; Αυτά τα ερωτήματα θα απαντήσουμε ευθύς αμέσως.

Γιατί χρειάζεσαι Social Media Marketing στην επιχείρηση σου

social media marketing features

Τα κοινωνικά δίκτυα, όπως ορίζει και ο τίτλος τους, θα πρέπει να είναι ένα μέσο για να δικτυωθείς με το κοινό σου. Δεν πρέπει να γίνονται αντιληπτά ως ένα μέσο διαφήμισης και προώθησης. Είναι μια ευκαιρία να χτίσεις ισχυρούς δεσμούς με τους καταναλωτές και να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό. Μην ξεχνάς ότι σε αυτό το παιχνίδι κερδίζει ο καλύτερος!

Όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, το μέγεθος της επιχείρησης δεν παίζει κανέναν ρόλο. Ανεξάρτητα από το αν έχεις μια μικρή start-up επιχείρηση ή μια καταξιωμένη πολυεθνική εταιρεία, το social media marketing πρέπει πάντα να έχει θέση στις κύριες προτεραιότητες σου. Θυμήσου ότι όλοι ξεκινούν από την αφετηρία.

Tα κύρια οφέλη μιας επιχείρησης από τα social media είναι:

  1. Brand Awareness
  2. Επισκεψιμότητα
  3. Προώθηση

Σε αυτό το άρθρο θα εντρυφήσουμε περισσότερο σε κάθε μία από αυτές τις πτυχές του social media marketing.

Brand Awareness

social media goals

Το Brand Awareness πρέπει να είναι μια σταθερή “έγνοια” για την επιχείρηση σου, ειδικά εάν δεν έχεις εδραιωθεί πλήρως στην αγορά.

1. Αναγνώριση του brand

Η αναγνώριση του brand σου μπορεί να επιτευχθεί όταν έχεις μεταφέρει την ταυτότητα της επιχείρησης σου στα social media.

Γενικότερα, η αναγνώριση του brand σου θα πρέπει να είναι εφικτή σε κάθε διαθέσιμο δίαυλο επικοινωνίας, ώστε το κοινό σου να μπορεί να ταυτίσει την επιχείρηση σου σε κάθε ένα από αυτά.

Διατηρώντας συνοχή στην ψηφιακή εικόνα της επιχείρησης σου, αυξάνεις την αξιοπιστία της επιχείρησης σου και ενθαρρύνεις την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σου.

Βασικό συστατικό για να ταυτίσει ένας χρήστης έναν λογαριασμό με μια επωνυμία, είναι τα οπτικά ερεθίσματα. Φρόντισε να είναι ξεκάθαρο και εμφανές το λογότυπο της επιχείρησης σου και να συνοδεύεται από άλλα κοινά χαρακτηριστικά ερεθίσματα της επιχείρησης σου.

Διάβασε Επίσης:
Τα πιο σημαντικά λάθη στην Κατασκευή ενός Eshop!

2. Στρέψε τα βλέμματα πάνω σου

social media popularity

Μια ολοκληρωμένη στρατηγική social media marketing μπορεί να κάνει την επιχείρηση σου θέμα συζήτησης για το καταναλωτικό κοινό. Ένα απλό post μπορεί να δώσει εξαιρετική δημοφιλότητα και δυναμική στο brand σου από εκεί που δεν το περιμένεις.

Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να έχεις “ανοιχτές κεραίες” για τέτοιες ευκαιρίες.

Pro tip: Φρόντισε να αλληλεπιδράς στα μηνύματα των καταναλωτών στα posts ή τις διαφημίσεις σου. Θα πρέπει να δημιουργήσεις μια πιο ανθρώπινη σχέση και όχι τυπικές αυτοματοποιημένες “ρομποτικές” απαντήσεις. Με αυτό τον τρόπο θα δημιουργήσεις την αίσθηση σε κάθε πελάτη σου ότι είναι ξεχωριστός και σημαντικός για εσένα.

Μερικές καλές πρακτικές για αυτό είναι:

  1. Φέρε στη σκηνή άλλες επιχειρήσεις που συνεργάζεσαι ή βρίσκεσαι σε κοινό δίκτυο. Όχι μόνο θα δώσεις το βήμα στο καταναλωτικό κοινό να αλληλεπιδράσει μαζί σου, αλλά χτίζεις και γερά θεμέλια συνεργασίας.
  2. Επιδίωξε feedback. Είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να μάθεις περισσότερα για την ποιότητα των υπηρεσιών σου και πως μπορείς να βελτιωθείς.
  3. Δημιούργησε θέματα προς συζήτηση. Για παράδειγμα, κάνοντας ανοιχτές ερωτήσεις και προσκαλώντας το κοινό σου να ανταποκριθεί, μπορείς να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου.

3. Ταυτίσου με το κοινό σου

Μια εξαιρετική προοπτική που προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα, είναι το social listening. Το social listening είναι η διαδικασία παρακολούθησης των συζητήσεων που γίνονται σε ορισμένα θέματα. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να καταλάβεις ορισμένες ανάγκες, ενδιαφέροντα και, φυσικά, την επικαιρότητα. Έτσι, θα έχεις σημαντική γνώση για το πως να διαμορφώσεις το περιεχόμενο σου σε αυτά που πραγματικά απασχολούν το κοινό σου.

Pro tip: Για να έχεις μια αποτελεσματική στρατηγική social media marketing, προγραμμάτισε σε καθημερινή βάση το social listening για το κοινό σου και προσάρμοσε το ύφος σου ανάλογα. Αν θεωρείς ότι είναι υπερβολικό, τότε θυμήσου ότι οι ανταγωνιστές σου πιθανότατα να το κάνουν ήδη. Σε περίπτωση, αν είναι να κάνεις κάτι, τότε κάνε το σωστά με τη βοήθεια των ειδικών!

4. Μοιράσου ιστορίες

Εάν χρησιμοποιείς τα κοινωνικά δίκτυα, ο διαμοιρασμός ιστοριών είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο για την εικόνα της επιχείρησης σου. Η ιστορία μπορεί να αναφέρεται στα επιτεύγματα της επιχείρησης σου, την αποστολή της ή κάποιο case study. Με λίγη δημιουργικότητα, μπορείς να έχεις εκπληκτικά αποτελέσματα

Το κοινό θέλει να καταναλώνει αυθεντικό περιεχόμενο, όπως είναι μια ιστορία, ένα συμβάν κλπ. Έτσι, μπορείς να δώσεις μια θετική εικόνα για την επιχείρηση σου και παράλληλα να γίνεις ένας πόλος με ενδιαφέρον και ποιοτικό περιεχόμενο.

Pro tip: Μια καλή πρακτική είναι να χρησιμοποιείς περιεχόμενο βασισμένο στους ίδιους τους καταναλωτές σου. Για παράδειγμα, μπορείς να φτιάξεις μια ιστορία από από πελάτες να χρησιμοποιούν το προϊόν σου ή να δημοσιεύσεις το θετικό feedback για τα προϊόντα/υπηρεσίες σου.

5. Χτίσε σχέσεις εμπιστοσύνης

Οι καταναλωτές επιδιώκουν να χτίσουν σχέσεις με τις επιχειρήσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Εσύ αυτό που έχεις να κάνεις είναι να δώσεις κίνητρο στους πελάτες σου να σε εμπιστευθούν.

Ένας πελάτης που έχει ενεργή σχέση με το brand σου, είναι πολύ πιθανό να σε προτιμήσει από τον ανταγωνιστή και να μετατραπεί σε πιστό πελάτη.

Για να το επιτύχεις αυτό, πρέπει να φροντίσεις να κάνεις χαρούμενους τους πελάτες σου και να τους δίνεις την ευκαιρία να αλληλεπιδρούν με τo brand σου. Μερικές καλές πρακτικές είναι:

  • Ανταμοιβή των πιστών ακολούθων ή πελατών σου με προσφορές ή δώρα.
  • Ευκαιρίες αλληλεπίδρασης και feedback, όπως είναι οι ανοιχτές ερωτήσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών σου
Διάβασε Επίσης:
Τι είναι το Google Search Console

Αύξηση επισκεψιμότητας

social media engagement

Μια σωστή social media marketing στρατηγική, επίσης, θα πρέπει να συμβάλλει στην αύξηση της επισκεψιμότητα στην σελίδας σου. Για να το επιτύχεις αυτό, κάνε τα εξής:

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

1. Δημιούργησε μια εικόνα του ειδήμων στον χώρο

Διαμοιράζοντας ποιοτικό και συναφές περιεχόμενο στο αντικείμενο που δραστηριοποιείσαι, μπορεί να αυξήσει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου. Τα social media σου δίνουν αυτή τη δυνατότητα.

Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες θα επισκεφθούν την επιχείρηση σου, θεωρώντας την ως μια έμπιστη πηγή. Όσο πιο αυθεντικό το περιεχόμενο σου, τόσο πιο μεγάλο το ποσοστό αύξησης της επισκεψιμότητας σου.

Η Google μπορεί να αναγνωρίσει την αυθεντικότητα μιας ιστοσελίδας και να επηρεάσει ανάλογα το ranking αυτής. Μια έμπιστη πηγή για την Google συνεπάγεται με περισσότερους επισκέπτες.

Ένα ισχυρό περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα έχει τη δύναμη να επηρεάσει το χτίσιμο συνδέσμων στην ιστοσελίδα σου, και κατ’ επέκταση τη βελτιστοποίηση στην κατάταξη αυτής μέσα στις μηχανές αναζήτησης.

Σκέψου το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί ένα νέο άρθρο, όπου μια εκ των πηγών να είσαι εσύ. Επιτυγχάνοντας το, μπορείς να αυξήσεις την εγκυρότητα και την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου δραματικά.

3. Γίνε viral

gone viral tag

Μια πτυχή του social media marketing που δεν μπορείς να αγνοήσεις είναι το virality. Μελετώντας τα ενδιαφέροντα των καταναλωτών σου, τα νέα trends και αξιοποιώντας τα εργαλεία διαφήμισης στα social media, έχεις στη διάθεση σου ότι χρειάζεσαι για να κάνεις viral διαφημίσεις.

Με αυτό τον τρόπο μπορείς να αποκτήσεις τεράστια δημοφιλότητα και επισκεψιμότητα για την επιχείρηση σου, χωρίς μεγάλο κόπο.

Θυμήσου ότι το μυστικό είναι να ελέγχεις τις προσδοκίες σου συνετά και να μην έχεις σαν στόχο των ενεργειών σου το virality. Αφενός δεν μπορείς να προβλέψεις τον λόγο που μπορεί να γίνει μια δημοσίευση viral και αφετέρου δεν θέλεις να προωθήσεις περιεχόμενο που δεν συνάδει με τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης σου. Θυμήσου ότι οι καταναλωτές σου πάντα θέλουν ποιοτικό και σχετικό περιεχόμενο.

4. Άμεση επισκεψιμότητα

Σε γενικές γραμμές, τα κοινωνικά δίκτυα είναι ιδανικά για την αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σου, είτε με οργανικές δημοσιεύσεις, είτε με επί πληρωμή ενέργειες.

Για να έχεις μια σταθερή ροή νέων leads στην επιχείρηση σου, θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα πρόγραμμα inbound marketing ενεργειών. Τέτοιες είναι οι οργανικές δημοσιεύσεις με call to action button, ή με sponsored content, όπως τα native ads.

5. Retargeting

Το retargeting είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο social media marketing. Με αυτό μπορείς να επαναστοχεύσεις ανθρώπους που έχουν δηλώσει το ενδιαφέρον για αυτό που προσφέρει η επιχείρησή σου και να τους μετατρέψεις σε πελάτες. Είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές διαφήμισης, καθώς μπορεί να φτάσει μέχρι και το 40% επιτυχίας.

Ουσιαστικά, ένας χρήστης που βλέπει ένα προϊόν/υπηρεσία στην επιχείρηση σου και αποχωρεί, δεν σημαίνει ότι απαραίτητα ότι έχασε το ενδιαφέρον του. Αντιθέτως, πιθανότατα πραγματοποιεί έρευνα αγοράς. Δηλαδή, αναζητάει και αλλού πληροφορίες ώστε να λάβει μια απόφαση. Εάν εσύ του δείξεις ότι έχει αξία για εσένα, επαναστοχέυοντας τον με προσωποποιημένο περιεχόμενο στα κοινωνικά δίκτυα, υπάρχει μια μεγάλη πιθανότητα όχι μόνο να επιστρέψει στην ιστοσελίδα σου, αλλά να πραγματοποιήσει την αγορά.

Διάβασε Επίσης:
Η καλύτερη στρατηγική Social Media Marketing 2020

Προώθηση ιστοσελίδας

website promotion

Η προώθηση της ιστοσελίδας και των προϊόντων μπορεί να επιτευχθεί με πολλούς τρόπους.

1. Προώθηση περιεχομένου

Η προώθηση του πιο δημοφιλούς περιεχομένου (άρθρα, δημοσιεύσεις, διαφημίσεις, “hot” προϊόντα) είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για την προώθηση της επιχείρησης σου.

Για μέγιστα αποτελέσματα, πρόσεξε την ποιότητα των στοιχείων που χρησιμοποιείς (π.χ. εικόνες, σχέδια, κείμενο) και τις ποιο αποδοτικές ώρες δημοσιεύσεων. Επίσης, θα πρέπει να προσέξεις το περιεχόμενο σου να μη θυμίζει διαφήμιση. Ειδάλλως, θα αγνοηθεί πανηγυρικά.

2. Ενημέρωσε το κοινό σου

Ο καλύτερος τρόπος για να ενημερώσεις το κοινό σου για οτιδήποτε, είναι μέσω social media. Διατηρώντας μια δημιουργική προσέγγιση, μπορείς όχι μόνο να ενημερώσεις τους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες σου (leads) να σε ακούσουν, αλλά να τους πείσεις δοκιμάσουν αυτό που προσφέρεις. Φυσικά, μια ενημέρωση μπορεί να αφορά νέες υπηρεσίες, κάποιο ερχόμενο event, κάποια προωθητική ενέργεια, ένα giveaway κ.α..

3. Χρήση hashtags

man holding hashtag

Έστω ότι προσφέρεις εκπτώσεις 40% στα πιο hot προϊόντα σου για μια εβδομάδα, ώστε να ευχαριστήσεις τους καταναλωτές σου για την υποστήριξη σου. Βάζοντας hashtag μια δημοφιλή σχετική λέξη κλειδί, η προωθητική σου ενέργεια θα εμφανιστεί σε όσους αναζητήσουν την συγκεκριμένη λέξη κλειδί, ανεξάρτητα από το αν ανήκει στο κοινό σου. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να αυξήσεις την απόδοση του post ή της διαφήμισης σου.

Με τα hashtags μπορείς να διευρύνεις τη στόχευση σου για μια προωθητική ενέργεια σου, προσεγγίζοντας κοινό που πιθανότατα έχει παρόμοια επιθυμητά ενδιαφέροντα. Είναι ένα πολύ δυνατό δωρεάν εργαλείο που μπορεί να σου δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Πρόσεξε όμως, να χρησιμοποιείς τα hashtags με φειδώ και στις κατάλληλες λέξεις, αλλιώς θα έχεις τα αντίθετα αποτελέσματα. 1-2 hashtags ανά δημοσίευση είναι αρκετά.

4. Αξιοποίησε «αποδεικτικά» για μέγιστα αποτελέσματα

Το νόημα είναι ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντα του υπάρχοντος κοινού σου προς όφελος της επιχείρησης σου. Πιο απλά, χρησιμοποιείς περιεχόμενο που αρέσει στο κοινό σου, για να προσεγγίσεις νέο κοινό με παρόμοια χαρακτηριστικά.

Αξιοποιώντας χαρακτηριστικά του κοινού ή του προϊόντος σου, μπορείς να μεγιστοποιήσεις τα αποτελέσματα μιας προωθητικής σου ενέργειας σημαντικά.

Ένα παράδειγμα είναι τα κουμπιά που δείχνουν πόσα shares ή likes έχει μια δημοσίευση σου ή τη δημοφιλότητα ενός προϊόντος σου.

5. Επικοινώνησε με το κοινό σου για εξειδικευμένα θέματα

Πρόκειται για μια εξαιρετική πρακτική για τη δημιουργία ισχυρών δεσμών και την αύξηση της απόδοσης των ενεργειών social media marketing για μια επιχείρηση.

Ουσιαστικά, μπορείς να επικοινωνήσεις μια ομάδα ανθρώπων για ένα niche θέμα, στο οποίο γνωρίζεις ότι υπάγονται τα ενδιαφέροντα τους. Με αυτό τον τρόπο, θα αυξήσεις τους ακολούθους και τις πωλήσεις σου. Ένας πελάτης που ταυτίζεται με μια επιχείρηση, είναι πολύ πιο πιθανό να αγοράσει και να γίνει υποστηριχτής αυτής.

Γνωρίζοντας αυτά, θα μπορείς να μεγιστοποιήσεις τα αποτελέσματα από τις social media marketing στρατηγικές κινήσεις σου και να φτάσεις την επιχείρηση σου στην κορυφή.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω