0 0.00

Cart

No products in the cart.

Πλοήγηση ιστοσελίδας: Πρακτικές για την βέλτιστη εμπειρία του χρήστη

πλοήγηση ιστοσελίδας

Στην κατασκευή ιστοσελίδων οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά!

Η πλοήγηση ιστοσελίδας είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Η δομή και ο σχεδιασμός της πλοήγησής μπορούν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην αποδοτικότητα του website σου.

Κατά κύριο λόγο, αυτό συμβαίνει γιατί:

  • Η πλοήγηση επηρεάζει την επισκεψιμότητα. Η πλοήγηση βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη. Με τη σειρά της η εμπειρία χρήστη είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την “κατάταξη” (ranking) της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Όσο πιο υψηλή κατάταξη έχει η ιστοσελίδα τόσο μεγαλύτερη και η επισκεψιμότητα!
  • Η πλοήγηση επηρεάζει τα conversions (“μετατροπές”). Όσο ποιο εύκολη είναι η χρήση της ιστοσελίδας, τόσο μεγαλύτερο το ποσοστό των επισκεπτών που “μετατρέπονται” σε πελάτες!


Σε αυτό το άρθρο θα εστιάσουμε στις βέλτιστες πρακτικές για την πλοήγηση ιστοσελίδας.

Αυτές αφορούν σχεδιαστικές ιδέες και συμβουλές μαζί με παραδείγματα για το τι πρέπει να κάνεις και τι όχι στο μενού του website σου!

πλοήγηση ιστοσελίδας

Να είσαι περιγραφικός


Η περιγραφική πλοήγηση ιστοσελίδας που χρησιμοποιεί στοχευμένες λέξεις είναι αποδοτικότερη από τις απλές μονολεκτικές ετικέτες (πχ. “υπηρεσίες”) .

Αρχικά, οι περιγραφικές ετικέτες στην πλοήγησή “βοηθούν” τις μηχανές αναζήτησης Η γραμμή πλοήγησης (navigation bar) είναι ένας από τους βασικούς δείκτες συνάφειας για τις μηχανές αναζήτησης.

Δεδομένου ότι το μενού πλοήγησης εμφανίζεται σε κάθε σελίδα, η περιγραφική ετικέτα δείχνει στην Google ότι είσαι… πραγματικά σχετικός με το συγκεκριμένο περιεχόμενο.

Πιο σημαντικά, οι περιγραφικές ετικέτες στην πλοήγησή ενισχύουν την εμπειρία του χρήστη.

Διάβασε Επίσης:
10 Λόγοι που οι καταναλωτές εγκαταλείπουν το Εshop σου

Η γραμμή πλοήγησης είναι οπτικά εμφανής, οπότε “επικοινωνεί” άμεσα με τον χρήστη.

Όταν παραθέτεις τα κύρια προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, καθιστάς προφανές, με μια ματιά, τι προσφέρει η επιχείρησή σου.

Έτσι ο χρήστης γνωρίζει ότι βρίσκεται στο σωστό μέρος.

web design

Με άλλα λόγια χρησιμοποίησε την κύρια πλοήγηση ως πηγή ενημέρωσης τόσο των ανθρώπων όσο και των μηχανών αναζήτησης για το τι προσφέρεις.

Εάν έχεις μια σελίδα με όλες τις υπηρεσίες σου μαζί , δεν θα “καταταχθεί” ποτέ σε υψηλή θέση στις μηχανές αναζήτησης.

Αυτό συμβαίνει επειδή δεν επικεντρώνεται σε ένα θέμα.

Κάθε σελίδα στην ιστοσελίδα σου έχει την πιθανότητα κατάταξης, αρκεί να επικεντρώνεται σε ένα θέμα, σε μια φράση.

Κανείς δεν ψάχνει απλώς για “προϊόντα” ή “υπηρεσίες”, επομένως αυτές οι ετικέτες δεν βοηθούν την κατάταξή σου!

Να αποφεύγεις την πλοήγηση βάσει της “μορφής” του περιεχομένου


Οι ετικέτες πλοήγησης ιστοσελίδας όπως “βίντεο”, “φωτογραφίες” ενημερώνουν τους επισκέπτες για τη “μορφή” (format) του περιεχομένου, αλλά όχι το θέμα.

Οι χρήστες δεν επισκέπτονται ιστοσελίδες για να αναζητήσουν video ή φωτογραφίες (αποκλειστικά).

Αντίθετα επισκέπτονται websites αναζητώντας απαντήσεις και πληροφορίες!

Οι ετικέτες που υποδεικνύουν τη “μορφή” (format) δεν είναι περιγραφικές και επομένως δεν είναι πολύ χρήσιμες για τους επισκέπτες.

Πλοήγηση ιστοσελίδας

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Να αποφεύγεις τo dropdown menu


Το dropdown menu είναι δημοφιλές στην πλοήγηση ιστοσελίδας αλλά δεν είναι… καλή ιδέα.

Η αποφυγή των dropdown (αναπτυσσόμενων) menu προτείνεται για δύο λόγους:

Μηχανές αναζήτησης: Τα dropdown menu μπορεί να είναι δυσκολέψουν τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν την ιστοσελίδα σου. Ανάλογα με τον τρόπο προγραμματισμού τους, ενδέχεται να οδηγήσουν σε προβλήματα.

Εμπειρία χρήστη: Μελέτες βέλτιστης χρήσης ιστοσελίδων δείχνουν ότι τα “αναπτυσσόμενα” menu είναι ενοχλητικά για τον χρήστη.

Διάβασε Επίσης:
Website Redesign: Γιατί η ιστοσελίδα σου χρειάζεται ανανέωση

Ο λόγος είναι ο εξής: Οι χρήστες “μετακινούν” τα μάτια τους πολύ πιο γρήγορα από ότι μετακινούν το ποντίκι τους.

Όταν λοιπόν μετακινούν το ποντίκι τους σε ένα στοιχείο menu, πιθανότατα έχουν ήδη αποφασίσει να κάνουν κλικ… αλλά με το dropdown menu τους δίνεις συνεχώς περισσότερες επιλογές πλοήγησης.

Έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες οι επισκέπτες να παραλείψουν σημαντικές σελίδες.

Εάν χρησιμοποιείς τα “αναπτυσσόμενα” menu, μπορείς να διακρίνεις εύκολα αυτό το πρόβλημα στα αναλυτικά στοιχεία της ιστοσελίδας σου.

website menu

Περιόρισε τα στοιχεία του menu πλοήγησης


Ορισμένες ιστοσελίδες έχουν εκατοντάδες συνδέσμους (links) στην αρχική τους σελίδα.

Αυτή είναι μια πρακτική που θα πρέπει να αποφεύγεις για να “βοηθήσεις” τόσο τις μηχανές αναζήτησης όσο και τους χρήστες που επισκέπτονται την ιστοσελίδα σου.

Η αρχική σου σελίδα έχει το μεγαλύτερο «authority» (παρουσία, αξία) για τις μηχανές αναζήτησης, επειδή οι περισσότερες εξωτερικές ιστοσελίδες συνδέονται με την homepage παρά με τις εσωτερικές σελίδες.

Αυτή η λογική “ακολουθεί” και τις υπόλοιπες σελίδες μέσω της πλοήγησης ιστοσελίδας.

Εάν η αρχική σου σελίδα έχει πολλούς συνδέσμους, αυτό “αραιώνει” το “authority” που μεταβιβάζεται από αυτήν μέχρι τις εσωτερικές σας σελίδες.

Με άλλα λόγια αυτή η πρακτική μειώνει την πιθανότητα υψηλής “κατάταξης” ( δηλαδή της προβολής στις σελίδες των μηχανών αναζήτησης) των εσωτερικών σελίδων σου!

menu Πλοηγησης

Όσο πιο περιεκτική είναι η πλοήγησή σου, τόσο περισσότερο “authority” θα επιμερίζεται σε κάθε εσωτερική σελίδα, καθιστώντας αυτές τις σελίδες σας πιο πιθανό να “ταξινομηθούν”.

Επιπλέον, όσο περισσότερα στοιχεία περιλαμβάνεις στο menu πλοήγησής, τόσο πιο δύσκολο είναι οι χρήστες να θυμούνται και να επεξεργαστούν τις πληροφορίες.

Εάν έχεις πάρα πολλά στοιχεία στο menu, οι χρήστες μπορεί να παραβλέψουν σημαντικά στοιχεία της ιστοσελίδας.

Διάβασε Επίσης:
Τα πιο σημαντικά λάθη στην Κατασκευή ενός Eshop!

Η βέλτιστη πρακτική είναι να οργανώσεις την πλοήγησή σου σε ομάδες από πέντε έως επτά στοιχεία menu.

Oργάνωση πλοήγησης

Η οργάνωση και η σειρά που ταξινομείς τα στοιχεία στην πλοήγηση ιστοσελίδας είναι πολύ σημαντική.

Στην πλοήγηση, όπως και σε οποιαδήποτε λίστα, τα στοιχεία στην αρχή και στο τέλος είναι πιο αποτελεσματικά, γιατί εκεί εστιάζεται η προσοχή του χρήστη.

Για αυτόν τον λόγο, οτιδήποτε βάζουμε στην αρχή ή στο τέλος του menu πλοήγησής αποκτά μεγαλύτερη σημασία.

website

Συνεπώς πρέπει να τοποθετήσουμε εκείνα τα στοιχεία που είναι πιο σημαντικά για την επιχείρησή μας και τους επισκέπτες μας σε αυτές τις τοποθεσίες.

Αυτή η λογική “ευθυγραμμίζεται” με τον πυρήνα του σχεδιασμού ιστοσελίδων και του μάρκετινγκ περιεχομένου.

Δώσε στους επισκέπτες αυτό που θέλουν και μετά θα σου δώσουν αυτό που θέλεις!

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω