0 0.00

Cart

No products in the cart.

Τι είναι τα Google Ads & Πως Λειτουργούν;

Τι είναι τα Google Ads - Web-Net

Αν έχεις ασχοληθεί έστω και λίγο με το Digital Marketing, σίγουρα θα έχεις ακούσει για τις διαφημίσεις Google Ads.

Τα Google Ads είναι μια υπηρεσία διαφήμισης από την Google, μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις μπορούν να προβάλλουν τις διαφημίσεις τους στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, σε άλλες ιστοσελίδες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα AdSense, και σε εφαρμογές όπως το Youtube και το Gmail.

Με ιστορία άνω των 23 χρόνων αποτελούν αποδεδειγμένα μία από τις πιο αποδοτικές πλατφόρμες προώθησης στο διαδίκτυο.

Αν θες να μάθεις τα πάντα για τις διαφημίσεις Google Ads τότε συνέχισε να διαβάζεις.

Τι είναι τα Google Ads

Η Google κυκλοφόρησε το AdWords το 2000. Αρχικά, η ίδια η Google θα δημιουργούσε και θα διαχειριζόταν τις καμπάνιες των διαφημιζόμενων. Στη συνέχεια δόθηκε η δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δημιουργούν Google Ads εκστρατείες μόνες τους, η πρώτη πλατφόρμα που επέτρεπε κάτι τέτοιο στο ίντερνετ.

Η διαφήμιση στη Google είναι επί πληρωμή. Ο διαφημιζόμενος πληρώνει είτε ανά κλικ (CPC-Cost Per Click)είτε ανά εμφάνιση (CPM – cost per 1000 impressions). Το πως θα χρεωθείς τελικά εξαρτάται από τον τύπο καμπάνιες και τη στρατηγική bidding που θα επιλέξεις.

Πως λειτουργούν τα Google Ads

Οι διαφημίσεις στη Google λειτουργούν όπως μία δημοπρασία.

Διαφημίσεις Αναζήτσης

Ο διαφημιζόμενος επιλέγει λέξεις-κλειδιά που πιστεύει ότι είναι σχετικές με την επιχείρησή του και αναζητούν οι δυνητικοί του πελάτες. Όταν κάποιος χρήστης αναζητά μια λέξη-κλειδί που έχει επιλέξει ένας διαφημιζόμενος, η διαφήμισή του μπορεί να εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Η τιμή που πληρώνει ένας διαφημιζόμενος για κάθε κλικ στη διαφήμισή του εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η δημοτικότητα της λέξης-κλειδι, η ποιότητα της διαφήμισης και ο ανταγωνισμός από άλλους διαφημιζόμενους.

Διάβασε Επίσης:
Τι είναι το Google Search Console

Διαφημίσεις Display/Youtube

Αντίστοιχη είναι και η φιλοσοφία των διαφημίσεων στο Google Display Network και στο Youtube.

Η Google πραγματοποιεί δημοπρασία κάθε φορά που υπάρχει διαφημιστικός χώρος διαθέσιμος σε κάποιο blog, website ή youtube video. Οι διαφημίσεις κατατάσσονται και εμφανίζονται ανάλογα με το bid που έχεις κάνει, τους στόχους της καμπάνιας και την ποιότητά της.

Ποια είδη καμπάνιας μπορείς να χρησιμοποιήσεις στα Google Ads

Όταν μιλάμε για διαφήμιση στη Google, το πρώτο που έρχεται στο μυαλό κάποιου είναι οι διαφημίσεις αναζήτησης. Παρόλα αυτά, η Google προσφέρει στους διαφημιζόμενους μία μεγαλύτερη γκάμα τύπων καμπάνιας, ώστε ο διαφημιζόμενος να επιλέγει αυτή που ταιριάζει καλύτερα στους επιχειρησιακούς του τρόπους.

Tip: Τις περισσότερες φορές είναι πιο αποδοτικό να υλοποιείς ταυτόχρονα πάνω από 1 τύπο καμπάνιες, ειδικά σε eshop!

Πάμε να δούμε αναλυτικά 5 διαφορετικά είδη καμπάνιας που μπορεί να σου αποφέρουν αποτελέσματα:

Είδη Καμπάνιας Google Ads - Web-Net

Καμπάνιες Αναζήτησης

Οι διαφημίσεις αναζήτησης είναι διαφημίσης κειμένου και εμφανίζονται σε αναζητήσεις των χρηστών στη Google μαζί με τα οργανικά αποτελέσματα. Ξεχωρίζουν από αυτά γιατί έχουν την ένδειξη Ad ή Διαφ.

Το μεγάλο πλεονέκτημα των Search Campaigns είναι ότι εμφανίζονται πρώτα στις αναζητήσεις και λαμβάνουν πολύ μεγάλο ποσοστό των κλικ των χρηστών (πάνω από 50%!).

Display Ads

Η Google διαθέτει το δικό της δίκτυο προβολής (ιστοσελίδες με Google AdSense, Youtube, Εφαρμογές κλπ) μέσα στο οποίο δίνει τη δυνατότητα στους διαφημιζόμενους να εμφανίσουν εικόνες και/ή βίντεο σε δυνητικούς τους πελάτες.

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Τα Display Ads έχουν μεγάλη αποτελεσματικότητα όταν χρησιμοποιούνται για να χτίσουν Awaraness για μία επιχείρηση αλλά και για Remarketing, δηλαδή για επαναστόχευση χρηστών που έχουν επισκεφτεί ήδη την ιστοσελίδα σου.

Shopping Ads

Οι Shopping Ads καμπάνιες απευθύνονται αποκλειστικά σε ηλεκτρονικά καταστήματα καθώς είναι προϊοντικές καμπάνιες.

Εμφανίζει στα αποτελέσματα των χρηστών προϊόντα σχετικά με την αναζήτηση που έχουν πραγματοποιήσει. Στη διαφήμιση συμπεριλαμβάνεται εικόνα, τιμή και κόστος μεταφορικών.

Σημαντικό: Για να τρέξεις Shopping Ads είναι απαραίτητο να έχεις στήσει Google Merchant Center. Μέσω αυτού γίνεται η διασύνδεση των προϊόντων του eshop σου με τις διαφημίσεις!

Διάβασε Επίσης:
Δημιουργία σελίδας Facebook: Πρόβαλε την επιχείρησή σου

Performance Max

Οι Pmax είναι αλγοριθμικές καμπάνιες με στόχο τη μεγιστοποίηση των μετατροπών (συνήθως πωλήσεις, φόρμες επικοινωνίας). Σε αυτές διασυνδέονται όλα τα assets ενός λογαριασμούς (κείμενα, προϊόντα, εικόνες κλπ) και μετά προσπαθεί να ανακαλύψει ποια είναι τα πιο αποδοτικά και να φέρει τα περισσότερα conversions πάνω σε αυτά.

Πολύ σημαντικό: Εάν δεν έχεις κάνει σωστό setup των conversion ο αλγόριθμος δεν θα μπορε΄σει να κάνει σωστη βελτιστοποίηση και να φέρει τα αποτελέσματα που μπορεί.

Demand Gen

Οι καμπάνιες Demand Gen δημιουργήθηκαν με σκοπό να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν καταναλωτές εκτός των σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης. Εμφανίζονται στο Discovery Feed, το Gmail και το Youtube.

Στόχος τους είναι να προσεγγίσουν νέα κοινά και να δημιουργήσουν ενδιαφέρον για υπηρεσίες/προϊόντα με ένα πιο οπτικό και engaging τρόπο.

Πόσο κοστίζουν τα Google Ads

Η απάντηση ποικίλλει και εξαρτάται από παράγοντες όπως το διαθέσιμο διαφημιστικό σου budget, το στόχο που θες να πετύχεις και τον ανταγωνισμό.

Το κόστος για ένα κλικ μπορεί να είναι από μερικά μόνο λεπτά έως και πολλά €€€€.

Στη Web-Net, για την ελληνική αγορά, έχουμε παρατηρήσει ότι το κόστος μπορεί να κυμαίνεται από 0,05 λεπτά έως και 10+€.

Παράδειγμα: Αν έχεις διαθέσιμο budget 100€ ανά μέρα και το μέσο κόστος ανα κλικ είναι στα 20 λεπτά αυτό σημαίνει πως θα έχει κατά μέσο όρο 500 κλικ ημερησίως!

Οι παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος του κλικ είναι:

  • Ο ανταγωνισμός: Ο βασικότερος παράγοντας που καθορίζει το CPC είναι ο ανταγωνισμός για τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύεις. Όσο πιο ανταγωνιστικές είναι οι λέξεις-κλειδιά, τόσο υψηλότερο θα είναι το CPC.
  • Η ποιότητα της διαφήμισής σου (Quality Score): Η ποιότητα της διαφήμισής σου, όπως η συνάφεια με τη λέξη-κλειδί, η ποιότητα της σελίδας προορισμού και η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, μπορεί να επηρεάσει το κόστος ανά κλικ.
  • Ο προϋπολογισμός σου: Ο προϋπολογισμός σου θα καθορίσει το μέγιστο ποσό που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε για ένα κλικ. Ωστόσο, το πραγματικό CPC μπορεί να είναι χαμηλότερο από το μέγιστο CPC.
  • Η γεωγραφική στόχευση: Σε περιοχές με υψηλότερο κόστος ζωής ή περισσότερες ανταγωνιστικές εταιρίες το κόστος είναι ακριβότερο πχ. Η στόχευση στην Ελλάδα σε σχέση με τις ΗΠΑ μπόρει να είναι έως και 4 φορές πιο οικονομική για παρόμοιες λέξεις κλειδιά
  • Το είδος της καμπάνιας: Κάθε τύπος καμπάνιας έχει τη δική του δημοπρασία. Συνήθως οι καμπάνιες προβολής ε΄χουν το χαμηλότερο κόστος ανά κλικ και το πιο ακριβό οι καμπάνιες αναζήτησης.
Διάβασε Επίσης:
Google Analytics: Πως μπορεί να βοηθήσει τη Digital Marketing Στρατηγική σας

Πλεονεκτήματα & Μειονεκτήματα των Google Ads

Πλεονεκτήματα-Μειονεκτήματα Google Ads - Web-Net

Πλεονεκτήματα των διαφημίσεων στη Google

  • Υψηλή Στόχευση: Οι διαφημίσεις Google Ads μπορούν να εμφανιστούν σε άτομα που αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρεις αν γίνει σωστό targetting οδηγώντας σε υψηλό conversion rate.
  • Μετρήσιμα Αποτελέσματα: Η απόδοση των διαφημίσεων μπορεί να παρακολουθηθεί μέσω δεικτών όπως τα κλικ, οι εμφανίσεις και οι μετατροπές που λαμβάνεις.
  • Ευελιξία: Όπως αναφέραμε ήδη, η Google προσφέρει μία ευρεία γκάμα διαφημίσεων ώστε να βρεις αυτή ή αυτές που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σου να αναπτυχθεί.
  • Άμεσα Αποτελέσματα: Εάν επιθυμείς να ξεκινήσεις άμεσα να διαφημίζεις την επιχείρησή σου, οι Google διαφημίσεις είναι μια εξαιρετική επιλογή καθώς μπορείς μέσα σε λίγες μόνο ημέρες να εμφανίζεσαι σε δυνητικούς πελα΄τες

Μειονεκτήματα Google Διαφημίσεων

  • Υψηλός Ανταγωνισμός: Σε κάποιες περιπτώσεις ο ανταγωνισμός μπορεί να είναι πολύ υψηλός καθιστόντας τη διείσδυση στην αγορά πολύ δύσκολη για επιχειρήσεις με χαμηλότερο budget.
  • Εξειδίκευση: Αν και το στήσιμο μίας Google Ad καμπάνιας μπορεί να φαίνεται απλό, και η ίδια η Google να το προμοτάρει σαν να είναι, η αλήθεια είναι πως για να αξιοποιήσει κάποιος στο 100% την δύναμη των Google Ads χρειάζεται χρόνια ενασχόλησης, έρευνας και πειραματισμού.

Όπως κατάλαβες και από το άρθρο οι διαφημίσεις στη Google είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία διαφήμισης για μία επίχειρηση που θέλει να αναπτυχθεί και να αυξη΄σεις τις πωλήσεις της.

Στη Web-Net έχουμε αναλάβει εκατοντάδες Google Ads λογαριασμούς φέρνοντας φοβερά αποτελέσματα στους πελάτες μας!

Θες να ξεκινήσεις και εσύ διαφημίσεις στη Google ή να βελτιώσεις τα αποτελέσματα σε αυτές που τρέχει ήδη;

Κλείσε ένα ΔΩΡΕΑΝ ραντεβού τώρα!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω