0 0.00

Cart

No products in the cart.

SEM vs SEO: Ποια είναι η βέλτιστη στρατηγική Digital Marketing ;

Image: SEO vs SEM marketing strategy

Πολλές επιχειρήσεις που κάνουν Digital Marketing έχουν αυτό το δίλημμά. SEO ή SEM; Τι είναι καλύτερο και που πρέπει να επενδύσει μια επιχείρηση για να επιτύχει;

Όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν, μια digital marketing στρατηγική διαφέρει από οργανισμό σε οργανισμό. Δεν υπάρχει μια μυστική συνταγή για όλες τις επιχειρήσεις. Αυτό όμως που μπορούμε να πούμε είναι ότι κάθε digital marketing στρατηγική πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και να αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο μέσο. Συνδυάζοντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία που προσφέρει το διαδίκτυο, μπορείς να επιφέρεις καλύτερα αποτελέσματα από το σύνολο του κάθε ενός μεμονωμένα.

Τελικά όμως που καταλήγουμε; SEO ή SEM; Πριν ξεκινήσουμε, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τους όρους για να μιλάμε όλοι το ίδιο μήκος κύματος.

Τι είναι το SEO

Image: Team monitoring seo strategy results

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι μια οργανική στρατηγική, η οποία αναφέρεται στη βελτιστοποίηση της κατάταξη των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google. To SEO κατατάσσεται στο inbound marketing. Inbound marketing λέγεται η γενική στρατηγική προσέλκυσης του κοινού-στόχου, δημιουργώντας μια σύνδεση μαζί τους. Για παράδειγμα, ένα προσωποποιημένο άρθρο είναι μια ενέργεια inbound marketing.

Το βασικότερο χαρακτηριστικό του SEO είναι ότι αναφέρεται στα οργανικά αποτελέσματα. Δηλαδή το πόσο φιλική είναι η ιστοσελίδα σου στις μηχανές αναζήτησης, και πόσο ψηλά αυτές την κατατάσσουν.

Όταν ένας χρήστης κάνει μια αναζήτηση στο διαδίκτυο, τα αποτελέσματα που εμφανίζονται πρώτα πληρούν κάποιες προϋποθέσεις. Αυτές οι προϋποθέσεις ανταποκρίνονται σε μια έγκυρη, σχετική και φιλική στον χρήστη ιστοσελίδα. Οι ιστοσελίδες που ακολουθούν αυτούς τους «κανόνες», ανταμείβονται από τις μηχανές αναζήτησης με μια υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα.

Τι προσφέρει το SEO στην επιχείρησή σου;

Τα οργανικά αποτελέσματα για την ιστοσελίδα και την επιχείρηση σου σηματοδοτούν αύξηση επισκεψιμότητας, εμπιστοσύνης και εγκυρότητας. Σκέψου ότι έχεις ένα φυσικό κατάστημα. Θα προτιμούσες οι πελάτες σου να έρχονται λόγω της διαφήμισης σου ή επειδή «άκουσαν καλά λόγια»; Η απάντηση είναι εμφανής. Το ίδιο συμβαίνει και στο διαδίκτυο. Για να αποκτήσεις όμως μια καλή φήμη και να έρχονται οι πελάτες (επισκέπτες) στο φυσικό σου κατάστημα (ιστοσελίδα) χρειάζεται χρόνος. Πρέπει να προσφέρεις καλό, πρωτότυπο περιεχόμενο και αξία στους πελάτες σου. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσεις να κερδίσεις την εμπιστοσύνη τους και να γίνεις μια αυθεντική πηγή αξιοπιστίας.

Στο τέλος της ημέρας, μια καλή στρατηγική SEO θα βοηθήσει στην αύξηση των πωλήσεων σου. Αυτό γίνεται καθώς εμφανίζεσαι πάνω από τους ανταγωνιστές και διεκδικείς μια άριστη θέση προβολής για το κοινό σου.

Διάβασε Επίσης:
Google Analytics: Τι πρέπει να προσέχεις!

Από τι επηρεάζεται το SEO;

Οι τακτικές για να έχεις μια SEO-φιλική σελίδα δεν είναι μια απλή υπόθεση. Ο αλγόριθμος των μηχανών αναζήτησης για την κατάταξη ιστοσελίδων ανανεώνεται συχνά, το οποίο σημαίνει ότι κάτι που έχει βαρύτητα σήμερα. αύριο μπορεί να μην έχει. Για αυτό χρειάζεται διαρκής παρακολούθηση. Οι τεχνικές SEO χωρίζονται σε:

On-Page SEO. Αυτό είναι η βελτιστοποίηση κάθε ξεχωριστής ιστοσελίδας του ιστοτόπου σου. Αυτό γίνεται με χρήση λέξεων-κλειδιών, πλούσιου και αυθεντικού περιεχομένου, εικόνες με περιγραφή κ.α.

Off-Page SEO. Το off-page SEOόπως λέει και η φράση, αναφέρεται στη βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σου «έξω από αυτόν». Ουσιαστικά, αναφέρεται στο πόσο σε «προτείνουν» άλλοι ιστότοποι και έτσι φαίνεται η εγκυρότητα και η αξιοπιστία του ιστοτόπου σου. Αυτό δημιουργείται από άλλες ιστοσελίδες με backlinks, τοπικές λίστες κ.α..

Τεχνικό SEO. Το τεχνικό κομμάτι δεν έχει σχέση με το περιεχόμενο μιας σελίδας, αλλά με τη λειτουργικότητα αυτής. Για παράδειγμα, ο χρόνος μεταφόρτωσης μιας ιστοσελίδας, η φιλικότητα προς όλες τις συσκευές, η ασφάλεια της είναι μερικά παραδείγματα τεχνικού SEO.

Αυτή η digital marketing στρατηγική διαθέτει 3 γενικούς πυλώνες που πρέπει να προσέξεις.

Χρηστικότητα. Ένας ιστότοπος πρέπει να είναι απόλυτα χρηστικός στους επισκέπτες. Αν ένας χρήστης αντιμετωπίζει δυσκολία να βρει την πληροφορία που χρειάζεται στον ιστότοπό σου ή δυσκολεύεται να πλοηγηθεί μέσα σε αυτόν, τότε υπάρχει πρόβλημα.

Σχετικότητα. Ο ιστότοπός σου «απαντάει» σε κάποια keywords. Αυτά τα keywords πρέπει να είναι σχετικά με το αντικείμενο που δραστηριοποιείσαι (ή αναφέρεσαι σε μια ιστοσελίδα σου). Όσο πιο σχετικό το περιεχόμενο σου, τόσο πιο ψηλά θα εμφανίζεσαι στα οργανικά αποτελέσματα.

Εγκυρότητα. Αυτή η μεταβλητή υποδηλώνει το πόσο έγκυρη και αξιόπιστη είναι η πληροφορία που προσφέρεις.

Θυμήσου ότι κάθε μηχανή αναζήτησης στοχεύει στη βέλτιστη εμπειρία χρήστη. Αν η ιστοσελίδα σου εξυπηρετεί αυτό το σκοπό, τότε θα ανταμοιφθείς.

Τι είναι το SEM

Image: Team monitoring sem strategy results

SEM (Search Engine Marketing) περιγράφει τις ενέργειες που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις για να έχουν «κινητικότητα» στις μηχανές αναζήτησης. Μερικοί χρησιμοποιούν αυτόν τον όρο για να περιγράψουν μόνο τις επί πληρωμή ενέργειες, ενώ άλλοι το χρησιμοποιούν για να περιγράψουν τη συνολική digital marketing στρατηγική στις μηχανές αναζήτησης που ακολουθεί ένας οργανισμός. Για την εξυπηρέτηση αυτού του άρθρου, θα χρησιμοποιήσουμε τον πρώτο ορισμό.

Το SEM. λοιπόν, περιλαμβάνει όλες τις επί πληρωμή ενέργειες που πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο, όπως είναι οι διαφημίσεις PPC (Pay per Click) και διαφημίσεις σε ορισμένες πλατφόρμες (π.χ. Google Shopping, Google My Business κ.α.).

Consulting with George Liontos

Μάθε Πως Η Web-Net Μπορεί Να Σε Βοηθήσει Να Τετραπλασιάσεις Τους Τζίρους Σου

  • SEO - Φέρε στοχευμένη οργανική επισκεψιμότητα στο website σου.
  • Content Marketing - η ομάδα μας δημιουργεί επικό περιεχόμενο που θα κοινοποιείται, θα λαμβάνει συνδέσμους και θα προσελκύει επισκεψιμότητα.
  • Paid Media - αποτελεσματικές επί πληρωμή στρατηγικές με ξεκάθαρη απόδοση επένδυσης (ROI).
  • Social Media - δώσε στην επιχείρηση την προβολή που της αρμόζει και προσέλκυσε νέους πελάτες.

ΚΛΕΙΣΕ ΡΑΝΤΕΒΟΥ

Ενώ το SEO αναφέρεται αποκλειστικά στα οργανικά αποτελέσματα, με το SΕΜ μπορείς να περιλάβεις όλο το πακέτο.

Τι προσφέρει το SEM στην επιχείρησή σου;

Το πλεονέκτημα του SEM για την επιχείρησή σου είναι τα πιο γρήγορα αποτελέσματα, καθώς άμεσα μπορείς να διαφημιστείς και να προσελκύσεις κόσμο. Επίσης, μπορείς να βρεθείς πραγματικά στην πρώτη θέση της κατάταξης, δεδομένου ότι οι πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα είναι δεσμευμένες για τις διαφημίσεις (όταν αυτές υπάρχουν για την εκάστοτε διαφήμιση). Ανεξάρτητα της ποιότητας της ιστοσελίδας σου, οι επί πληρωμή αναζητήσεις είναι πάντα στην κορυφή.

Διάβασε Επίσης:
Remarketing: Τι είναι και πως να το αξιοποιήσεις

Ακόμα, οι διαφημίσεις στην Google είναι λίγο διαφορετικές σε σχέση με τα υπόλοιπα μέσα. Ένα τεράστιο ποσοστό επισκεπτών ανταποκρίνεται στις διαφημίσεις στην Google. Αυτό συμβαίνει επειδή οι χρήστες σε αυτό το μέσο αναζητούν κάτι. Θυμάσαι τι είπαμε για inbound marketing; Παρά το γεγονός ότι μιλάμε για διαφημίσεις, στην Google πολλοί τις κατατάσσουν στο inbound marketing. Ο λόγος είναι ότι οι χρήστες αναζητούν κάτι και η διαφήμιση μπορεί να τους βοηθήσει να βρουν τη λύση. Επομένως, είναι ένα από τα ελάχιστα μέσα που οι διαφημίσεις είναι “on the table” για τους χρήστες.

Πως λειτουργεί το SEΜ;

Η λέξη-κλειδί για τη διαφήμιση σου είναι…η λέξη-κλειδί! Για να εμφανιστεί η διαφήμιση σου σε κάποιο δίκτυο της Google, πρέπει να ορίσεις τις λέξεις-κλειδιά που σε ενδιαφέρουν. Όταν ένας χρήστης κάνει μια αναζήτηση με τη λέξη-κλειδί που έχεις περιλάβει, πραγματοποιείται μια διαδικασία προσφορών (bidding). Η καλύτερη (τεχνικά) διαφήμιση με την καλύτερη προσφορά (bid) κερδίζει μια θέση στα αποτελέσματα που βλέπει ο χρήστης. Αν η προσφορά σου δεν είναι καλή, απλά χάνεις την ευκαιρία να εμφανιστείς στη συγκεκριμένη αναζήτηση.

Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις στο SΕΜ δεν είναι εύκολο. Απαιτεί υψηλή τεχνογνωσία και στρατηγική. Ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο είναι μεγάλος. Μια αποτελεσματική search engine marketing στρατηγική χρειάζεται πλάνο και έρευνα. Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα, κάνε κλικ εδώ!

SEO vs SEM: Ποιο είναι καλύτερο;

To SEO και το SEM είναι και τα 2 αναπόσπαστα κομμάτια μιας Digital Marketing στρατηγικής. Ποιο όμως είναι καλύτερο; Εδώ είναι οι κύριες διαφορές τους.

Γρήγορα αποτελέσματα

Image: A team showing fast-made results

Το SEM είναι πιο γνωστό για τα άμεσα αποτελέσματα που μπορεί να προσφέρει. Μια Google Ads διαφήμιση μπορεί να σου φέρει πωλήσεις από την πρώτη εβδομάδα (αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείς να δεις αποτελέσματα σε ένα βράδυ). Το SEO είναι μια στρατηγική που χρειάζεται χρόνο να εφαρμοστεί και το αντίκτυπο στα αποτελέσματα κατάταξης θα φανούν μετά από μήνες.

Μπορείς να κάνεις δοκιμές

Image: Testing pieces to build a wall

Έχοντας τον πλήρη έλεγχο στις διαφημίσεις σου, μπορείς να κάνεις άμεσες δοκιμές, εύκολα. Μπορείς να δοκιμάσεις νέο περιεχόμενο ή νέο κοινό και χωρίς σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο, να δεις τι λειτουργεί καλύτερα στην επιχείρησή σου. Αντιθέτως, το SEO είναι κάτι που δεν διευκολύνει τόσο πολύ σε δοκιμαστικές προσπάθειες.

Μακροπρόθεσμα οφέλη

Image: preparing a missile for take off

Το SEO μπορεί να συμβάλλει καθοριστικό ρόλο στη μακροπρόθεσμη digital marketing στρατηγική σου και να σου προσδώσει σημαντικά οφέλη στο μέλλον. Αντιθέτως, η διαφήμιση σου φέρνει αποτελέσματα μόνο όσο συνεχίζεις να την «τροφοδοτείς» με χρήματα.

Κόστος

Τα αποτελέσματα του SEO είναι εντελώς δωρεάν, ενώ τα αποτελέσματα μιας διαφήμισης επιφέρουν, φυσικά, κόστος. Κάθε φορά που ένας χρήστης κάνει μια μετατροπή (ένα κλικ, μια αγορά κ.α.), έχεις μια χρέωση. Αντιθέτως, στα οργανικά αποτελέσματα τα πάντα είναι δωρεάν. Αυτό, βέβαια, δεν είναι απόλυτο. Μια SEO στρατηγική μπορεί να έχει έμμεσα κόστη για τη δημιουργία και την εκτέλεση αυτής.

Διάβασε Επίσης:
Τι είναι το Google Shopping

Στόχευση

Μια πληρωμένη ενέργεια στην Google σου δίνει τη δυνατότητα να στοχεύσεις το κοινό στόχο που ορίζεις, ή ένα παρόμοιο κοινό. Αντίθετα, τα οργανικά αποτελέσματα εμφανίζονται σε όλες τις αναζητήσεις, ανεξάρτητα.

Έχοντας πει αυτά, ποια είναι η κατάληξη; Το συμπέρασμα είναι ότι δεν υπάρχει μια απόλυτη απάντηση. Μια στρατηγική marketing εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως είναι ο κλάδος που δραστηριοποιείσαι και το είδος της επιχείρησής σου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα χρειαστείς και τα 2 αυτά εργαλεία. Το πόσο χρόνο και προσπάθεια θα αφιερώσεις στο καθένα είναι δύσκολο να το καθορίσεις. Ωστόσο, εμείς μπορούμε να σε βοηθήσουμε.

Πως να τα συνδυάσεις στη στρατηγική σου

Image: People getting pazzle pieces together to complete a strategy

Για να έχεις τα μέγιστα αποτελέσματα, θα πρέπει να συνδυάσεις τις 2 αυτές στρατηγικές. Παρακάτω, μπορείς να δεις μερικά οφέλη αξιοποιώντας αυτές τις 2 στρατηγικές.

Μεγιστοποίηση των keywords

Η κάθε ενέργεια έχει το σκοπό της. Μπορείς να αποκτήσεις τα βέλτιστα αποτελέσματα για τις λέξεις κλειδιά σου, αξιοποιώντας την κάθε στρατηγική στο έπακρο. Ένας καλός τρόπος είναι να «χτυπήσεις» σημαντικές λέξεις κλειδιά που δεν μπορείς να «πληρώσεις» με μια δυνατή SEO στρατηγική, και παράλληλα να εξασφαλίσεις τα υπόλοιπα με πληρωμένη διαφήμιση.

Βελτιστοποίηση budget

Η πληροφορία είναι το πάν. Αξιοποιώντας την, μπορείς να βελτιστοποιήσεις την απόδοση των αποτελεσμάτων σου. Για να το πετύχεις θα πρέπει να συνδυάσεις τις πληροφορίες από τα 2 μέσα.

Μια καλή πρακτική είναι να βρεις τις λέξεις-κλειδιά που είναι ασύμφορες για διαφήμιση και τις οργανικές λέξεις-κλειδιά που έχεις ισχυρή παρουσία. Έχοντας αυτή την πληροφορία, μπορείς να ανακατανέμεις το budget που χρησιμοποιείς με τον βέλτιστο τρόπο.

Δοκιμές

Όπως αναφέραμε πριν, το SEM είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για δοκιμές, χωρίς μεγάλο αντίκτυπο. Έτσι, μπορείς να «τεστάρεις» πράγματα σε διαφημίσεις, όπως λέξεις-κλειδιά, περιεχόμενο, σελίδες κ.α., με σκοπό να δεις την αποτελεσματικότητα αυτών. Ύστερα, χρησιμοποίησε αυτά τα αποτελέσματα για τις οργανικές σου ενέργειες.

Με αυτό τον τρόπο, μπορείς να μάθεις τι δουλεύει καλύτερα για την επιχείρησή σου και να το εφαρμόσεις, χωρίς μεγάλο ρίσκο. Αυτή η διαδικασία χρειάζεται μεθοδικότητα, προσοχή και φυσικά, αρκετές δοκιμές.

Συνδύασε γρήγορα αποτελέσματα και μακροπρόθεσμα οφέλη

Ένας λόγος να συνδυάσεις το SEO και το SEM είναι διότι και τα 2 λειτουργούν παράλληλα σε διαφορετικά χρονικά πλαίσια.

Όπως είπαμε, οι πληρωμένες ενέργειες έχουν πιο άμεσα αποτελέσματα σε αντίθεση με τα οργανικά. Έτσι, μπορείς να αξιοποιήσεις τις χορηγούμενες ενέργειες για να προσελκύσεις κόσμο και να παρέχεις μερικά γρήγορα αποτελέσματα στην ιστοσελίδα σου. Παράλληλα, έχεις την ικανότητα να επενδύεις σε SEO ενέργειες για να χρίσεις μια σταθερή και μακροπρόθεσμη άνοδο και επιτυχία.

Ίσως σε ενδιαφέρουν και τα παρακάτω