0 0.00

Cart

No products in the cart.

Τι είναι το Google Search Console

Google Webmaster Tools

Τι είναι το Google Search Console ή αλλιώς Google Webmaster Tools; Πως μπορεί να σε βοηθήσει να βελτιώσεις τη λειτουργία της ιστοσελίδας σου;

Πάμε να δούμε τις απαντήσεις και πως θα κάνεις τα πρώτα σου βήματα σε αυτά, αφού εξοικειωθείς με τη λειτουργία του!

Το Google Search Console αφορά τις εφαρμογές που έχει αναπτύξει η Google για να βοηθήσει τους διαχειριστές μιας ιστοσελίδας (webmasters) να αξιολογούν και να βελτιστοποιούν την απόδοση του website στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Google Webmaster Tools

Με άλλα λόγια, αυτό το λογισμικό της Google θα σε βοηθήσουν να αναπτύξεις τη στρατηγική SEO της επιχείρησης σου!

Η επίσημη ονομασία αυτών των εφαρμογών, από το 2015 είναι Google Search Console αλλά είναι πολύ πιθανό να το συναντήσεις με τον όρο Google Webmaster Tools (GWT), ο οποίος έχει καθιερωθεί και αναφέρεται πιο συχνά από τους χρήστες.

Αυτά λοιπόν τα Εργαλεία (Τools) προσφέρονται δωρεάν σε οποιονδήποτε χρήστη που κατέχει ή διαχειρίζεται μια ιστοσελίδα.

Τα Google Webmaster Tools προσφέρουν πληροφορίες και στοιχεία για τους χρήστες που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου και σε βοηθά να επιδιορθώσεις ζητήματα και προβλήματα που προκύπτουν.

Αυτά τα δεδομένα προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για τι ενέργειες και τις καμπάνιες του Digital Marketing που εφαρμόζεις στην επιχείρηση σου!

Πάμε να δούμε ποια είναι τα πρώτα βήματα που πρέπει να κάνεις για να αξιοποιήσεις αυτά τα εργαλεία!

Εγγραφή και Επαλήθευση της Ιστοσελίδας


Για να ξεκινήσεις θα πρέπει αρχικά να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό στο Google Search Console.

Google Webmaster Tools

Στη συνέχεια θα πρέπει να επαληθεύσεις ότι είσαι ο νόμιμος διαχειριστής της ιστοσελίδας. Αυτό μπορεί να γίνει με τους εξής τρόπους:

  • “Ανέβασε” το αρχείο HTML που σου δίνουν τα Google Webmaster Tools στον Server σου
  • Πρόσθεσε την ετικέτα (Meta Tag) που σου δίνεται στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας σου.
  • Συνδέσου στον λογαριασμό σου στο Google Analytics αν το έχεις ήδη εγκαταστήσει ή τον Tag Manager (Διαχειριστή Ετικετών) της Google.
Διάβασε Επίσης:
Τα πιο σημαντικά λάθη στην Κατασκευή ενός Eshop!

Πίνακας Ελέγχου (Dashboard)

Μόλις επαληθευτεί η ιστοσελίδα σου θα αρχίσεις να βλέπεις τα δεδομένα του Google Webmaster Tools σε έναν συγκεντρωτικό Πίνακα Ελέγχου (Dashboard).

Μερικές φορές μπορεί να χρειαστούν λίγες ώρες για τη συλλογή στοιχείων και την εμφάνιση των πρώτων δεδομένων.

Μόλις γίνει αυτό, μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικά εργαλεία για να διαπιστώσεις πως βλέπει η Google την ιστοσελίδα σου. Τα εργαλεία αυτά είναι η Επισκόπηση, η Απόδοση και ο ‘Eλεγχος διευθύνσεων URL:

Google Search Console
  • Eπισκόπηση: Η Eπισκόπηση σου δίνει μια γενική εικόνα όλων των στοιχείων από τις λέξεις-κλειδιά (keywords) για τα οποία αξιολογείται η ιστοσελίδα σου έως την επισκεψιμότητα. Επιπλέον μπορείς να ελέγξεις αν εμφανίζονται σφάλματα “ανίχνευσης” κατά τη μετάβαση στην ιστοσελίδα σου, πόσα links παραπέμπουν σε αυτήν κ.ο.κ.
  • Απόδοση: Βλέπεις μια πιο λεπτομερή ανάλυση των παραπάνω στοιχείων και της συνολικής απόδοσης της ιστοσελίδας σου στη Google.
  • Έλεγχος URL: Μπορείς να ελέγξεις οποιαδήποτε μεμονωμένη διεύθυνση URL της ιστοσελίδας σου. Απλώς πληκτρολόγησε την στο πεδίο αναζήτησης στο επάνω μέρος της οθόνης και θα εμφανιστεί μια γρήγορη αναφορά σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η Google βλέπει τη διεύθυνση URL.

Βελτιστοποίηση “Ανίχνευσης”

Υπάρχουν ορισμένες σελίδες στην ιστοσελίδα σου που δεν θέλεις τις “καταχωρεί” (index) η Google.

Αυτές μπορεί να είναι RSS Feed ή κρίσιμα προσωπικά δεδομένα και στοιχεία στα οποία δεν θέλεις να έχουν πρόσβαση οι χρήστες και μπορείς να τις διαχειριστείς στο Google Webmaster Tools.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Google Search Console

Στην καρτέλα “Κάλυψη” μπορείς να δεις μια βασική αναφορά όλων των σελίδων της ιστοσελίδας σου.

Αυτό το πεδίο χωρίζεται σε επιμέρους κατηγορίες σελίδων :

  • Με σφάλματα
  • Έγκυρες
  • Έγκυρες με προειδοποιήσεις
  • Εξαιρούμενες
Διάβασε Επίσης:
Digital Marketing Υπηρεσίες: Γιατί τις χρειάζεσαι

Θα πρέπει να προσπαθήσεις να να έχεις μηδενικές σελίδες με σφάλματα ή προειδοποιήσεις.

Ο αριθμός των έγκυρων και εξαιρούμενων σελίδων εξαρτάται από το τι θέλεις να κάνει “index” η Google και τι όχι.

Με τη δημιουργία ενός αρχείου robots.txt μπορείς να αποκλείσεις τη Google, αλλά και όλες τις μηχανές αναζήτησης από την πρόσβαση σε ιστοσελίδες που δεν θέλεις να έχουν πρόσβαση

Ωστόσο, για τις ευαίσθητες περιοχές της ιστοσελίδας σου, θα πρέπει να εξετάσεις το ενδεχόμενο προστασίας με κωδικό πρόσβασης για τα directories.

Sitemap

To Sitemap είναι ουσιαστικά ένας «πίνακας περιεχομένων» μιας ιστοσελίδας. Αυτός ο πίνακας βοηθάει τη Google να βρει κάθε σελίδα στο Website και να κατανοήσει την ιεραρχία του.

Η υποβολή ενός Sitemap θα βοηθήσει την Google να καθορίσει ποιες και πόσες σελίδες έχεις στην ιστοσελίδα σου ώστε να μπορέσει να την κάνει “index”.

Google Search Console

Εάν δεν υποβάλλεις ένα Sitemap ενδέχεται να μην γίνουν index όλες oi σελίδες της ιστοσελίδας σου, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα έχει τόσο μεγάλη επισκεψιμότητα.

Τα Sitemaps θα πρέπει να υποβάλλονται σε μορφή XML . Επίσης δεν μπορούν να περιέχουν περισσότερα από 50.000 URL ή να είναι μεγαλύτερα από 10 megs.

Εάν υπερβείς οποιοδήποτε από αυτά τα όρια, πρέπει να διαχωρίσεις το Sitemap σου σε πολλά αρχεία και, στη συνέχεια, να τα υποβάλεις.

Εάν δεν είσαι ειδικός, μπορείς να μεταβείς στο XML Sitemaps και να δημιουργήσεις ένα εκεί. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι πληκτρολογήσεις την διεύθυνση URL της αρχικής σου σελίδας και να κλικάρεις “Έναρξη”.

Μόλις “ανέβει” το Sitemap η Google θα σου πει πόσα από τα URL σου γίνονται “index”. Μην ανησυχείς, είναι συνηθισμένο να μην γίνονται “index” άμεσε όλες οι σελίδες της ιστοσελίδας σου.

analytics

Όμως, θα πρέπει να στοχεύσεις να συμπεριλάβεις όσο το δυνατόν περισσότερες σελίδες μέσα στο ευρετήριο των σελίδων.

Διάβασε Επίσης:
Τι είναι η Persona; Γιατί πρέπει να τη χρησιμοποιούμε στις στρατηγικές μας;

Συνήθως, οι σελίδες δεν γίνονται “index” επειδή το περιεχόμενο τους είναι διπλότυπο, οι ετικέτες τίτλου και τα Meta Descriptions είναι γενικά ή δεν υπάρχουν αρκετά links που να συνδέουν τις εσωτερικές σου σελίδες μεταξύ τους.

Πήρες μια πρώτη γεύση για τη λειτουργία του Google Webmaster Tools!

Αν θέλεις περισσότερες πληροφορίες για το θέμα, πάτα εδώ!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω