0 0.00

Cart

No products in the cart.

Τι είναι η Persona; Γιατί πρέπει να τη χρησιμοποιούμε στις στρατηγικές μας;

Marketing Persona: Κάθε επιχείρηση, ανάλογα με τη δραστηριότητα της, απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό το οποίο ανταποκρίνεται καλύτερα στις παροχές και τα προϊόντα της. Μια καλή στρατηγική μάρκετινγκ για να μπορεί να έχει απόδοση αλλά και την αναμενόμενη απήχηση θα πρέπει να είναι εστιασμένη και προσαρμοσμένη στο κοινό στόχο της.

Κάθε καλή στρατηγική μάρκετινγκ, για να είναι ολοκληρωμένη και να βοηθήσει πράγματι μια επιχείρηση να πετύχει το στόχο που έχει θέσει, πρέπει να ξεκινάει από μια διεξοδική έρευνα. Μια επιχείρηση, θα πρέπει μέσω έρευνας να συλλέξει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για το κοινό της, έτσι ώστε οι ενέργειες που πραγματοποιεί να αντανακλούν όσο γίνεται περισσότερο τις ανάγκες τους.

Τα στοιχεία για το κοινό – στόχο μιας εταιρείας, πολλές φορές μπορεί να γίνουν χαοτικά και δύσκολα επεξεργάσιμα. Ιδιαίτερα με την ανάπτυξη του ψηφιακού μάρκετινγκ και τα εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, οι εταιρείες πια έχουν τη δυνατότητα να διαθέτουν ακόμη περισσότερα στοιχεία για το κοινό τους, μέσα από την online συμπεριφορά του.

Είναι λοιπόν, πολύ σημαντικό για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να μπορούν να διαχωρίσουν τα στοιχεία που αντικατοπτρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του κοινού στο οποίο απευθύνεται μια επιχείρηση. Σε αυτή τη διαδικασία, η δημιουργία μιας personas, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη.

Τι ακριβώς όμως είναι μια μάρκετινγκ persona και γιατί είναι τόσο χρήσιμη; Σε αυτό το άρθρο, θα αναλύσουμε τη μεγάλη σημασία που έχει η δημιουργία personas σε μια στρατηγική μάρκετινγκ και πως μπορεί να αξιοποιηθεί σωστά.

Τι είναι μια Μάρκετινγκ Persona;

Στο πλαίσιο χάραξης μιας digital marketing στρατηγικής, είναι πολύ σημαντικό όπως αναφέραμε παραπάνω, να γνωρίζει μια επιχείρηση σε πιο κοινό απευθύνεται και τι αναζητά το ίδιο το κοινό από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Η persona, είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας που δημιουργούν οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ, για να ενσωματώσουν τα κύρια χαρακτηριστικά ενός κοινού- στόχο.

Διάβασε Επίσης:
Τι είναι τα Google Ads & Πως Λειτουργούν;

Το πρότυπο κοινού – που ουσιαστικά αντιπροσωπεύει μια persona, διευκολύνει κάθε εταιρεία όχι μόνο να προσδιορίσει τα χαρακτηριστικά του κοινού της, αλλά και να δημιουργεί αντίστοιχο περιεχόμενο. Για να είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου, όσο το δυνατό πιο αποδοτική, πρέπει το περιεχόμενο που παράγει η κάθε επιχείρηση, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να ανταποκρίνεται σε αυτά που θέλει το κοινό της να βλέπει περισσότερο.

Ο καλύτερος και πιο σωστός τρόπος να δημιουργήσει κανείς μια persona, είναι να κάνει τις σωστές ερωτήσεις, για να αποδημήσει κάθε πτυχή του προτύπου. Κάποιες βασικές ερωτήσεις που πρέπει μια persona να απαντά πάντα είναι οι εξής:  

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

  • Ποιο είναι το κοινό – στόχος
  • Ποια βασική ανάγκη αναζητά να εξυπηρετήσει, μέσα από το προϊόν ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης.
  • Σε ποια ηλικιακή ομάδα ανήκει
  • Σε ποιο φύλο ανήκει
  • Πόσα χρήματα είναι διατεθειμένος να ξοδέψει για το προϊόν ή την υπηρεσία της επιχείρησης
  • Ποια είναι η διαδικτυακή του συμπεριφορά (π.χ. ποιες σελίδες του αρέσουν, ποιο κανάλι επικοινωνίας χρησιμοποιεί περισσότερο)

Δεν είναι απαραίτητο, ότι πρέπει να δημιουργείται μια και μοναδική persona, για ένα κοινό. Αυτό συνήθως εξαρτάται από το μέγεθος του κοινού. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ, συνήθως ιδιαίτερα αν το κοινό στο οποίο θέλουν να απευθυνθούν, είναι μεγάλο και πιθανόν πολύ διαφορετικό, προχωρούν στον καταμερισμό του και στη συνέχεια δομούν μια persona για κάθε ομάδα υποομάδα.

Πως το digital marketing διευκολύνει τη δημιουργία personas

Ένα πολύ βασικό στοιχείο το οποίο διαχωρίζει το ψηφιακό μάρκετινγκ από το παραδοσιακό είναι οι νέες δυνατότητες που δημιουργεί. Μια από τις βασικότερες είναι η ανάλυση δεδομένων και αποτελεσμάτων για κάθε ενέργεια που πραγματοποιήθηκε online. Συγκεκριμένα μέσα από εργαλεία, όπως για παράδειγμα Google Analytics, μπορεί μια επιχείρηση να αναλύσει τα δεδομένα των χρηστών της, που προέκυψαν και να εξάγει χρήσιμα συμπεράσματα. Πως όμως συλλέγονται τα δεδομένα των χρηστών; Ένα ενδεικτικό παράδειγμα και εξαιρετικά  χρήσιμο εργαλείο για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ είναι το Facebook pixel. Μέσω αυτού, η πλατφόρμα παρατηρεί και συλλέγει πληροφορίες για τη συμπεριφορά των χρηστών, ώστε οι διαφημίσεις που τους παρουσιάζονται να είναι όσο το δυνατόν πιο σχετικές.

Διάβασε Επίσης:
Η διαφήμιση στο Digital Marketing

Άρα τα δεδομένα που προκύπτουν από τέτοιου είδους εργαλεία, είναι εξαιρετικά σημαντικά για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, κατά τη διαδικασία σύνθεσης μιας personas. Αναλύοντας τις διαφορετικές συμπεριφορές των χρηστών, μπορεί μια επιχείρηση να δημιουργήσει ένα πρότυπο κοινού βάσει αυτών και να δημιουργεί ξεχωριστές ενέργειες και διαφορετική στόχευση για το κάθε κοινό.

Χρήσιμες συμβουλές για τη δημιουργία personas

Όπως έχει ήδη αναφερθεί, η σύνθεση προτύπων κοινού, δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Πρέπει πάντα να βασίζεται σε καλή πρωταρχική έρευνα, η οποία μπορεί να συμπληρωθεί, με νέα στοιχεία και δεδομένα που προέκυψαν από μια καμπάνια ή κάποια άλλη ενέργεια. Ένας καλός τρόπος να δημιουργήσετε personas για να το κοινό σας, είναι να οργανώσετε τα δεδομένα των χρηστών σε κατηγορίες, λαμβάνοντας υπόψιν στοιχεία όπως: δημογραφικά, ψυχογραφικά, ενδιαφέροντα, συμπεριφορές και καταναλωτικές συνήθειες.

Όταν δημιουργείτε μια , είναι persona, είναι σημαντικό να την «ενσαρκώνετε» όσο γίνεται περισσότερο. Προσπαθήστε το πρότυπο που δημιουργήσατε να βασίζεται σε πραγματικούς ανθρώπους, που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα και ανησυχίες με το κοινό-στόχο σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ενδεχόμενος και φωτογραφίες, για να κάνετε τη προσωπικότητα που δημιουργήσατε όσο το δυνατόν πιο αληθοφανή.

Καθώς, η διαδικασία δημιουργίας προτύπων κοινού, είναι απαραίτητη και μπορεί να διευκολύνει σημαντικά τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ, υπάρχουν πολλά και διαφορετικά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία personaς. Τέτοια εργαλεία, είναι τα εξής: Buffer persona, Hootsuite persona, Semrush

Συμπέρασμα

Ανακεφαλαιώνοντας, το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης μάρκετινγκ είναι η κατανόηση του κοινού – στόχου μιας επιχείρησης. Σε αυτό το σημείο, οι personas, μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά χρήσιμες. Αποτελούν, πρότυπα που μπορούν οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ να χρησιμοποιήσουν ως βάση για το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης τους.

Διάβασε Επίσης:
Digital Marketing: Τα λάθη που πρέπει να αποφύγεις για να πετύχεις

Τα πρότυπα κοινού, είναι ομάδες ανθρώπων που έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά και ανάγκες, μέσω των οποίων διευκολύνεται η ανάπτυξη μιας στοχευμένης στρατηγικής για κάθε πρόσωπο. Αποτελούν πολύ σημαντικό εργαλείο γιατί οι επιχειρήσεις με αυτό τον τρόπο έρχονται πιο κοντά στο κοινό τους και μπορούν να προσαρμόσουν το περιεχόμενο που παράγουν πιο εύκολα στις ανάγκες αυτές. Η χρήση persona, μπορεί να κάνει πιο εύκολη, την ομαδοποίηση ενός μεγάλου κοινού και έτσι οι καμπάνιες και οι ενέργειες μιας επιχείρησης, αυτομάτως γίνονται πιο σχετικές και στενευμένες για κάθε ομάδα κοινού.

Εσείς, χρησιμοποιείτε personas, κατά τη διαδικασία δόμησης της στρατηγικής σας; Πιστεύετε ότι είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, που θα διευκολύνει τις ενέργειες της επιχείρησης σας;

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω