0 0.00

Cart

No products in the cart.

Δείκτες απόδοσης Εmail Μarketing: Τι να προσέξεις για να πετύχεις

δείκτες απόδοσης email marketing

Το Email Marketing είναι ένα σημαντικό εργαλείο του Digital Marketing. Πως όμως θα γνωρίζεις πόσο αποδοτικές είναι οι στρατηγικές που εφαρμόζεις; Ποιοι είναι οι δείκτες απόδοσης Email Marketing που καθορίζουν την επιτυχία;

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία και αποδοτικότητα του Email Marketing.

Δεν έχει σημασία πόσο βελτιστοποιημένα είναι τα email σου εάν δεν μπορείς να “μετρήσεις” τα αποτελέσματα των προσπαθειών σου για να καθορίσεις εάν τα email βοηθούν την επιχείρηση σου να πετύχει τους στόχους της.

Προτού στείλεις το επόμενο email σου, θα πρέπει να σκεφτείς ποιοι είναι οι στόχοι του Email Marketing που εφαρμόζεις.

Θέλεις να αυξήσεις τη λίστα των εγγεγραμμένων συνδρομητών σου ; Αποσκοπείς στην προσέλκυση περισσότερων νέων πελατών (leads);

Μήπως στοχεύεις στην “μετατροπή” των χρηστών που αλληλεπιδρούν με το brand σου σε πελάτες (conversions);

Όποιοι κι αν είναι οι στόχοι σου θα πρέπει πρώτα να κατανοήσεις ποιοι είναι οι δείκτες απόδοσης Email Marketing.

Συνέχισε την ανάγνωση για να τους ανακαλύψεις!

δείκτες απόδοσης email marketing

Clickthrough Rate

O δείκτης Clickthrough Rate (αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων) εκφράζει το ποσοστό των χρηστών που έκανα κλικ σε ένα από τα links (σύνδεσμοι) μέσα στο περιεχόμενο του email.

Για παράδειγμα, σε ένα link που παραπέμπει τον χρήστη στον κατάλογο προϊόντων του Eshop της επιχείρησης σου.

Ο δείκτης CTR είναι πιθανότατα η πρώτη απάντηση που θα λάβεις όταν ρωτήσεις έναν marketer ποιους δείκτες απόδοσης Email Marketing παρακολουθεί.

Αυτός ο δείκτης επιτρέπει τον υπολογισμό της απόδοσης για κάθε μεμονωμένο email που στέλνεις. Από εκεί, μπορείς να παρακολουθείς πώς αλλάζει το CTR των email σου με την πάροδο του χρόνου.

Διάβασε Επίσης:
5 συμβουλές για καλύτερο Εmail Marketing

Το CTR χρησιμοποιείται επίσης συχνά για τον προσδιορισμό των αποτελεσμάτων των δοκιμών email (A/B tests).

Aυτές οι δοκιμές διάφορων παραγόντων (πχ. διαφορετικοί τίτλοι) εστιάζονται στην εύρεση νέων τρόπων για να λάβεις περισσότερα κλικ στα email σου.

Όπως καταλαβαίνεις, η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων είναι μια πολύ σημαντική μέτρηση για την παρακολούθηση της αποδοτικότητας της στρατηγικής σου.

Αυτός ο δείκτης σου δίνει άμεση εικόνα για το πόσα άτομα στη λίστα email της επιχείρησης αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό και ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα σχετικά με το brand η/και τις προσφορές σου!

δείκτες μέτρησης Email Marketing

Conversion Rate

Το Conversion Rate (δείκτης μετατροπών) εκφράζει το ποσοστό των παραληπτών που έκαναν κλικ σε ένα link εντός ενός email και ολοκλήρωσαν μια επιθυμητή ενέργεια βάσει τον στόχων της επιχείρησης.

Αυτή η ενέργεια μπορεί να αφορά τη συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας, την εγγραφή στο newsletter, την αγορά προϊόντων/υπηρεσιών κ.ο.κ.

Όταν ένας παραλήπτης κάνει κλικ στο email σου, ο επόμενος στόχος είναι συνήθως να τον ωθήσεις να κάνεις μια επιθυμητή ενέργεια, βάσει του περιεχομένου του email.

Έτσι, εάν στείλεις ένα email για να προσφέρεις στο κοινό σου την ευκαιρία να “κατεβάσει” ένα δωρεάν manual/οδηγό ενός καινούριου προϊόντος, θεωρείς ως “μετατροπή” (conversion) τη λήψη αυτού του οδηγού.

Τα conversions συνδέoνται άμεσα με το Call to Action (CTA) στο email σου. Αυτή η παρότρυνση για δράση συνδέεται και επηρεάζει άμεσα με τον συνολικό στόχο του Email Marketing της επιχείρησης.

Ειδικότερα εάν ο στόχος σου είναι να προσελκύσεις υποψήφιους πελάτες (leads), τα ποσοστά μετατροπών είναι εξαιρετικά σημαντικά καθώς δείχνουν πόσο επιτυχημένα είναι τα newsletter/ φόρμες επικοινωνίας σου.

Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι το Conversion Rate είναι ένας από τους σημαντικότερους δείκτες απόδοσης Email Marketing!

Διάβασε Επίσης:
Η αξία του Email Marketing – Γιατί πρέπει μια επιχείρηση να κάνει email marketing.

Για να μετρήσεις το Conversion Rate στα email σου, θα πρέπει να διασυνδέσεις την πλατφόρμα email(πχ. Mailchimp) με την πλατφόρμα αναλυτικών στοιχείων της ιστοσελίδας σου, όπως το Google Analytics.

email marketing

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Bounce Rate


To Bounce Rate (ποσοστό απόρριψης) εκφράζει το ποσοστό των email που στάλθηκαν αλλά δεν ήταν δυνατή η επιτυχής παράδοσή τους στα εισερχόμενα του παραλήπτη.

Υπάρχουν δύο είδη απόρριψης email.

Η πρώτη μπορεί να οφείλεται σε ένα προσωρινό πρόβλημα μιας κατά τα άλλα έγκυρης διεύθυνσης email.

Σε αυτή την περίπτωση ο server του παραλήπτη ενδέχεται να διατηρήσει αυτά τα email για παράδοση μόλις επιλυθεί το πρόβλημα. Επίσης μπορείς να δοκιμάσεις να στείλεις ξανά το email σου σε δεύτερο χρόνο.

Η δεύτερη περίπτωση αφορά τις μη έγκυρες, κλειστές ή ανύπαρκτες διεύθυνσης email.

Με άλλα λόγια αυτά τα μηνύματα δεν θα παραδοθούν ποτέ με επιτυχία.

Θα πρέπει να αφαιρέσεις αμέσως τις αυτές τις διευθύνσεις από τη λίστα email σου.

Αυτό γιατί οι πάροχοι υπηρεσιών Διαδικτύου (ISP) χρησιμοποιούν τα ποσοστά εγκατάλειψης ως έναν από τους βασικούς παράγοντες για τον προσδιορισμό της αξιοπιστίας ενός αποστολέα email.

Το Bounce Rate δεν εκφράζει τους δείκτες απόδοσης Email Marketing που συνδέονται άμεσα με τους στόχους των πωλήσεων της επιχείρησης σου.

Όμως θα σε βοηθήσει να καταλάβεις πόσα προβλήματα υπάρχουν στα email σου, τα οποία ενδεχομένων να δημιουργήσουν μεγαλύτερα ζητήματα αν δεν επιλυθούν.

email marketing

Open Rate


To Open Rate εκφράζει το ποσοστό των παραληπτών που ανοίγουν ένα συγκεκριμένο email.

Οι περισσότεροι marketers προσπαθούν να βελτιστοποιήσουν τους τίτλους (στο θέμα του email) για υψηλότερα ποσοστά ανοιγμάτων.

Αν και αυτό μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο η εστίαση θα πρέπει να γίνεται στη βελτιστοποίηση του δείκτη CTR.

Διάβασε Επίσης:
CTA: Τι σημαίνει και γιατί κατέχει σημαντική θέση στις στρατηγικές μάρκετινγκ

Στην πραγματικότητα το Open Rate μπορεί να είναι ένας από τους “παραπλανητικούς” δείκτες απόδοσης Email Marketing.

Ένα email προσμετράται ως “ανοιχτό” μόνο εάν ο παραλήπτης λάβει και τις εικόνες που είναι ενσωματωμένες σε αυτό.

Στις μέρες μας ένα μεγάλο ποσοστό των χρηστών, έχει πιθανώς ενεργοποιήσει διάφορους τύπους αποκλεισμών στα email τους.

Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν ανοίξουν το email, δεν θα συμπεριληφθούν στον αριθμό αυτών που το “άνοιξαν”.

Παρόλα αυτά μπορείς να λάβεις χρήσιμα συμπεράσματα από το Open Rate, αν το χρησιμοποιήσεις ως συγκριτική μέτρηση.

Για παράδειγμα, εάν συγκρίνεις τα ποσοστά αποστολής “ανοιχτών” email αυτής της εβδομάδας σε σχέση με την προηγούμενη μπορεί να αποκτήσεις μια σαφή εικόνα των αποτελεσμάτων.

open rate email

Unsubscribe Rate


To Unsubscribe Rate (ποσοστό απεγγραφής) εκφράζει το ποσοστό των παραληπτών που απεγγράφονται από τη λίστα συνδρομητών/εγγεγραμμένων της επιχείρησης σου μετά το άνοιγμα ενός συγκεκριμένου email.

Tο ποσοστό Unsubscribe Rate δεν αποτελεί τον πιο αξιόπιστο από τους δείκτες απόδοσης Email Marketing .

Οι συνδρομητές που έχουν κουραστεί να λαμβάνουν email από το brand σου δεν θα ασχοληθούν με την διαδικασία κατάργησης εγγραφής.

Απλώς θα σταματήσουν να ανοίγουν, να διαβάζουν και να κάνουν κλικ στα email σου.

Γι ‘αυτό είναι πολύ πιο αποτελεσματικό να μετράς την “αφοσίωση” των συνδρομητών από τον δείκτη CTR και τα ποσοστά μετατροπών.

Το ποσοστό Unsubscribe Rate δεν σχετίζεται άμεσα με τους στόχους σου.

Ομως ο μηνιαίος έλεγχος είναι χρήσιμος για τον υπολογισμό του συνολικού ρυθμού ανάπτυξης της λίστας email σου και την συνολικότερη απόδοση των στρατηγικών Email Marketing.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω